تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818756722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه نیازمند کار مستمر فرهنگی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه نیازمند کار مستمر فرهنگی است آستارا ـ ایرنا ـ مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز استان گیلان گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه نیازمند برنامه ریزی کلان و کار مستمر فرهنگی است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈسید ابوطالب حجازیˈ روز یکشنبه در همایش ˈیاوران نمازˈ که به همت ستاد برگزاری نماز
شهرستان تالش برگزار شد، افزود: اصل اقامه نماز شرط اساسی حکومت و نظام جمهوری اسلامی است و بر این اساس باید تمام کارهایی که در حکومت انجام می شود ، برای نماز باشد.
وی بیان کرد: سعی کنیم راه های تبلیغ نماز را یاد گرفته و بکار ببریم حتی اگر یک دقیقه وقت لازم باشد؛ چرا که فعالیت های گذشته در باره ترویج فرهنگ نماز باید به طور مستمر مرور شود.
وی ادامه داد: پیشرفت های خوبی در کشور و استان گیلان داشته ایم ولی با نگاه به آینده در می یابیم هنوز کارهای فرهنگی بسیاری برای انجام وجود دارد.
رییس ستاد اقامه نماز گیلان نماز را عامل کنترل انسان دانست و اظهار کرد: این فریضه الهی عبادتی است که هیچ کار خیر دیگری نمی تواند جای آن را بگیرد و انجام تمام کارهای خیر بدون اقامه نماز قابل قبول نیست.
وی افزود: هم اینک در دو هزار واحد آموزشی استان گیلان نماز جماعت برگزار می شود و این امر اگر چه آمار خوبی است ولی ظرفیت این کار بیش از این می باشد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تالش نیز در این همایش با بیان اینکه نماز در مکتب اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است ، اظهار کرد: نماز انسان را از انجام بسیاری از منکرات باز می دارد.
حجت الاسلام عباس صباحی با اشاره به اینکه اعمال انسان با نماز سنجیده می شود ، گفت: اگر نماز پذیرفته شود دیگر اعمال انسان نیز پذیرفته می شود.
وی با تاکید بر اهمیت اقامه نماز در خانواده ها گفت: ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین خانواده ها سبب کاهش بسیاری از ناهنجاریی های اجتماعی می شود.
وی افزود: برگزاری نماز جماعت در یکصد مسجد شهرستان ، 60 مدرسه و 26 اداره شهرستان از جمله آمارهای ادای فریضه نماز در شهرستان تالش است.
رییس ستاد اقامه نماز تالش نیز در این همایش با بیان اینکه هدف از خلقت انسان بندگی خداوند است ، اظهار کرد: انسان با اقامه نماز بندگی خود را به خداوند یکتا ثابت می کند.
قربانعلی شادکام برپایی کنونی اقامه نماز در سطح ادارات ، نهادها ، دانشگاهها و مدارس این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ستاد اقامه نماز با همکاری همه دستگاه های اجرایی و نهادهای این شهرستان در تالش فعال است و نماز جماعت در اکثر مدارس و ادارات با حضور روحانی اقامه می شود.
وی با بیان اینکه انسان باید در همه حال شکرگزار نعمات بی پایان خداوند متعال باشد ، افزود: مولای متقیان حضرت علی(ع) با تاکید بر اقامه نماز فرموده اند هنگامی که انسان مشغول نماز است بدن و لباس و هر چه پیرامون اوست خداوند را تسبیح می گویند.
وی همچنین خواستار توسعه فرهنگ نماز و همچنین ایجاد نمازخانه های بین راهی مناسب در سطح گیلان با توجه به گردشگرپذیر بودن این استان شد.
به گزارش ایرنا ، در این همایش که از سوی ستاد اقامه نماز شهرستان تالش با همکاری فرمانداری ، و ادارات شهرستان به منظور تجلیل از ائمه جماعات و هیات امنای فعال مساجد تالش برگزار شد ، از یاوران فعال نماز در شهرستان تالش تجلیل به عمل آمد.
این همایش با حضور قشرهای مختلف مردم ، مسوولان ، روحانیون ، ائمه جمعه و جماعات ، دانشگاهیان و فرهنگیان در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.ک2
7106/535/ 603
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن