تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804872173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این خبر کاملا تبلیغاتی است لطفا کلیک کنید!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
این خبر کاملا تبلیغاتی است لطفا کلیک کنید!
موج سواری مسئولان سازمان محیط زیست و هموطنی که تمام خسارت چوپان فداکار لرستانی را پرداخت کرد جوانی بی ادعا همه داریی اش را به تماشا نشست تا گربه-سانی کمیاب بدرد؛ اما مدعیان حیات وحش خود شکارچیان ماهری هستند... و مدیران حیاط وحش هم فقط تکنیک های استفاده ابزاری از رسانه ها را می دانند ... در این میان مرد ثروتمندی به چوپان جوان و فداکار دلگرمی داد:


نوروز حیدری که به همراه عیدی حیدری محیط بان منطقه هشتاد دو روز میهمان مجتمع صنایع کاغذی گلریز مشهد بودند. در جریان این سفر آقای سیدمجتبی هاشمیان مدیر کارخانجات گلریز طی مراسمی با حضور پرسنل این کارخانه ضمن تقدیر و تشکر از نوروز حیدری به پاس حرکت با ارزش این چوپان فداکار، تمام خسارات وارده به وی را جبران نمود.






 
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران نوشت: ماجرای نوروز حیدری را همه شنیده اند. چوپان فداکار لرستانی که با وجود تلف شدن ۴۴ عدد از دامهایش در جریان حمله پلنگ و همراه داشتن اسلحه حاضر به شلیک به پلنگ نشد.


هفته گذشته امام رضا (ع) نوروز حیدری را طلبید و این چوپان عشایر لرستانی به دعوت از کارخانجات صنایع گلریز خراسان، به شهر مشهد سفر کرد و برای نخستین بار در زندگی خود به زیارت امام رضا (ع) رفت.


نوروز حیدری به همراه عیدری حیدری محیط بان سختکوش منطقه هشتاد پهلوی لرستان که وی نیز به همراه نوروز به مشهد دعوت شده بود، دو روز میهمان مجتمع صنایع کاغذی گلریز بودند.


در جریان این سفر آقای سید مجتبی هاشمیان مدیر کارخانجات گلریز طی مراسمی با حضور پرسنل این کارخانه ضمن تقدیر و تشکر از نوروز حیدری به پاس انسانیت و حرکت با ارزش این چوپان فداکار، طی یک فقره چک به ملبغ ۱۳۲ میلیون ریال تمام خسارات وارده به وی را جبران نمود.


مدیر کارخانجات گلریز در جریان این مراسم اظهار داشت: شما با آن عمل زیبای خود نه تنها از حیات وحش و محیط زیست حمایت نمودید بلکه به دیگران یاد دادید چطور می توان دوستدار حیواناتی بود که نسلشان در حال انقراض است. امیدوارم این گونه حرکات مورد حمایت جدی مسئولان قرار گیرد.


ماجرای حمله پلنگ به دامهای چوپان لرستانی چه بود


زمستان سال گذشته زمانی که نوروز حیدری برای جمع آوری دامهایش به ارتفاعات هشتادپهلو میرود ابتدا با چند بز زخمی و سپس با پلنگی مواجه می شود میشود که به دامهایش حمله کرده است.


نوروز با وجود حمل سلاح عشایری به پلنگ شلیک نمی کند و اجازه می دهد پلنگ به ارتفاعات فرار کند. دام های نوروز از ترس پلنگ در کوه پراکنده شده و چوپان در آستانه تاریک شدن هوا موفق به جمع آوری تمام گله نمیشود و تعدادی از دامهای سالم، حیوانات زخمی و لاشه ها را در کوه رها می کند و مابقی گله را به روستا می برد.


فردای آنروز با هماهنگی محیط بان منطقه کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان به محل اعزام و ضمن تایید حمله پلنگ تلف شدن ۴۴ راس بز اهلی را صورتجلسه می کنند که تعدادی بر اثر حمله پلنگ، برخی بر اثر سقوط از صخره ها تلف شده بودند.


موج سواری مسئولان سازمان محیط زیست


آبان ماه سال جاری، پس از انتشار مصاحبه نوروز حیدری با پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، این خبر به سرعت در رسانه های مختلف داخلی و خارجی بازتاب گسترده ای یافت و واکنش های گوناگونی نیز به همراه داشت.


پس انتشار این خبر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس این سازمان را مامور پیگیری موضوع کرد خسارت وارده به این دامدار را بررسی و پس از برآورد میزان خسارت به او پرداخت کنند.


سید محمد مجابی در این باره گفت: بلافاصله مراتب از مدیرکل محیط زیست استان لرستان پیگیری شد و وی این گزارش را تایید نموده است.


معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست در این مورد گفت: خسارات وارده به دامدار لرستانی برآورد شده است و به زودی به او پرداخت می شود.


سید محمد مجابی اظهار داشت: علاوه بر پرداخت خسارت گله، از مدیرکل استان خواسته شد به نحو شایسته ای از این چوپان قدردانی و تشکر کند تا این اقدام به عنوان یک عمل ارزشی و شایسته در حفاظت محیط زیست مورد توجه تمام طرفداران و دوستداران محیط زیست قرار گیرد. 


با وجود تایید این حادثه توسط کارشناسان و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان، پس از گذشت یک سال از واقعه و ۳ ماه از اعلام رسمی معاون حقوقی سازمان محیط زیست مبنی بر جبران خسارت این چوپان، تاکنون نه تنها ریالی از سوی سازمان محیط زیست به این چوپان پرداخت نشده حتی تقدیری نیز از وی به عمل نیامده است.


البته این رفتار از مسئولان سازمان محیط زیست دور از انتظار نبود. چراکه مسئولان این سازمان در مواجه با مسائل گوناگون به جای برخورد صحیح و اصولی، همواره سوار بر موج رسانه ها هستند و به همان سرعتی که با متلاطم شدن موج رسانه ای واکنش نشان می دهند و با فروکشیدن امواج، خاموش و فراموشکار می شوند. اتفاقی که در بسیاری از موارد ازجمله برخورد مسئولان سازمان محیط زیست در مورد جاده گزو در منطقه حفاظت شده کوه بافق افتاد.


جای امیدواری باقیست که هموطنانی وجود دارند که مسئولانه تر از مسئولان سازمان محیط زیست برخورد کرده و با بلند شدن صدای اعتراضات یا خاموش شدن صدای رسانه ها حرکت بزرگ این چوپان خسارت دیده را فراموش نکرده، از او قدردانی کردند و خسارت وی را جبران نموده اند.


خوشحالیم که بابت باز-نشر این خبر از کسی چیزی دریافت نکرده ایم!




1392/11/24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن