محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832381292
عطاران اسیر زرق و برق جشنواره کن نشد/ یک آدم متفاوت در جمع ستارههای سینمای جهان
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
عطاران اسیر زرق و برق جشنواره کن نشد/ یک آدم متفاوت در جمع ستارههای سینمای جهان
احمد احمدی سالها در سینما در حوزه عکاسی، فیلمبرداری و تهیهکنندگی آثار کوتاه حضور داشته است. وی امسال در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با تهیهکنندگی «رد کارپت» ساخته رضا عطاران حضور دارد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از مهر، این فیلم دومین ساخته بلند سینمایی عطاران است که عمده فیلمبرداری فیلم در فرانسه و در حاشیه جشنواره فیلم کن انجام شده است. در همین ارتباط با احمدی به عنوان اولین تجربه تهیهکنندگی در حوزه سینمای بلند و همکاری با عطاران، شکل گیری ایده اولیه، شرایط کار در خارج از کشور و ... صحبت کردیم. حاصل این گفتگو را میخوانید: *شما سالهاست که در پشت صحنه سینما در حرفه عکاسی فعالیت میکنید چطور وارد حرفه تهیهکنندگی فیلم بلند شدید؟ چرا برای کار اول سراغ رضا عطاران رفتید؟
- به عقیده من پیشینه افراد خیلی مهم است. من از زمانی که خودم را شناختم با سینما درگیر بودم؛ از سن 8 یا 9 سالگی. من همان زمانها فیلم «عقابها» را شاید 30 بار دیدم. از سال 70 با فیلمبرداری پشت صحنه فیلم «روز واقعه» وارد سینما شدم. کم کم به سمت عکاسی سینما گرایش پیدا کردم زیرا فکر میکردم با عکاسی میتوانم به چیزهایی که در سینما میخواهم، نزدیک میشوم. البته من همچنان کار فیلمبرداری را ادامه می دهم. تهیه کنندگی هم یک تجربه است و خیلی این کار را دوست دارم. * فکر میکنم ایده اولیه کار متعلق به شما است و بعد از آن به سراغ عطاران رفتید. -یک ایدهای از سال 2010 که در جشنواره بینالمللی کن حضور داشتم در ذهنم شکل گرفت. احساس کردم این ایده میتواند دستمایه یک فیلم کوتاه شود. چون پیشینه کار تولید و فیلمبرداری سینمای کوتاه را داشتم، به ذهنم رسید که میتوانم این را هم مانند دیگر کارهای کوتاهم به سرانجام برسانم اما مدتی که از این موضوع گذشت احساس کردم کار من نیست. اگر در مقطعی هم کار کوتاه کردم می خواستم تجربه کنم و قراری با خودم نداشتم که فیلمساز شوم. *وقتی در جشنواره کن حضور داشتید، چه ویژگی و یا چه وجهی از این جشنواره برای شما جذاب بود که فکر کردید می تواند به عنوان ایده یک فیلم مطرح شود؟ - خود جشنواره کن برای من جذاب نبود بلکه وجه انسانی آن برایمان جلوه کرد. همه به نوعی درگیر سینما هستند و آن را دوست دارند. برخی ظاهر آن برایشان جذاب است و برخی دیگر وارد باطن سینما شده ولی ظاهر را هم می بینند. البته این ظاهر و باطن خیلی با هم متفاوت است. احساس کردم در آن زرق و برق و دنیای اشرافی گری مدلها و ...در جشنواره کن ممکن است انسانی قرار بگیرد که کاملا متضاد آنها است؛ به لحاظ موقعیت و حتی شرایط مالی. اما همین فرد دغدغه سینما را دارد حال باید دید در این شرایط چه اتفاقی ممکن است رخ دهد و لحظاتی خلق شود. این برای من به عنوان یک ایده فیلم کوتاه مطرح بود که برای عطاران تعریف کردم. * پس ایده را رفاقتی با وی در میان گذاشتید نه به عنوان یک پیشنهاد فیلمسازی. - نه اتفاقا کاملا به عنوان همکاری در یک پروژه به عنوان کارگردان با وی مطرح کردم. از طرفی به روحیات وی آشنا بودم و می دانستیم چه دغدغه ای در فیلمسازی دارد. من در فیلم «تیغ زن» عکاس بودم و وی به عنوان بازیگر حضور داشت.
می دانستم که قطعا حضور وی برای چنین ایده ای تاثیرگذار است. چون ایده فقط در همین چند خط بود و نیاز داشت فیلمسازی وارد ساخت آن شود که به ایده شکل دهد. چون بخشی از کار هم مستند بود و به هچی وجه چنین صحنههایی را نمیتوانستیم از قبل طراحی کنیم. این کار نیاز به یک ذهن خلاق داشت که هم بداهه را خوب بشناسد و هم به واقعیت جاری در زندگی خوب اشراف داشته باشد. به همین دلیل به سراغ وی رفتم. اگر رضا عطاران این ایده را نمی پذیرفت، قطعا «رد کارپت» ساخته نمی شود. * فکر میکنم سفر به جشنواره کن در سال 2013 برای عطاران برای اولین بار اتفاق افتاد. پس با این حساب شما با کارگردانی کار کردید که خیلی ذهنیت خاصی از فضا و اتمسفر این جشنواره و حاشیههای آن نداشت و به یکباره او را وارد این فضا کردید تا فیلم را کارگردانی کند. - نه اینگونه نبود. درست است که وی قبلا چنین سفری نداشته است اما ما باید این موضوع را هم در نظر می گرفتیم که این جشنواره در چندین روز برگزار می شد و ما باید از تمام این زمان استفاده می کردیم. قطعا چنین موضوعی که شما عنوان می کنید بدون داشتن فضا و اتمسفر از قبل امکان پذیر نبود. من بعد از مطرح کردن طرح دوباره در سال 2012 یک سفر به کن داشتم. در آن زمان شرایط تولید را فراهم کردم و چیدمان را در نظر گرفتم. تمام لوکیشنها، ورود و خروج به کاخ جشنواره، فرش قرمز، حضور بازیگران و چهره ها و... را عکاسی و فیلمبرداری کردم. من ذهنیت تصویری وی را از این طریق ساختم. پس از این سفر تقریبا با هم مدام در جلسه بودیم و صحبت می کردیم. در این جلسات بود که احساس کردم عطاران درگیر شده است. در مراحل بعد بیشتر من شنونده بودم چون او کاملا به فضایی که می خواستیم رسید. * به هر حال شما باید این موضوع را در نظر می گرفتید که عطاران تا کنون در چنین جشنواره ای حضور نداشته و ممکن است درگیر زرق و برق و ظاهر ماجرا شود و شما را از خط داستانی که مدنظرتان بود دور کند. - در این بخش مهم است که شما قرار است با چه کسی کار کنید. من ایمان داشتم عطاران در این زمینه موفق می شود چون به نوع نگاهش به آدمها و جامعه کاملا واقف بودم. می دانستم نگاه وی کلاسه شده نیست و تلاش می کند به داخل و بطن زندگی آدمها ورود کند تا زندگی را به تصویر بکشد. به همین دلیل خیالم راحت بود. من فقط در یک بخش کار دلهره داشتم. از ابتدا فکر می کردم که ما باید با یک فیلمنامه کامل به این سفر برویم و بعد بر اساس آن کار را جلو ببریم اما بعدها متوجه شدم که این فکر من کاملا اشتباه بوده است. در جشنواره کن متوجه شدم که نوع فیلمسازی و نگاه عطاران به اینگونه کارها نمی تواند کلاسه شده و با چیدمان کامل باشد. «ردکارپت» فیلم پروداکشن نیست که همه اجزا آن از قبل چیده شده باشد. اگر هر اتفاق دیگری به غیر از این فضاسازی که ما در این کار داشتیم رخ می داد همه چیز به هم می خورد. نوع کار ما در این پروژه کاملا متفاوت بود. *پس شما بخش عمده کار را از همان فضا گرفتید؟ - این برمی گردد به ذهن خود فیلمساز. فیلم به نوعی خلاقیت در لحظه است. * در بخش هایی از فیلم می بینیم که عطاران به عنوان بازیگر با چهره های سرشناسی از سینمای دنیا همچون جیم جارموش دیالوگ برقرار می کند. این صحنه ها چگونه شکل گرفت؟ - من از قبل برنامه ریزی می کردم و بر اساس جدول نمایش فیلم ها می دانستیم که قرار است هر روز چه فیلمهایی به نمایش در آید و چه اتفاقی بیفتد یا فرش قرمز کدام فیلم است و قرار است چه کسانی بیایند. از قبل به تمام این موضوعها فکر می کردیم. البته مواردی هم داشتیم که عطاران شب که راشها را می دید بر اساس آنها متن می نوشت.
فیلمسازی عطاران در این فیلم یک نوع خلاقیت لحظه ای است. مانند عکاسی که در لحظه اتفاق می افتد. * از همان ابتدا به حضور رضا عطاران به عنوان بازیگر هم فکر کرده بودید؟ - من خودم دوست داشتم وی حتما بازی کند. اتفاقا عطاران پیشنهاد داد که من کارگردانی کنم و او بازی کند، اما من نمی خواستم به سمت کارگردانی بروم. کاراکتر اصلی فیلم به شدت به رضا عطاران نزدیک بود. کارگردانی و بازیگری عطاران در این فیلم یک وزنه ای است که اگر یکی از آنها را بر می داشتیم قطعا اتفاقی که الان در فیلم افتاده است، رخ نمی داد و تمام چیدمان بهم می خورد. *چقدر از کار در همان جا شکل گرفت و یا همان شب به شب که عنوان کردید نوشته می شد؟ - تقریبا بخش مستند را عطاران می نوشت. البته ما بدون ذهنیت چنین صحنه های مستندی را نمیگرفتیم. * آیا سکانس های مستندی داشتید که ترجیح دادید استفاده نکنید. به طور نمونه مثل همین صحنه جیم جارموش. - نه مانند این صحنه. فکر میکنم همین اندازه کفایت می کرد. چرا که ممکن بود فیلم تبدیل به یک آلبومی از چهره های مطرح شود. *درباره پایان بندی فیلم، آیا از ابتدا به آن فکر کرده بودید و یا بر اساس فضای موجود در کشور فرانسه و مجموعه شرایطی که برای شما رخ داد این پایان را برایش در نظر گرفتید. - من ترجیح می دهم درباره این بخش صحبت نکنم و خود فیلم حرفش را بزند. * آیا باز هم تجربه تهیه کنندگی را ادامه می دهید؟ - این برمی گردد به شرایط. اگر مضمونی ذهن من را درگیر کند قطعا این کار را می کنم چون به این حرفه علاقمند شدم. * با عطاران چی؟ - من واقعا کار کردن با وی را دوست دارم. وی انسان بسیار شریفی است. همانطور که در شخصیت اصلی فیلم یک سادگی می بینیم در خود وی نیز همین ویژگیها وجود دارد. فرصتی شود حتما این کار می کنم اما قابل پیش بینی نیست. اگر شرایطی پیش بیاید حتما این کار می کنم.
1392/11/18
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]
صفحات پیشنهادی
تشویق عادل فردوسیپور در جشنواره فیلم فجر / فیلم عطاران پای مجری «90 »را به برج میلاد باز کرد
تشویق عادل فردوسیپور در جشنواره فیلم فجر فیلم عطاران پای مجری 90 را به برج میلاد باز کرد فرهنگ > سینما - عادل فردوسیپور مجری برنامه تلویزیونی نود شامگاه جمعه به کاخ جشنواره فیلم فجر آمد و به تماشای فیلم رد کارپت به کارگردانی رضا عطاران نشست به گزارش خبرگزاروحید جلیلی - حاشیهای بر روایت سینمای روشنفکری از فتنه ۸۸ دروغ به دروغ شستن محال آمد محال/ کرشمه جشنوارههای ب
وحید جلیلی - حاشیهای بر روایت سینمای روشنفکری از فتنه ۸۸ دروغ به دروغ شستن محال آمد محال کرشمه جشنوارههای بلوند برای فیلمهای سیاهکارگردان قصهها را فقط یک بار از نزدیک دیدهام روز قدس سال فتنه کارگردان محترمه و اعضای خانوادهاش به دعوت دلسوزان انگلیسی و آمریکایی طوبی ودبیر جشنواره سی و دوم فیلم فجر: امشب شب پیروزی تمام سینمای ایران است
لحظه به لحظه با مراسم اختتامیهی سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر 2 دبیر جشنواره سی و دوم فیلم فجر امشب شب پیروزی تمام سینمای ایران است رضاداد امشب را شب پیروزی تمام سینمای ایران دانست و گفت امیدوارم در دولت تدبیر و اعتدلال برای سینمای ایران اوضاع بهتری رقم بخورد به گزارمدیر بخش استانی جشنواره فیلم فجر مطرح کرد رویکرد متفاوت سینمادوستان یاسوجی به فیلمهای عطاران و افشارزاده
مدیر بخش استانی جشنواره فیلم فجر مطرح کردرویکرد متفاوت سینمادوستان یاسوجی به فیلمهای عطاران و افشارزادهمدیر بخش استانی جشنواره فیلم فجر گفت مردم استقبال خوبی از فیلم رد کارپت رضا عطاران به واسطه ذهنیت قبلی خود داشتند ولی در نهایت آنچه که در روز دوم اکران فیلمهای جشنواره فجربهترین های بخش سینمای مستند جشنواره سی و دوم
بهترین های بخش سینمای مستند جشنواره سی و دوم سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند به خاطراتی برای تمام فصول به تهیه کنندگی مرتضی رزاق کریمی تعلق گرفت به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران سیمرغ بلورین بهترین های سینمای مستند به شرح زیر اهدا شد بهترین دستاورد فنی و هنری بهاصغر فرهادی با حضور در سینمای رسانه ها عنوان کرد بعد از یک دوره بسته شور جدیدی در جشنواره ایجاد شده است/دوست د
اصغر فرهادی با حضور در سینمای رسانه ها عنوان کردبعد از یک دوره بسته شور جدیدی در جشنواره ایجاد شده است دوست دارم فیلم بعدیام در ایران باشد اما انگار نمیشوداصغر فرهادی با اشاره به اینکه بعد از یک دوره بسته شور جدیدی در جشنواره ایجاد شده است گفت خیلی دلم میخواهد که فیلم بعدیاعبور شکارچیان سیمرغ از روی فرش قرمز / بهترین های بخش سینمای مستند جشنواره سی و دوم معرفی شدند
لحظه به لحظه با مراسم اختتامیهی سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر عبور شکارچیان سیمرغ از روی فرش قرمز بهترین های بخش سینمای مستند جشنواره سی و دوم معرفی شدند شکارچیان سیمرغ از روی فرش قرمز اختتامیهی سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر عبور کردند به گزارش خبرنگار حولباسهای متفاوت بازیگران عصبانی نیستم در جشنواره برلین 2014 + عکس
لباسهای متفاوت بازیگران عصبانی نیستم در جشنواره برلین 2014 عکسفیلم سینمایی عصبانی نیستم دومین فیلم بلند سینمایی رضادرمیشیان است که به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در شصت و چهارمین جشنواره برلین به نمایش درآمده است باران کوثری در جشنواره برلین 2014 با لباس رضا درمیشیانچرا فیلم «طبقه حساس» در هیچ سینمایی به نمایش درنیامده است؟/ فالگوشهای جشنواره فیلم فجر
چرا فیلم طبقه حساس در هیچ سینمایی به نمایش درنیامده است فالگوشهای جشنواره فیلم فجر فیلم طبقه حساس ساخته جدید کمال تبریزی تا پایان روز 15 بهمن در هیچ کدام از سانسهای خود در جشنواره نمایش داده نشده است به گزارش نامه نیوز فیلم کمدی طبقه حساس براساس طرحی از سیروس همتی و فیلمرضا عطاران، فردوسیپور را به جشنواره كشاند +تصاویر
رضا عطاران فردوسیپور را به جشنواره كشاند تصاویر جمعه روز هفتم جشنواره هفت برگزار شد فيلم امروز ساخته ميركريمي و ردكارپت از رضا عطارانف جمعه گرمي را براي كاخ جشنواره به ارمغان آورد در نشست رد کارپت که در فضایی بسیار صمیمی 18 بهمن ماه در کاخ جشنوارهی فیلم فجر برگزار شد عطارضا عطاران مثل همیشه عجیب و بامزه در کاخ جشنواره + تصاویر
رضا عطاران مثل همیشه عجیب و بامزه در کاخ جشنواره تصاویر رضا عطاران در نشست رد کارپت "رضا عطاران"مثل همیشه عجیب و بامزه در نشست "رد کارپت" در کاخ جشنواره حاضر شد رضا عطاران در نشست رد کارپت رضا عطاران در نشست رد کارپت رضا عطاران در نشست رد کارپت رضا عطارانگزارش فارس از دهمین شب محفل سینمای انقلاب انتقادات صریح شاهحسینی نسبت به تغییر ارزشها در فیلمهای جشنواره فج
گزارش فارس از دهمین شب محفل سینمای انقلابانتقادات صریح شاهحسینی نسبت به تغییر ارزشها در فیلمهای جشنواره فجرمیدر عامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی معتقد است که ارزشها در فیلمهای جشنواره سی و دوم فجر تغییر کرده است به گزارش خبرنگار سینمایی فارس در دهمین شب از محفل سینمای انقلابفیلم نوبت به بخش سینمای ملی جشنواره بین المللی 100 ثانیه ای راه یافت
فیلم نوبت به بخش سینمای ملی جشنواره بین المللی 100 ثانیه ای راه یافت سمنان - ایرنا - فیلم پویانمایی نوبت از تولیدات حوزه هنری استان سمنان به بخش سینمای ملی رقابتی نهمین جشنواره بین المللی فیلم 100 ثانیه ای راه یافت فیلم پویانمایی نوبت به کارگردانی امیر طوسی از تولیدات دفترجشنواره فیلم فجر؛بحران سینمای آپارتمانی
جشنواره فیلم فجر بحران سینمای آپارتمانی شهرکرد-ایرنا-سینمای ایران در جشنواره سی و دوم خود نشان داد که دچار ضعف های بزرگی در لوکیشن و فیلمنامه است انتخاب تک لوکیشن ها و بهره گیری بدون دلیل از روایت خطی و تخت فیلمنامه ای در تعداد زیادی از آثار جشنواره سی و دوم این جشنواره را به بهیچ اتوبوسی برای این جشنواره آدم نمیآورد!
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰ ۰۲ بازدید از ششمین جشنوارهی هنرهای تجسمی نشان میدهد که این جشنواره چندان مورد توجه مردم و هنرمندان قرار نمیگیرد این در حالیست که دبیر هنری جشنواره معتقد است برگزاری آن فواید مهمی دارد مثلا اینکه ضعف نظری موجود در آثار هنری را مشخص کرده است به گزاایده «کلاشینکف» از یک عکس شکل گرفت/ عطاران برای سینمای ایران غنیمت است
فرهنگ و هنر سینمای ایران سهیلی مطرح کرد ایده کلاشینکف از یک عکس شکل گرفت عطاران برای سینمای ایران غنیمت است سعید سهیلی در نشست فیلم کلاشینکف عنوان کرد تصویر اولیه من برای این فیلم اینگونه بود که پسری دست دختربچه ای را گرفته و در دست دیگرش اسلحه کلاشینکف وجود دارد و این تشکسپیر به جمع مشاهیر جشنوارهی تئاتر فجر پیوست
شکسپیر به جمع مشاهیر جشنوارهی تئاتر فجر پیوست نمایش ریچارد دوم براساس نمایشنامهای به همین نام اثر ویلیام شکسپیر به روی صحنه رفت تا این نمایشنامهنویس بنام هم به جمع مشاهیری همچون آنتوان چخوف برتولت برشت فدریکو گارسیا لورکا و آلبر کامو بپیوندد که آثاری از آنها در جشنواره تئا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها