تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803981605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«آیینه خانه» از رحمت الهی می‌گوید/ فقط حرف زدن از آتش جهنم کافی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > رادیو و تلویزیون بوذری در گفتگو با مهر:
«آیینه خانه» از رحمت الهی می‌گوید/ فقط حرف زدن از آتش جهنم کافی نیست
رسالت بوذری مجری «آیینه‌خانه» از روایاتی نام می‌برد که بر بخشش و کرم خدا تأکید کرده‌اند و می‌گوید این برنامه می‌خواهد همین چیزها را یادآوری کند اما مخاطبان به دیدن چهره قهار خدا و ترسانده شدن از آتش جهنم عادت کرده‌اند.



رسالت بوذری مجری «آیینه خانه» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اجرای این برنامه معارفی در یک سال گذشته اظهار کرد: به قدر یک برنامه تلویزیونی صادقانه عرض می‌کنم در برنامه «آیینه خانه» در حوزه سبک زندگی اتفاقات خوبی افتاد و مردم حرف‌هایی را که کمتر برایشان زده شده بود، شنیدند. آنها با این برنامه چهره‌ای از خدای مهربان دیدند. وی افزود: مجموعه هماهنگ فرهنگی برای تغییر سبک زندگی ما می‌کوشند و می‌خواهند فرهنگ مشرق زمین یا به نوعی جمهوری اسلامی ایران را تغییر بدهند. در این خصوص حرکت‌های پراکنده‌ای انجام شده که شاید نتواند در برابر آن هجمه فشار جدی ایجاد کند. اما مباحث «آیینه خانه» برخاسته از فطرت و دل مردم است و در آن اتفاقات خوبی افتاده است. یک تلنگر به مخاطبان هم شق‌القمر است این مجری با تأکید بر اینکه پیش از این برنامه شاید مردم به این شکل با خدا آشنا نبوده‌اند، ادامه داد: پیامک‌هایی از مردم داشتیم که مثلا گفته بودند می‌خواستند خودکشی کنند و از زندگی ناامید شده بودند اما مباحث مطرح شده در برنامه به آنها امید و آرامش داده و مسیر زندگی‌شان را عوض کرده است. در واقع اگر ما بتوانیم به مخاطبان یک تلنگر هم بزنیم شق القمر کرده‌ایم.

بوذری در پاسخ به انتقاداتی که این برنامه را به کم اهمیت جلوه دادن گناه و پررنگ کردن بخشش خدا محکوم می‌کند،‌ توضیح داد: واقعا همین است. می‌گویند اگر گناهکاران یا کسانی که به تعبیر من قطع امید کرده‌اند بدانند خداوند چقدر به آنها مشتاق است، از شدت شوق جان می‌دهند. کسی می‌خواهد بگوید این چنین نیست؟ سیره اهل بیت و آنچه از روایات به ما رسیده غیر این را نشان می‌دهد. مجری «آیینه خانه» یادآور شد: خداوند بهشت را به بهانه محبت اهل بیت (ع) و گریه برای امام حسین‌ (ع) می‌دهد. بهشت کمترین بهایی است که در مقابل بهای عزای سیدالشهدا داده می‌شود و بخشش پروردگار بیش از آن چیزی است که در تصور ما بگنجد. بنابراین کسی هرقدر هم که گناه کند هنوز به رحمت الهی امیدوار است. نشان دادن چهره قهار خدا کافی است وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیشتر چهره قهار خدا نشان داده شده است، گفت: هر چقدر این چهره را نشان دادیم و از آتش جهنم خوب است اما آیا تنها با تمرکز بر چنین مباحثی افراد از مسیر نادرستشان برمی‌گردند؟ اتفاقا خدا بخشنده است و تلاش ما این بود که به مردم بگوییم گناه باعث قطع ارتباط با خدا نمی‌شود. حتی امام رضا (ع) می‌فرماید اگر مومنان گناهی مرتکب شدند آنها را فاسق نخوانید بلکه فاسق العمل خطاب کنید.

بوذری به روایتی اشاره کرد و  افزود: فردی جلوی یکی از حضرات معصوم را گرفت و به او از مومنانی خبر داد که در راه شراب می‌خورد. آن معصوم پاسخ داد الحمدالله که در راه هستند. معصومین در روز قیامت دست مومنان را می‌گیرند و شفاعتشان را می‌کنند. این مجری در خصوص سمت و سوی اجتماعی این برنامه معارفی اظهار کرد: «آیینه خانه» گعده شبانه‌ای در حوزه مسائل اعتقادی و اجتماعی است. به نظر من عمده مسائل دینی ما اجتماعی است و از طرفی از آنجایی که «الکلام یجرالکلام» یعنی حرف حرف می‌آورد؛‌ ما بحث را از جایی شروع می‌کنیم و به جای دیگری می‌رسیم. مثلا گاهی شرح یک مثال نصف برنامه را می‌برد و این اقتضای گپ و گفت است. جلوی خنده و گریه‌مان را نمی‌گیریم وی اضافه کرد: مثلا ما پنج جلسه درباره احساس گناه حرف زدیم و با سوالات مردم و گپ و گفت‌ها زوایای مغفولی از این موضوع روشن شد. خوشبختانه برنامه ما برنامه راحتی است و مردم در کوچه و خیابان و خانه‌شان ما را تماشا می‌کنند. برخی به خنده‌های بلند من و مرادی خرده گرفته بودند و می‌پرسیدند آیا رسول الله تبسم می‌کردند یا می‌خندیدند؟ ما در برنامه‌مان گاهی ممکن است چیزی پیش بیاید که باعث خنده شود، گاهی هم گریزی زده می‌شود که بغض می‌کنیم.

بوذری تأکید کرد:‌ من هیچوقت چیزی را از برنامه‌ام حذف نمی‌کنم و عادت به اتوکشیده حرف زدن و اجرای خشک و رسمی در هیچ کدام از برنامه‌هایم نداشته‌ام. مجری «آیینه خانه» با بیان اینکه این برنامه در گفتگوی او با حجت‌الاسلام شهاب مرادی شکل می‌گیرد، اذعان کرد:‌ از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد مرادی در میان کارشناسان مذهبی، سرعت انتقال بالای او و پاسخ‌هایی است که در لحظات ویژه می‌دهد. از ابتدا هم قرار بود این برنامه با مرادی تعریف شود. دیگر «آیینه‌خانه» به دل مردم نشسته است وی درباره دکور این برنامه گفت: دکور به نحوی است که توجه مخاطب از همه چیز قطع شده و به گفتگو منعطف شود. ما حداقل وسایل صحنه و نشانه‌ها را در دکور استفاده کرده‌ایم تا توجه مخاطب به چیز دیگری جلب نشود. این مجری درباره گذشت بیش از یک سال از آغاز برنامه خاطرنشان کرد:‌ اصولا برنامه‌های اجتماعی و معارفی در استمرار است که جواب می‌دهد. حالا دیگر «آیینه خانه» به دل مردم نشسته و از دورترین روستاها افرادی هستند که می‌گویند برنامه‌مان را دیده‌اند. بخش عمده این موضوع به دلیل استمرار در پخش برنامه است و سلسله‌وار بودن باعث می‌شود یک اتفاق تلویزیونی بگیرد.

بوذری با اشاره به روزهایی که حالش خوب نیست،‌ متذکر شد:‌ ممکن است گاهی در مقام مجری حالم خوب نباشد اما ناخوشی‌ام را پشت در استودیو می‌گذارم و وارد می‌شوم و با انرژی سلام می‌کنم. البته این موضوع با بازیگری و ادا در آوردن متفاوت است. حرف‌های بدیهی فلان خواننده در جُنگ‌های روتین مهم‌تر از دنیا و آخرت مردم وی موضوعات «آیینه خانه» را جزو موضوعات اساسی زندگی خواند و یک انتقاد را در خاتمه حرف‌هایش آورد: به چنین برنامه‌هایی باید پرداخت و آنها را زیر ذره بین برد. متاسفانه در رسانه‌های ما خبر اینکه فلان خواننده به فلان جنگ تلویزیونی می‌رود مهم‌تر است. در حالی که در طول سال به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های روتین گفتگومحوری روی آنتن می‌رود که چهره‌هایی با حضور در آنها بدیهی‌ترین مسائل را مطرح می‌کنند. اما در خصوص برنامه‌ای چون «آیینه خانه» کم‌ترین حجم پرداخت را در رسانه‌ها می‌بینیم. در حالی که من در مقام مجری باید حس کنم تیغ نقد بالای سرم است؛ چرا که حرف‌های ما در برنامه با دنیا و آخرت مردم گره خورده است. «آیینه خانه» بیش از یک سال است که به تهیه‌کنندگی سیدعلی احمدی، اجرای رسالت بوذری و کارشناسی حجت الاسلام شهاب مرادی هر هفته سه‌شنبه حوالی ساعت 19 از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.


۱۳۹۲/۱۲/۴ - ۱۱:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن