تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815609765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قراردادهاي نفتي بايد منافع کشور را تامين کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ اسفند ۱۳۹۲ (۱۶:۵۶ب.ظ)
وزير نفت: قراردادهاي نفتي بايد منافع کشور را تامين کنند هدف ايران از اصلاح قراردادهاي نفتي خود، جذب سرمايه گذاري خارجي و دستيابي به فناوري و مديريت بهينه توسعه ميدان‌هاي نفتي است.
به گزارش خبرگزاري موج، بيژن زنگنه در نخستين همايش هم انديشي نظام جديد قراردادهاي صنعت نفت گفت: صنعت نفت در هر شرايطي با هدف صيانت و افزايش توليد نفت و گاز از مخازن کشور از همه توان خود استفاده مي کند.
وي با بيان اينکه بالا رفتن ظرفيت توليد نفت و گاز در کشور يک اصل مهم است، افزود: ايران به عنوان دومين دارنده منابع نفتي و نخستين دارنده منابع گازي بايد سهمي متناسب با اين منابع در بازارهاي نفتي و گازي جهان به دست آورد و هم اکنون با توجه به اصلاح قراردادهاي نفتي اراده ملي براي اين منظور ايجاد شده است.
وزير نفت با يادآوري تدوين قراردادهاي بيع متقابل در 18 سال پيش اظهار داشت: قراردادهاي بيع متقابل در زمان خود توانستند با جذب سرمايه خارجي ظرفيت توليد نفت و گاز ايران را افزايش دهند. امروزه شرايط بازارهاي جهاني نسبت به شرايط صنعت نفت در سال ١٩٩٠ تفاوتهاي بسياري داشته، از اين رو بايد با بررسي نقاط مثبت و منفي قراردادهاي بيع متقابل به فکر جذب سرمايه و فناوري روز دنيا باشيم.
زنگنه با بيان اينکه در سال‌هاي دهه ١٩٩٠ براساس قراردادهاي بيع متقابل با نفت ١٥ تا ٢٠ دلاري به بازار عرضه مي شد گفت: اين موضوع يکي از دلايل جذابيت صنعت نفت ايران براي شرکتهاي خارجي در آن زمان بود. به همين خاطر اين شرکتهاي خارجي در صنعت نفت کشورهاي همسايه و رقيبان ما حضوري کم رنگ داشتند.
وي، افزايش قيمت نفت و به دنبال آن توسعه لايه هاي شيلي و ايجاد فرصت هاي سرمايه گذاري را در کشور عراق از جمله فرصتهاي اقتصادي براي شرکتهاي نفتي خارجي دانست و گفت: اين واقعيتها موجب مي شود ما هر چه سريع تر در زمينه قراردادهاي نفتي خود تغييراتي ايجاد کنيم.
زنگنه تاکيد کرد: مشکل توسعه صنعت نفت ايران در حال حاضر منابع مالي نيست. از اين رو هدف ايران از اصلاح قراردادهاي نفتي خود تنها جذب سرمايه گذاري خارجي نيست بلکه دستيابي به فناوري و مديريت بهينه توسعه ميدان هاي نفتي است.
وي با اشاره به تشکيل کميته بازنگري قراردادهاي نفتي در مهر ماه امسال، گفت: در حکمي که به اعضاي اين کميته داده ام بر ضرورت پيوستگي عمليات اکتشاف تا توسعه تاکيد کرده ام.
وزير نفت اظهار داشت: در مدل قراردادهاي بيع متقابل امکان حضور شرکتهاي خارجي در مرحله اکتشاف و ازدياد برداشت از مخازن قديمي وجود نداشت، بنابراين در مدل جديد قراردادهاي نفتي ايران اين نواقص برطرف شده است.
زنگنه با اشاره به مناطق نفتي و گازي ايران مانند استان خوزستان، بوشهر، خليج فارس و درياي خزر گفت: قراردادهاي جديد نفتي بايد با حفظ منافع ملي طوري تنظيم و اجرا شوند که شرکتهاي خارجي تمايل حضور در همه مناطق نفتي ايران را داشته باشند.
وي با تاکيد بر افزايش ظرفيت توليد نفت و گاز به عنوان يک ظرفيت ملي گفت: اميدواريم در طول برگزاري همايش دو روزه هم انديشي نظام جديد قراردادهاي نفتي مدل اوليه و پيشنهادي قراردادهاي نفتي ايران مورد نقد و بررسي قرار گيرد و در نهايت اين مدل با بهترين شرايط در کشور اجرايي شود.
وزير نفت با بيان اينکه در زمينه اصلاح قراردادهاي نفتي هيچ مدلي ايده آل طرفين نخواهد بود گفت: در اين زمينه بايد به نقطه اي بهينه برسيم و اين نقطه در طول زمان به دست مي آيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن