محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844817525
شیطانگرایی در گذر تاریخ/3 علل گرایش جوانان غربی به شیطانگرایی/ چرا رنگ سیاه در شیطانپرستی مقدس است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شیطانگرایی در گذر تاریخ/3
علل گرایش جوانان غربی به شیطانگرایی/ چرا رنگ سیاه در شیطانپرستی مقدس است
سران آیین شیطانی مدام به ناکامیهای جوانان و محرمیتهای آنان اشاره کرده و با زبانهای مختلف، این درد را تکرار میکنند. انتخاب رنگ سیاه به عنوان رنگ شیطانی از طرف آنتوان لاوی در انجیل شیطانی با همین هدف صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، امروزه شیطانگرایی فراتر از حرکتی زودگذر، با داعیه معنویت به میدان آمده است. این مرام برخلاف تصور رایج، جذابیتهایی دارد که فهم و درک آن برای کسانی که تصور روشنی از آموزههای این آیین ندارند، بسیار دشوار است. برای بازخوانی مفهوم شیطانگرایی به تورق کتاب «کاوشی در معنویتهای نوظهور» به قلم حجتالاسلام حمزه شریفی دوست پرداختیم که بخش سوم آن در ادامه میآید: *دو جریان اصلی در شیطانگرایی امروزه شیطانگرایی در قالب دو جریان و شاخه رواج دارد:
1- سیتنیسم(satenism) همان شیطانگرایی لاوایی است و با سرکردگی «آنتوان ساندور لاوی» شناخته میشود، او کلیسای شیطان را در 1966 تأسیس و خود را پاپ کلیسای شیطان معرفی کرد و در سال 1969 انجیل شیطان را منتشر کرد، این گروه معتقدند که موجودی به نام شیطان وجود خارجی و عینی ندارد و شیطان فقط نماد هوا و هوس، آرزوها و لذتطلبی است. 2- شاخه ستانیسم(setians) این شاخه از سوی مایکل اکینو، دوست آنوان لاوی، پایهریزی شد، وی «معبد ست» را در سانفرانسیسکو با نگاهی متفاوت از لاوی نسبت به وجود شیطان بنا نهاد. مایکل آکینو بر خلاف لاوی قائل به وجود خارجی شیطان و قدرت شگرف شیطان در تدبیر جهان هستی بود، اکینو برای تسلط خارجی شیطان بر هستی و زمینهسازی برای این تسلط، مسیر خود را از لاوی جدا کرد و در مقابل «کلیسای شیطان» لاوی، «معبد ست» را تأسیس کرد. *روشهای جذب و گسترش امروزه شیطانپرستی با به کارگیری شگردهای مختلف، سعی میکند خود را به صفحه دل و ذهن انسان امروزی نزدیک میکند. پارهای از ترفندهای تبلیغی در این مسلک، جهت اقناع فکری و ذهنی و دستهای دیگر با هدف تغییر در رفتار و بعضی دیگر برای به خدمت گرفتن احساسات و هیجانات طراحی شدهاند. مهمترین روشهای گسترش جریان شیطانی این شرح است: -وعده اقتدار شیطان پرستی امروزه در غرب برای گروهی از جوان جذابیت دارد. این جذابیت نه از آن جهت که ذاتاً مطلوب است، بلکه از آن روی که «نقش جایگزین» را در پر کردن خلاءها به دست گرفته، مورد توجه و اقبال جوانان و نوجوانان است. در کشورهای صنعتی، از یک سو افزایش پیچیدگیهای اجتماعی و رشد تکنولوژی و از سوی دیگر، تغییرات سریع جسمی و جنسی باعث احساس نگرانی و ترس در میان جوانان شده است. جوانان معمولاً احساس ترس را با رفتارهای «ضد ترس» دفع میکنند، رفتارهای ضد ترس به طور غیر مستقیم و در قالب رفتارهای خطرناک و خطر پذیر نمود مییابد. آنچه برای جوان حیاتی است، تسلط بر اضطراب ناشی از ترس و تردید است. در این شرایط برخی به مخدر و الکل پناه میبرند و پارهای دیگر به سراغ قدرتهای ماورایی میروند. اینجاست که بزرگترین جذابیت شیطانپرستی خود را در قالب یک راهحل عملی نشان میدهد و آن هم «وعده قدرت» است. شیطانپرستی از آنجا که به نیرویی به نام شیطان دعوت میکند و این نیرو را دارای قدرتهای بیپایان معرفی میکند، به پیروان خود وعده «قدرتمند بودن» میدهد. در آیین شیطانپرستی به دو شیوه، «زیست مقتدرانه» به عنوان هدف دنبال میشود؛ از یک سو احساس گناه و پشیمانی برداشته میشود (رفع مانع درونی) و از سوی دیگر روی آوردن به قدرتهای شیطان (نشان دادن یک نقطه اتکای بیرونی) تأکید میشود.
نگاهی به وضیعت روانی افرادی که گرایش به شیطانپرستی داشتهاند و دورهای را با این جریان سپری کردهاند، نشان میدهد که برای این افراد، مفاهیمی چون گناه، خلاف و انحراف اساساً مطرح نیست؛ به همین دلیل احساس پشیمانی هم ایجاد نمیشود. کسانی که پیش از ورود به شیطانپرستی ترسهای سرکوب شده داشتهاند، با دو فرآیند، فوق احساس بهبود و تسکین پیدا میکنند. رفع مانع درونی از طریق دستکاری در تصورات دنبال میشود، چرا که از یک سو گناهان رایج در مسیحیت (حسد، زنا، ترس...) نه فقط عصیان و لغزش معرفی نمیشوند، بلکه پرداختن به آنها_ با این شعار که اقتضای وجود آدمی است_ «مطلوب» معرفی میشود. از سوی دیگر «وعده قدرت» به عنوان پادزهر تمام مشکلات ناشی از ترسهای سرکوب شده، جذابیت ویژهای خواهد داشت. راهکارهای عملی دیگر همچون استفاده از مواد مخدر و توهمزا نیز در شیطانپرستی تجویز میشود و حتی راهکاری چون خودکشی که نهاییترین روش فرار از ترسها و اوهام نجات از آشفتگیهاست، تأیید میشود. از مجموع مطالب یاد شده بر میآید که شیطانپرستی برای بسیاری از جوانان غربی، نوعی فرار از مشکلات روانی و گریز از تهدیدات اجتماعی در زندگی ماشینی است. لاوی از یک سو با این ادعا که دین نمیتواند به تمام نیازهای انسان پاسخ گوید، ادیان الهی را ناکارآمد دانسته، تلاش میکند مخاطب، هر چه بیشتر نسبت به ادیان توحیدی بدبین شود و تصویری کاملاً منفی از ادیان پیدا کند. از سوی دیگر وی به چیزی دعوت میکند که ضد ادیان است. ترفندی که لاوی برای ترویج شیطانپرستی به کار میبرد، در روانشناسی «تقویت منفی» خوانده میشود؛ یعنی «از کار انداختن ضد». مثال معروف آن، ایجاد ترس نسبت به جهنم برای دعوت به بهشت است که مخاطب از ترس عذاب جهنم به بهشت توجه کنند. لاوی بدون آنکه تلاش کند کارآمدی شیطانپرستی را اثبات کند، با ساختن تصویری منفی از ادیان، مطلوب خود -کارآمدی شیطانپرستی- را به ذهن مخاطب القا میکند. لاوی برای اثبات «اقتدار شیطانی» از همین ترفند استفاده میکند؛ یعنی با این ادعا که مسیحیان افرادی ضعیف هستند و «وقتی به یک طرف صورتشان سیلی بزنند، طرف دیگر از جلو میآورند»، ادعا میکند که شیطانپرستی آیین اقتدار است و چون مسیحیت آیین ضد است، در آیین ضد مسیح، افرادی قوی و نیرومند پرورش مییابند. وی بدون آنکه به خود زحمت دهد و بگوید که کدام اقتدار و قدرت از سوی شیطان به هواداران او داده میشود، با پرداختن به ضعف مسیحیان، اقتدار شیطانگرایان را نتیجه میگیرد. جوانان غربی از امنیت روانی و لذت مهرورزی و عطوفت در خانواده بهرهای نبردهاند و از سوی دیگر احساس درماندگی، ناکامی و ضعف را در حاشیه زندگی ماشینی به خوبی لمس کردهاند و از همه مهمتر خود را از تغییر محیط ناتوان میبینند. طبیعی است که این وضعیت روانی، زمینه مساعدی برای دعوت به «امنیت» و قدرت» است. در چنین اوضاعی انسانها حتی به «توهم اقتدار» و «خیال قدرت» هم راضیاند؛ چرا که خیال میتواند بدون اینکه حقیقتی در کار باشد، برای آدمی تکیهگاه موهوم دست و پا کند. نیاز فوری آنها، احساس است و تصویری مطمئن از شخصیت خود است. نه اعتماد به نفس واقعی و نه اقتدار حقیقی. آنچه در شیطانپرستی برجسته میشود، پرداختن به این نیاز و انگشت نهادن بر درد جوانان است. شیطانپرستی تلاش میکند نشان دهد درک درستی از چنین کمبودی دارد؛ به همین علت سران آیین شیطانی مدام به مشکلات اجتماعی و ناکامیهای جوانان و محرمیتهای آنان اشاره کرده و با زبانهای مختلف، این درد را تکرار میکنند.
انتخاب نشان مشکی به عنوان نماد ظلم و تجاوز در عالم و رنگ سیاه به عنوان رنگ شیطانی از طرف لاوی در کتاب انجیل شیطانی، با همین هدف صورت گرفته است. در فیلم گابریل که همان جبرائیل است، حتی فرشتهها هم درمانده و شکستخورده به تصویر کشیده میشوند، طوری که تمام صحنههای فیلم با تاریکی آمیخته است و نشانی از نور و عدالت به چشم نمیخورد. در این محصول هالیوودی، از آنجا که تمام قدرت و قوا از آن شیطان است، دست یافتن به این زندگی مقتدرانه در ارتباط گرفتن با شیطان معرفی میشود و در نهایت، خاتمه دادن آشفتگیها و سامان دادن به نابسامانیها هم فقط از شیطان انتظار میرود. در مرام شیطانپرستی، از آنجا که راهی برای اقتدار باطنی و قدرت حقیقی نشان داده نمیشود، در انتظار «اقتدار» نشستن هم میتواند رضایتبخش باشد. شیطانپرستی «باور به قدرتمند بودن» را به جای «قدرت حقیقی» مینشاند و صدالبته این فرآیند میتواند سرپوشی بر ضعف و ناکامی یاران شیطان باشد. لاوی از دیگران میخواهد با ایجاد رعب و وحشت در دل مخالفان، برای خود اقتدار کسب کنند و احساس گناه را که عامل رنجش درونی است کنار بگذارند و با پرداختن به گناه، هیجانات مثبت خود را تقویت کنند و با کنار گذاشتن دین، به عذاب وجدان خود خاتمه دهند. در شیطانپرستی حتی توان فریب والدین و دیگران نه تنها ارزش است که نشانی از اقتدار معرفی میشود. پیروان شیطان، مراسم سری و رازآلود در شیطانپرستی را نیز نوعی دانش اقتدار ارزیابی میکنند و بالاترین عامل اقتدار که استفاده از قدرت شیطان و تمسک به نیروهای شگرف شیطانی است، در صدر تمام نیروها و به عنوان سمبلی از «اقتدار کامل» معرفی و تبلیغ میشود. آنچه در شیطانپرستی به نام جادو و اعمال جادویی مطرح است، برای درک تجربه اقتدار است. پدر شیطانپرستی مدرن، یعنی «الیستر کرولی» کسی بود که جادوگری را به طور گستردهای رواج داد. او انجمنی برای گسترش جادو تاسیس کرده و کتاب قانون خود را با همین هدف به رشته تحریر درآورد. ادامه دارد... انتهای پیام/ک
92/12/05 - 01:12
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]
صفحات پیشنهادی
شیطانگرایی در گذر تاریخ/۱ شیطانگرایی چگونه متولد شد/ماجرای نوزادان نامشروع و قربانگاه شیطان
شیطانگرایی در گذر تاریخ ۱شیطانگرایی چگونه متولد شد ماجرای نوزادان نامشروع و قربانگاه شیطاندختر لورنز جادوگر پس از مرگ همسرش مراسم بلک را که بازسازی شیوه جادوی جنسی در دوره باستان و آیینهای باروری بدوی بود در بین اشراف و درباریان فرانسه بنیان گذاشت به گزارش خبرنگار آیین و انشیطانگرایی در گذر تاریخ/2 دیدگاه مسیحیت و یهودیت درباره جادوگری/ اعدام 80 جادوگر زن در یک روز
شیطانگرایی در گذر تاریخ 2دیدگاه مسیحیت و یهودیت درباره جادوگری اعدام 80 جادوگر زن در یک روزرواج جادوگری در روزگار کهن نه فقط در میان مردان بنیاسرائیلی بلکه در میان زنانشان هم شگفتآور بود به گونهای که شیمعون بن شطح در یک روز ۸۰ زن جادوگر را اعدام کرد مبارزه با جادو در میان70 خبرنگار در آذربایجان غربی راهپیمایی 22 بهمن امسال ارومیه را پوشش خبری می دهند
70 خبرنگار در آذربایجان غربی راهپیمایی 22 بهمن امسال ارومیه را پوشش خبری می دهند ارومیه - ایرنا - 70 خبرنگار در آذربایجان غربی راهپیمایی پرشکوه مردم ارومیه در سی و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را پوشش خبری می دهند خبرنگاران خبرگزاری ها روزنامه های سراسری هفته نامچرا جوانان گوگن و رامبراند را نمیشناسند؟
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰ ۰۳ نصرالله افجهای معتقد است برای آشنا کردن جوانان با هنر دنیا و آثار هنرمندان بزرگ باید به ظرفیتهای موجود توجه کرد و نگاه دوبارهای به مشکلات بخش هنر داشت این هنرمند پیشکسوت در گفتوگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا اظهار کردگذری بر نمایشگاه تراژدی سلطه با محور تاریخ 500 ساله آمریکا
گذری بر نمایشگاه تراژدی سلطه با محور تاریخ 500 ساله آمریکا تهران - ایرنا - نمایشگاه تراژدی سلطه با محور تاریخ 500 ساله کشور آمریکا با نمایش 400 تابلو عکاسی برپا شده است به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا نمایشگاه تراژدی سلطه روایتی از فراز و فرودهای تاریخ امریکا است که با همکاری موسبی توجهی به فرهنگ اسلامی موجب گرایش برخی جوانان به فرهنگ غربی شده است
استانها شرق سیستان و بلوچستان آیت الله سلیمانی بی توجهی به فرهنگ اسلامی موجب گرایش برخی جوانان به فرهنگ غربی شده است زاهدان - خبرگزاری مهر نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه زاهدان گفت بی توجهی به فرهنگ اسلامی و عدم معرفی مفاخر ایرانی و اسلامی موجب شده است تا امروز برخیناصری: تصویر امروز غرب از اسلام ریشه در تصور تاریخی غربی ها از مسلمانان دارد
ناصری تصویر امروز غرب از اسلام ریشه در تصور تاریخی غربی ها از مسلمانان دارد تهران – ایرنا - مؤلف و گردآورنده مجموعه کتاب های جنگ های صلیبی گفت تصویر امروز غرب از اسلام بیشتر ریشه در تصور تاریخی غربی ها از مسلمانان دارد که جنگ های صلیبی نقطه عطفش این تصویر قدیمی و تاریخی است عبعموپورنگ در جمع کودکان سیاهپوست/ عکس
تاریخ انتشار 26 بهمن 1392 ساعت 00 42 | شماره خبر 1383845077938628772 داریوش فرضیایی که برای اجرای برنامه به دبی سفر کرده است با حاضر شدن در جمع کودکان مهربان سیاهپوست و انتشار این عکس نوشته است هر کجای دنیا که باشی فرقی نمیکنه چه سفید چه سیاه مهم اینه که با بچه ها هیچوقتسیاوش جمادی در نشست «هایدگر و فلسفه معاصر ایران»: علل گرایش به هایدگر در ایران جای نقد و بررسی دارد
سیاوش جمادی در نشست هایدگر و فلسفه معاصر ایران علل گرایش به هایدگر در ایران جای نقد و بررسی داردمترجم مجموعه آثار هایدگر گفت اینکه چگونه در یک دورههایی گرایش به فیلسوفان خاصی از فلسفه غرب چون نیچه و هایدگر در ایران زیاد شد و افرادی چون فردید پیوندی بین عرفان و عقل ایجاد کردندحضور پررنگ جوانان در جشنواره موسیقی فجر
حضور پررنگ جوانان در جشنواره موسیقی فجر تهران - ایرنا - سرپرست ارکستر زهی هنرستان موسیقی دختران گفت حضور پررنگ جوانان در بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ستودنی است پانیذ فریوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود حضور در جشنواره موسیقی فجر به عنواآیا می دانید چرا رنگ شیر سفید است؟
آیا می دانید چرا رنگ شیر سفید است یکی از خوراکیهای ضروری برای صبحانه شیر است اما سؤالی که میتواند ذهن را مشغول کند این است که چرا رنگ شیر سفید است به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از فارس یکی از موادغذایی برای صبحانه شیر است چون غنی از کلسیم و پروتئین است اما چرامدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذر بایجان غربی: تاریخ انقلاب آذربایجان غربی باید ثبت و ماندگار شود
مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذر بایجان غربی تاریخ انقلاب آذربایجان غربی باید ثبت و ماندگار شودمدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت متولیان فرهنگی باید برای ثبت و ماندگار کردن تاریخ انقلاب در آذربایجان غربی اهتمام کنند مریم دهقان امروز در گفتوگو با خدرگیری نیروهای اشغالگر اسرائیلی با جوانان فلسطینی و حمله به خبرنگاران در الخلیل
درگیری نیروهای اشغالگر اسرائیلی با جوانان فلسطینی و حمله به خبرنگاران در الخلیلشبکه خبری المیادین از درگیری نیروهای اشغالگر اسرائیلی با جوان فلسطینی در شهر الخلیل خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس نظامیان صهیونیستی در درگیری با جوانان فلسطینی در خیابان الشهداء در الخلیل برای متفرگذری به موزه تاریخی شوش
گذری به موزه تاریخی شوش شوش - دزفول - ایرنا - موزه شوش با 550 متر مربع زیربنا در میان باغی به وسعت 14 هزار و 635 متر مربع بر سر راه قلعه باستانی شوش قرار دارد به گزارش ایرنا نمای بنای موزه شوش آجری است بنای اولیه موزه همزمان با شروع حفاری های شوش و با استفاده از آجرهای بدست آیکی از انقلابیون بحرین: جوانان بحرین هنوز هم خواهان سرنگونی آل خلیفه هستند
یکی از انقلابیون بحرین جوانان بحرین هنوز هم خواهان سرنگونی آل خلیفه هستندیکی از انقلابیون بحرین گفت با وجود گذشت ۳ سال از قیام مردم بحرین جوانان این کشور هنوز هم خواهان سرنگونی آل خلیفه هستند به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجتالاسلام سیدمرتضی سندی ظهر امروز در جمع نمازگزارانملیپوشان تيم كشتي فرنگي نوجوانان 8 اسفند ماه انتخاب میشوند
ملیپوشان تيم كشتي فرنگي نوجوانان 8 اسفند ماه انتخاب میشوند مرحله نهايي مسابقات انتخابي تيم كشتي فرنگي نوجوانان روزهاي 8 و 9 اسفندماه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار ميشود به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران شرايط و برنامه اين رقابتها به شرح زير است 1 - اوزان و شرایچرا رنگ شیر سفید است
چرا رنگ شیر سفید است یکی از خوراکیهای ضروری برای صبحانه شیر است اما سؤالی که میتواند ذهن را مشغول کند این است که چرا رنگ شیر سفید است یکی از موادغذایی برای صبحانه شیر است چون غنی از کلسیم و پروتئین است اما چرا رنگ شیر سفید است این ته رنگ در اثر نوری که روی گلبول های چربی شیر-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها