تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813578414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی انگلیس از استقلال اسکاتلند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگرانی انگلیس از استقلال اسکاتلند تهران-ایرنا- درحالی که نظرسنجی ها ازموافقت مردم اسکاتلند برای استقلال از انگلیس خبر می دهد، لندن تلاش های خود را برای تاثیرگذاری بر آرای مردم افزایش داده است.


به نوشته ˈتیم راسˈ خبرنگار سیاسی روزنامه انگلیسی تلگراف، ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس در تلاش برای جلوگیری از استقلال اسکاتلند جلسه هیات دولت را فردا (دوشنبه) در شهر ˈآبردینˈ اسکاتلند تشکیل خواهد داد تا بر ضرورت حمایت انگلیس از آینده تولیدات نفتی دریای شمال تاکید کند.
وی امروز (یکشنبه) پیش از انجام این سفر گفت: اگر مردم اسکاتلند در همه پرسی به استقلال این کشور رای دهند، آینده صنعت نفت و گاز به خطر می افتد.
قرار است همه وزرای دولت کامرون فردا (دوشنبه) برای تلاش به منظور حفظ همبستگی انگلیس و جدا نشدن اسکاتلند به آبردین پایتحت نفت و گاز اروپا و سومین شهر پرجمعیت این کشور سفر کنند.
کامرون افزود: منافع دولت مرکزی در آینده برای توسعه پتانسیل حفاری در میادین نفت و گاز مرکزی دریای شمال ضروری خواهد بود.
مقام های مطلع دولتی در لندن می گویند اسکاتلند در صورت استقلال باید مالیات های چند میلیارد پوندی را بابت سکوهای قدیمی بپردازد در حالی که اکنون از معافیت مالیاتی در این موارد استفاده می کند؛ همچنین بدون کمک دولت انگلیس میادین جدید نفت و گازی را توسعه دهد.
سفر کوتاه اعضای هیات دولت انگلیس به آبردین، قلب عملیاتی صنعت نفت دریای شمال از تشدید چشم گیر اقدامات دولت انگلیس برای رای منفی مردم اسکاتلند به استقلال خبر می دهد.
این اقدام با انتشار گزارشی همراه است که خواستار همکاری نزدیک تر دولت و شرکت های نفتی به منظور بهره برداری بیشتر از ذخایر سوخت فسیلی در دریای شمال است.
مقادیر قابل توجهی نفت و گاز از دهه 1970 در دریای شمال تولید شده است و تولیدات در دهه 2000 به اوج خود رسید اما در سال های اخیر بار دیگر کاهش یافته است.
با وجود این نشانه هایی دیده می شود که معافیت های مالیاتی اخیر برای حفاری های عمیق تر، یارانه اعطایی به از کار افتادگی سکوهای قدیمی و توسعه میادین جدید در دریا به افزایش تولید منجر شده است.
آینده تولیدات نفت و گاز دریای شمال یکی از محوری ترین مباحث در استقلال اسکاتلند بوده و از قبل نیز مناقشه برانگیز نشان داده شده است. ˈآلکس سالموندˈ نخست وزیر اسکاتلند اخیرا گفت در صورت رای آری به همه پرسی در اسکاتلند منابع موجود نفت و گاز دریای شمال برای هر فرد 300 هزار پوند ارزش دارد.
این سخنان با انتقادات شدید لندن مواجه شد، کامرون نیز به آن واکنش نشان داد و گفت دولت انگلیس آماده حمایت از اسکاتلند در توسعه منابع نفت و گاز دریای شمال است.
وی افزود: این هفته در اسکاتلند جلسه خواهیم داشت و برای افزایش حداکثری بهره برداری از منافع نفت و گاز دریای شمال برنامه ریزی می کنیم. این امر به معنای بهبود محسوس وضعیت مردم و خانوارها در سراسر اسکاتلند خواهد بود.
کامرون ادامه داد: انگلیس در 300 سال گذشته پیشرو در یافتن منابع جدید انرژی بوده است، این به معنای نقطه قوت اقتصاد انگلیس است که می تواند تغییراتی پدید آورد و در درازمدت توان سرمایه گذاری را دارد و من اطمینان می دهم انگلیس با رضایتمندی در صنایع حیاتی سرمایه گذاری می کند.
اظهارات وی به مثابه هشداری تلویحی تلقی شد که آینده نفت دریای شمال بدون حمایت های بیشتر و عمیق تر دولت انگلیس در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
دولت اسکاتلند در ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ (۱۸ سپتامبر۲۰۱۴) برای استقلال از کشور انگلیس، همه پرسی برگزار خواهد کرد. این همه پرسی در پی توافق دولت اسکاتلند و انگلیس اجرا خواهد شد.
اروپام**9157 ** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن