تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802356949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت های فرهنگی استاندار کردستان نویدی برای جامعه فرهنگ و هنر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حرکت های فرهنگی استاندار کردستان نویدی برای جامعه فرهنگ و هنر سنندج - ایرنا - عبدالمحمد زاهدی نماینده عالی دولت تدبیر و امید در کردستان بعد از ورود به استان و حضور در محافل فرهنگی و هنری، در دل جامعه فرهنگ و هنر این استان فرهنگی جایگاه ویژه ای به دست آورده است.


به گزارش ایرنا، از آنجایی که استاندار کردستان در نخستین سخنانش در کردستان توجه ویژه به مسایل اقتصادی، اجتماعی و اعتلای جایگاه فرهنگی استان را از اولویت های کاری خود اعلام کرد، در این مدت کوتاه به صورت عملی در حوزه فرهنگ و هنر شاهد اقدامات ارزشمندی از سوی وی بودیم.
انتظار مردم کردستان از شعار رییس جمهور دولت تدبیر و امید تحت عنوان ˈکردستانی آبادتر و آزادترˈ این امر را می طلبد که استاندار کردستان و تیم همراه در کنار فعالیت های اقتصادی و عمرانی به موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز نگاه ویژه داشته باشد که تلاش های وی نیز در این مدت کوتاه گویای این واقعیت است.
عبدالمحمد زاهدی نخستین حضور خود در برنامه های جمعی در استان را با حضور در ایین افتتاحیه خبرگزاری تسنیم شروع کرد و گفت: خوشحالم در اولین برنامه افتتاحیه ای که پس از تصدی پست استانداری کردستان در آن حضور دارم یک آیین فرهنگی و افتتاح یک خبرگزاری است که این اتفاق برای جامعه رسانه ای و فرهنگی بسیار خوشایند بود.
وی در کنار پیگیری امورات استان در بخش های مختلف به بازدید از پشت صحنه سریال طنز ˈکاک عباس و سلطان سلیمان ˈ در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج، رفت و با فعالان عرصه نمایش و تئاتر استان نیز دیدار کرد.
وی در این دیدار قوم کرد را هنرمندترین قوم ایران دانست و افزود: کردها در زمینه موسیقی، شعر و ادبیات سابقه دیرینه ای دارند و این نشان از اصالت این قوم است.
به گفته وی همواره آرزو داشتم در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت می کردم و زمانی که در این حوزه اقدامی انجام می دهم احساس رضایت می کنم.
وی از مردم کردستان به عنوان مردمانی با محبت نام برد و گفت: برای رفع مشکلات مردم این استان از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.
وی افزود: اهل عوام فریبی نیستم و اگرچه کردستانی نیستم اما خود را از مردم کردستان می دانم و علاقه زیادی به فرهنگ مردم کردستان دارم و همواره موسیقی کردی گوش می دهم و از آن لذت می برم.
استاندار کردستان با حضور در برنامه سلام کردستان در سیمای مرکز استان هم در سخنانی با مردم، ایجاد شادی و نشاط در جامعه را یکی از برنامه های فرهنگی لازم از سوی دستگاه های فرهنگی استان خواند و افزود: باید شرایط لازم را برای حضور بیشتر هنرمندان بویژه فعالان حوزه موسیقی در کردستان فراهم کنیم و به آنها میدان بیشتری بدهیم.
زاهدی معرفی این استان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک استان فرهنگی را فرصتی ارزنده برای تغییر نگرش مردم خارج از استان و حذف نگاه امنیتی از کردستان خواند و گفت: همه مردم و مسوولان باید نسبت به این موضوع تلاش بیشتری داشته باشند.
وی در برنامه جشن شادی موسیقی کردی دهه فجر در کنار شهروندان سنندجی تا پایان برنامه حضور داشت.
استاندار کردستان همچنین ضمن توجه ویژه به مسایل فرهنگی و هنری موضوع های اجتماعی را نیز مد نظر دارد به طوری که برای تجلیل از معلم ˈماهان رحیمیˈ به این شهرستان سفر کرد و علاوه بر وی از از کسانی هم که برای همدردی با ماهان اقدام کردند نیز تجلیل کرد.
استاندار کردستان در دیدار با معلم فداکار مریوانی گفت: توجه به ماهیت اقدام انسانی و بشر دوستانه این معلم دلسوز، موجب نهادینه شدن فرهنگ نوع دوستی و ارتقا ارزش های معنوی در جامعه می شود.
عبدالمحمد زاهدی در مراسم بدرقه ورزشکار قروه ای هم که برای همدردی با ˈماهانˈ دانش آموز مریوانی مسیر سنندج - مریوان را پیاده روی طی کرد گفت: حرکت ماندگار محمد علی محمدیان معلم ماهان رحیمی در شهرستان مریوان و تمامی اقدامات نمادین از سوی دیگر افراد کشورمان در جهت ترویج فرهنگ همدردی قابل تحسین است.
وی ضمن تقدیر و تشکر از محمد طالب نیا ورزشکار شهر دزج از توابع شهرستان قروه برای شروع این اقدام پسندیده اظهار کرد: این اقدام معلم مریوانی و تمامی کسانی که به عناوین مختلف با مشکل ماهان رحیمی همدردی و از خانواده ایشان حمایت کردند برای جامعه قابل احترام ارزش است.
پیگیری های استاندار کردستان در حوزه اجتماعی نیز در این مدت کوتاه حایز اهمیت و مورد احترام است به طوری که پیگیری مشکل ˈشوخان براخاصیˈ دختر شش ساله دیواندره ای منجر به عمل جراحی چشمان وی توسط شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده که به زودی انجام می شود.
زاهدی در این مدت کوتاه و با توجه به شناخت نسبتا کم خود، دیدار و نشست با هنرمندان صاحب نام و مشهور کردستانی را هم در لیست برنامه های فرهنگی و اجتماعی خود قرار داد به طوری که در چند روز اخیر به دیدار استاد هادی ضیاءالدینی نقاش و مجسمه ساز مشهور و صاحب نام سنندجی رفت و از کارگاه وی در عمارت خسرو آباد بازدید کرد که انعکاس این بازدید بسیار مورد توجه و تقدیر جامعه هنری و فرهیخته استان قرار گرفت.
استاندار کردستان در ادامه برنامه های فرهنگی خود، از کارگردان کردستانی فیلم زمستان آخر نیز تجلیل کرد و در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: ˈ امروز همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر، در سنندج فیلم سینمایی ˈ زمستان آخر ˈ ساخته هنرمند جوان کُرد آقای صلواتی در سینما بهمن به نمایش درآمد، قبل از نمایش فیلم ˈ زمستان آخر فیلم 100 ثانیه ای ˈ از کنار هم می گذریم انگار . . ˈ نمایش داده شد، فیلم تاثیر گذاری بود، اما متاسفانه به دلیل برنامه دیگری که داشتم موفق به دیدن فیلم ˈ زمستان آخرˈ نشدم .
زاهدی در ادامه متن یادداشت کوتاه خود نوشته است: اما همین که در جشنواره فجر شرکت داده شده بیانگر ارزشمند بودن فیلم است، قبل از آغاز نمایش با اهداء شاخه های گل از آقای صلواتی و هنرمندان همکار او قدردانی کردم و وقتی مجری برنامه از من خواست که سخنرانی کنم با اعتقاد به اینکه در اینگونه برنامه ها مردم تمایلی به شنیدن سخنرانی ندارند تنها گفتم:
سلام
ˈاز کنار هم می گذریم . . . ˈ
شاید همدیگر را نبینیم
اما
با ˈ زمستان آخر ˈ
بهاری خواهیم ساخت
برای تمامی سرزمین مان.
نشست صمیمی استاندار کردستان با مسوولین روابط عمومی های دستگاه های دولتی، نهادهای انقلابی و شرکت ها و بانک های استان و تاکید بر داشتن صداقت آنها در ارتباط با مردم و بالابردن سطح انتقاد پذیری مدیران یکی دیگر از کارهای قابل احترام و ارزشمند استاندار کردستان در حوزه اجتماعی و فرهنگی و مهر تاییدی بر توجه ویژه ایشان به حوزه فرهنگ و هنر است.
به هر حال این حرکات فرهنگی و اجتماعی استاندار کردستان در کنار برنامه های سیاسی و مدیریت کلان استان برای شهروندان فرهنگی این استان بسیار حایز اهمیت و مورد استقبال است، چون ارتباطات وسیع و نزدیکی مسوولین با آحاد جامعه بویژه قشر فرهیخته استان از خصوصیات مردم فرهنگی این استان است.
البته ناگفته نماند که جامعه فرهنگی، هنری و رسانه ای کردستان از دولت تدبیر و امید بویژه مقام عالی دولت در این استان فرهنگی انتظارات زیادی دارند و بر این باورند بر اساس نامگذاری این استان به عنوان استان فرهنگی باید به فعالان این عرصه بیشتر توجه شود و برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی و هنری باید سرمایه گذاری بیشتری صورت پذیرد.
به امید اینکه در دولت تدبیر و امید نفس تازه ای به فضای فرهنگی و هنری کردستان دمیده شود و در پایان شاهد تحولات قابل قبولی در این عرصه باشیم.ک/4
7354/533
گزارش از اسعد فرهادی
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن