تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818781217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهره های ماندگار فرهنگی کرد به جامعه معرفی شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چهره های ماندگار فرهنگی کرد به جامعه معرفی شوند سنندج- ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: افرادی را که در عرصه های فرهنگی، چهره ماندگار و موفقی هستند باید به جامعه معرفی کرد تا الگویی برای سایر افراد باشند.


به گزاش ایرنا؛ آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در دیدار مترجمان کرد استان کردستان در سنندج افزود: هم اکنون ایران در سایه خدمات ارزشمند بزرگان علمی توانسته به پیشرفت ها و مدارج علمی دست یابد.
وی افزود: پیشرفت های علمی به اقلام و عناصر فرهنگی مرتبط است و یکی از این عناصر فرهنگی، کتاب است.
وی با اشاره به اینکه ترجمه متون، اقدام فرهنگی و ارزشمندی است گفت: ترجمه یک کار علمی است و حوزه دید افراد را وسیع تر می کند.
آیت الله حسینی شاهرودی اظهار کرد: از همان زمان صدر اسلام، زبان ملی مورد توجه بوده و قوم کرد همواره در طول تاریخ در راستای رشد ایران زمین تلاش کرده اند.
به گفته وی قومیت های ایرانی بویژه قوم کرد خود را به عنوان جزیی از ایران می دانند و به زبان ملی خدمات زیادی کرده اند.
وی تصریح کرد: ایران بعد از اسلام در نشر فرهنگ اسلامی – ایرانی پیشتاز بوده و علمای دینی جهان از ایران برخاسته اند.
وی با اشاره به اینکه پتانسیل ها و ظرفیت های خاصی در ایران وجود دارد، گفت: همزمان با ورود اسلام به ایران این ظرفیت ها و سرمایه ها، برجسته و ممتاز شد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه مترجمان کرد الگویی برای جوانان هستند گفت: این افراد متعلق به یک منطقه خاص نیست بلکه سرمایه های جهانی هستند.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه هدف از پرورش زبان کردی در واقع رشد فرهنگ ایران است، گفت: همه اقوام کرد، خودشان را ایرانی قلمداد می کنند و آثار متعددی به زبان فارسی سروده اند.
به گفته وی از همان زمان صدر اسلام، زبان ملی مورد توجه بوده و قوم کرد همواره در طول تاریخ در راستای رشد ایران زمین تلاش کرده است.
وی با بیان اینکه هر قومی را بواسطه شهرت بزرگانش می توان شناخت گفت: در ترجمه مترجمان کرد، نگرش بلند ایرانی بودن نهفته است.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه زبان ملی ما زبان چندین کشور جهان است گفت: این زبان باید وسیع تر و گسترده تر شود.
آیت الله حسینی شاهرودی به برخورداری ایران از توانمندی های طبیعی و انسانی اشاره کرد و گفت: توانمندی های منابع انسانی، منابعی ارزشمندتر از منابع طبیعی هستند و نباید از آن غفلت کرد.
وی با اشاره به وحدت و یکپارچگی ایران اسلامی گفت: وجود این وحدت و یکپارچگی سبب سرافرازی ایران در جهان شده است در همین راستا امروز دشمنان ایران توانسته اند بر این یکپارچگی خدشه وارد کنند.
وی رشد و توسعه علم را مرهون خدمات بی بدیل بزرگان جامعه دانست و گفت: ترجمه آثار مرحوم قاضی و مرحوم یونسی، کاری ارزشمند و ماندگار است و این بزرگان در ترجمه آثار خود از سبک و روش خاصی پیروی کرده اند.
نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار امیدواری کرد برگزاری همایش ملی مترجمان کرد در اسفند سال جاری در سنندج بتواند، بزرگان قوم کرد را به جامعه معرفی کند.ک/2
7352/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن