تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818884489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی ایران حرکتی عظیم با پیام فرهنگی بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انقلاب اسلامی ایران حرکتی عظیم با پیام فرهنگی بود بروجرد - ایرنا- مسئول امور فرهنگی دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: انقلاب اسلامی ایران علی رغم اینکه با حرکت های سیاسی آغاز شد و با تغییر سیاسی نظام حاکم بر کشور به انجام رسید اما ماهیتا یک ˈانقلاب فرهنگیˈ بود.


حجت الاسلام ˈاسحاق صیادˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) ، پیام های گسترده و ویژه ای در ابعاد جهانی، منطقه ای و داخلی در بر داشته است.
به گفته وی آنچه که در حائز اهمیت است اینکه پیام اصلی انقلاب اسلامی ایران بیش از اینکه یک پیام سیاسی و احیانا اقتصادی داشته باشد یک حرکت عظیم با پیام فرهنگی بود.
وی اضافه کرد: به دلیل تبلیغات گسترده رسانه های استکباری خارجی و استبداد داخلی ، رژیم گذشته سعی در هویت زدایی از جامعه ایران داشت ؛ بدین معنا که سعی می کرد افکار تک تک جامعه ایرانی را از هویت دینی و مذهبی آن منفک کند و صرفا در مقیاس ضعیفی تنها به هویت ملی و ایرانی آن بپردازد.
وی افزود: در چنین شرایطی کشور از جانب یک شخصیت بالای دینی در جایگاه مرجعیت یعنی حضرت امام خمینی (ره)، با یک انقلاب و رویکردی جدید مواجه شد که پیام این حرکت انقلابی نوعی دعوت به بازگشت به خویشتن اسلامی - ایرانی برای همه اقشار ملت بزرگ ایران؛ زن و مرد و پیر و جوان بود.
وی یادآور شد: از سوی دیگر ، انقلاب اسلامی با اتخاذ رویکردی دینی پیامی را دنبال می کرد و انتقال می داد که حاکی از بیداری اسلامی بود.
حجت الاسلام صیاد اضافه کرد: بدین معنا که با اتخاذ شعار ضد استکباری نه شرقی ، نه غربی که وام دار آموزه ای برخاسته از متن قرآن کریم است ، به ملت ایران که ملتی دیندار، ولایتمدار و شیعی است یادآوری می کرد که شجره طیبه معصومین برگفته از نور ازلی خداوند سبحان است که هیچ گونه وابستگی به شرق و غرب ندارد.
مسئول امور فرهنگی دانشگاه آیت الله بروجردی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، با بهره گیری از چنین آموزه ای مردم را به پیروی از این نور دعوت می کرد و شعار ˈنه شرقی، نه غربیˈ را برای اعلام هویت خود در عرصه بین المللی انتخاب کرد.
حجت الاسلام صیاد اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران در سال 57 به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با این شعار به جهانیان اعلام کرد؛ ملت ایران در صدد است تا از رویه گذشته خود مبتنی بر ˈاصل وابستگیˈ برائت جسته و بدون اتکا به قدرت های استعماری و استکباری شرقی و غربی حیات نوینی را آغاز و تجربه کند.
1920/542
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن