تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804908194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشتوانه امت اسلامي، حوزه‌هاي معرفتي و قلمروهاي فکري و دانش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ اسفند ۱۳۹۲ (۲۲:۲ب.ظ)
آيت‌الله اعرافي: پشتوانه امت اسلامي، حوزه‌هاي معرفتي و قلمروهاي فکري و دانش است رئيس جامعه المصطفي گفت: بدون ترديد پشتوانه همه آنچه در امت اسلامي وجود دارد، حوزه‌هاي معرفتي و قلمروهاي فکري و دانش است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله عليرضا اعرافي در شانزدهمين جشنواره بين‌المللي شيخ طوسي اظهار کرد: اميدوارم که اين جشنواره مبدأ بازشناسي حرکت علمي و پژوهشي و همچنين تصميم‌گيري‌ها و عزم‌هاي جديد براي المصطفي باشد.
وي با اشاره به انتخاب موضوع جغرافياي معرفتي جهان اسلام براي جشنواره امسال گفت: بدون شک جهان اسلام امروزه در وضعي کاملا ويژه قرار دارد و بايد در اين موضوعات بيشتر کار شود.
رئيس جامعه المصطفي با اشاره به اينکه رهبري فرمود که جهان اسلام در يک پيچ تاريخي قرار دارد، تصريح کرد: تصميم‌گيرهاي درست در اين وضعيت براي آينده جهان اسلام نقش بي‌نظيري خواهد داشت.
آيت الله اعرافي با بيان اينکه ما در اين پيچ تاريخي اگر به درستي عمل کنيم، اسلام راه درست را خواهد رفت، عنوان کرد: بدون ترديد پشتوانه همه آنچه در امت اسلامي وجود دارد، حوزه‌هاي معرفتي و قلمروهاي فکري و دانش است.
وي با اشاره به اينکه گفتمان‌هاي انقلاب اسلامي مي‌خواهد رسالت جهاني خود را ايفا کند، اذعان کرد: کساني که به انقلاب اسلامي علاقه‌مند هستند، اگر جغرافياي معرفتي جهان اسلام را درست نشناسند، از قافله عقب خواهند ماند.
رئيس جامعه المصطفي با اشاره به آنچه که افکار جهان اسلام را مديريت مي‌کند، گفت: با يک نگاه از منظر غيرمذهبي و غيرديني مي‌توان به چند جريان مهم در جهان اسلام اشاره کرد.
وي تصريح کرد: جرياني در جهان اسلام وجود دارد که گفتمان آن نفي اسلام است و به آنچه که از غرب آمده تکيه دارد و در بسياري از مراکز علمي بسيار رايج است.
اعرافي افزود: اين گفتمان اگر به اسلام توجه مي‌کند از منظر تاريخي است نه از منظر علمي.
وي با اشاره به اينکه گفتمان دوم رقيق‌تر است، بيان کرد: گفتمان دوم غرب گرايي همراه با اسلام گرايي است که به اسلام بي اعتقاد نيست، ولي گفتمان غرب در ذهن او حاکم است و اسلام را محدود مي‌کند.
رئيس جامعه المصطفي با بيان اينکه در مقابل اين دو گفتمان، گفتمان تعصب‌هاي جاهلانه قرار دارد، گفت: اين گفتمان را در جهان اسلام شاهد هستيم که حاصل آن وجود اين همه درگيري در قلمروهاي اسلامي است.
وي با اشاره به اينکه مرکز اين گفتمان در عربستان است، عنوان کرد: اين گفتمان مبارز مي‌طلبد، ولي سر در آخور غرب دارد.
اعرافي با اشاره به اينکه جريان چهارم يک اسلام معتدل است که با تشيع مبارزه‌اي ندارد، ولي از يک از گفتمان قوي نيز برخوردار نيست، تاکيد کرد: اين گفتمان را در مصر و در دانشگاه الازهر شاهد هستيم که قدرت تحرک انقلابي ندارد.
وي با اشاره به اينکه جريان پنجم تصوف است که شاخه‌هاي مختلفي دارد، گفت: اين گفتمان يک گفتمان درون گرا است که به بسياري از حقايق اسلام توجه نمي‌کند.
رئيس جامعه المصطفي با بيان اينکه در اين غوغاي گفتماني انقلاب اسلامي و گفتماني که از حوزه‌هاي علميه برخاست، گفتمان جديدي است، اظهار کرد: روح مبارزه و مقابله با دشمنان اسلام از اصول اين انقلاب است.
وي بيان کرد: موضوع اين جشنواره به منظور شناخت اين تقابل‌ها براي تهيه منشوري براي حضور درست در اين غوغاي گفتماني تعيين شده است.
اعرافي با اشاره به اينکه اميدوارم محققان و مترجمان در آينه جشنواره خود را بازيابي کنند، گفت: مراکزي که در سطح جهان داريم، بايد در اين حرکت با ما سهيم باشند و سعي کند ضعف‌هاي خود را برطرف کند.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن