محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843121381
بازغی: جز بازیگری کار دیگری بلد نیستم/ گویا حنجره یحیی زنگزده است
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
بازغی: جز بازیگری کار دیگری بلد نیستم/ گویا حنجره یحیی زنگزده است
پژمان بازغی که با دو فیلم «انارهای نارس» و «دو ساعت بعد، مهرآباد» در جشنواره امسال فجر حضور دارد، شخصیت یحیی در «دو ساعت بعد، مهرآباد» را مردی با حنجره زنگزده و بغضی فروخورده دانست.
به گزارش نامه نیوز، پژمان بازغی بازیگر سینما و تلویزیون در سی و دومین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم «دو ساعت بعد، مهرآباد» و «انارهای نارس» در بخشهای نوعی تجربه و سودای سیمرغ حضور دارد که هر دو اولین ساخته بلند سینمایی کارگردانان آنها یعنی علیرضا فرید و مجید رضا مصطفوی به شمار میروند.
این بازیگر سینما بعد از فیلم «مرگ کسب و کار من است» ساخته امیر حسین ثقفی انتخاب های محدودی در سینما انجام داده است و تلاش داشته بازیهای متفاوتی هم ارائه کند. البته پیش از فیلم ثقفی نیز در «ریسمان باز» مهرشاد کارخانی نیز در نقشی حضور پیدا کرد که در کارنامه وی جایگاه ویژه ای دارد.
بازغی امسال هم در این دو فیلم در نقش هایی ظاهر شده است که در تجربه کاری وی متفاوت است در همین ارتباط گفت وگوی وی با مهر را میخوانید:
*شما با بازی در این دو نقش متفاوت ثابت کردید هر آنچه که در سالهای دور از شما در سینما دیده شده وابسته به استعدادتان در بازیگری بوده است. البته به نظر میرسد در این دو فیلم شیوه بازی جدیدی را برای ادامه کار خود انتخاب کردهاید.
- بازیگری برای من همیشه جدی بوده است. چون کار دیگری بلد نیستم. پیش خودم فکر می کنم بازیگری حرفه بسیار سختی است چراکه ما هر وقت در قالب یک شخصیت قرار می گیریم باید تمام بعد زندگی وی از بدو تولد را در نظر بگیریم و به نوعی تمام جزئیات و شناسنامه نقش را بدانیم. به همین دلیل هیچ وقت برای من حضور در یک نقش در لحظه اتفاق نیفتاده است و من عمدتا با شخصیت هایی که قرارست آنها را بازی کنم، زندگی می کنم و همیشه هم در این مسیر تمام انرژی خودم را گذاشتهام.
با این موضوعی که شما در کارنامه کاری من عنوان کردید قبول دارم که دوره های مختلف بازیگری را پشت سر گذاشتم. 10 سال اول کارم خیلی تجربه نداشتم و مقوله تصویر را به خوبی نمیشناختم، اما بعد از فیلم «دوئل» سعی کردم دقت بیشتری روی جزئیات داشته باشم.
برای من همیشه فیلمنامه و همچنین قرار گرفتن در کنار کارگردانانی که توانایی و دانش بالایی دارند، اهمیت زیادی دارد؛ فرقی هم نمی کند که کار چندم آنها باشد. این دو فیلمی هم که امسال با آنها در جشنواره فجر حضور دارم از دو فیلمساز فیلم اولی با دو سن متفاوت است.
علیرضا فرید هم دهه من است و شاید فقط چند سال از من بزرگتر باشد. مجیدرضا مصطفوی هم که شاید حدود 10 سال یا بیشتر از من کوچکتر است. ولی هر دو این کارگردانان صاحب اندیشه و نگاه خاص خود هستند و صاحب یک ایدئولوژیاند. هر دو فیلم مفهوم انسانی عشق را دارند. هر دو اثر هم در ارائه این نگاه موفق بودند.
* پس بیشتر علاقمندید با کارگردانان فیلم اولی کار کنید چراکه این فیلمسازان جسارت بیشتری دارند و این امکان را به بازیگر می دهند تا در نقشهای متفاوت حضور پیدا کنند.
- این کارگردانان انگیزههای بیشتری دارند خصوصا اگر مطالعه زیادتری هم در حوزه خود داشته باشند. به طور نمونه در فیلم ثقفی من متوجه شدم که وی به شدت انگیزه دارد. امیدوارم فیلم دوم وی نیز موفق باشد.
فکر می کنم سینمای ایران به جایگاهی رسیده است که نیاز به حضور چنین فیلمسازانی دارد که نگاه تازه دارند. خصوصا کارگردانانی که مولف هستند و پا به عرصه سینمای حرفه ای می گذراند.
*در فیلم «دو ساعت بعد، مهرآباد» شما ایفاگر نقش یحیی هستید جوانی که به دلیل مشکلاتی که در زندگی خود داشته فرد تنهایی است که حتی در گرفتن ارتباط با آدمها نیز دچار مشکل است. این نقش به شدت کمدیالوگ و دورن گراست.
- علیرضا فرید یکی از دوستان بسیار خوب قدیمی من است. از ابتدا قرار نبود من در این نقش حضور پیدا کنم. شخصیت یحیی از ابتدا به گونه ای دیگر بود. اما در بازنویسیهایی که در فیلمنامه انجام شد به این شخصیت فعلی تبدیل شد.
درست پنج روز قبل از اینکه کار کلید بخورد با من تماس گرفت که تو باید در نقش یحیی بازی کنی. اما من فکر می کردم آن شخصیت یحیی که از قبل در این فیلمنامه بود هیچ ارتباطی به من ندارد اما متوجه شدم که در بازنویسی ها تغییر کرده و فرید معتقد است که فقط من باید در این نقش بازی کنم.
البته به دلیل دوستی و آشنایی که با وی داشتم از ابتدا در جریان نگارش فیلمنامه بودم ولی با توجه به زمان کمی که تا فیلمبرداری داشتیم من خیلی نتوانستم درباره نقش فکر کنم چون خیلی اتفاقی قرار شد در این فیلم بازی کنم. در اصل من نه خودم را به فیلم تحمیل کردم و نه تحمیل شدم.
من و فرید با اتفاق نظر به این نتیجه رسیدیم که یحیی یک بغض فرو خفته است که فقط در یک صحنه خودش را به نمایش می گذارد. در مابقی کار این شخصیت انگار حنجره اش زنگ زده است. در طول فیلم می بینیم که او دوستی ندارد اما اهل مطالعه است و در خلوت خود کتاب می خواند. او به یکباره در مسیر زنی قرار میگیرد که این زن دچار قضاوت شده است و تلاش می کند ذهنیت او را تغییر دهد. آن هم به دلیل دِینی که به گردن همسر این زن دارد. همین موضوع باعث می شود که این شخصیت درونگرا در سکانسی از فیلم یک واکنش بیرونی یا یک برون ریزی از خود نشان دهد.
* البته شخصیت یحیی به شدت روی زندگی شعله (اندیشه فولادوند) در فیلم «دو ساعت بعد، مهرآباد» تاثیر می گذارد.
- بله. این البته به هوشمندی کارگردان فیلم بر می گردد. او با نوع رفتاری که دارد به نوعی به شعله استقلال را یاد می دهد که با وجود اتفاقی که برایش افتاده است چگونه از این پس زندگی خود را اداره کند و از مشکلات عبور کرد.
فرید یک کارگردان مولف است و به شدت تلاش کرده با روایتی که در این قصه در پیش گرفته است لحن و بیان خود را و آنچه که مدنظرش بوده است به خوبی عنوان کند و به عقیده من به شدت وی حساب شده و سنجیده به تمام جزئیات رفتاری شخصیت های فیلم پرداخته است.
* ذبیح شخصیتی است که شما در «انارهای نارس» ایفاگر آن هستید. به نوعی نمی توان گفت این شخصیت رفتاری متضاد از یحیی دارد. اما در جریان زندگی است و حتی با کوچکترین مسائل می تواند شاد باشد البته جدا از شرایطی که در جامعه دارد.
- بله. ذبیح یک کارگری است که در ارتفاع کار می کند و اتفاقا یک شخصیت برون گرایی دارد. چرا که او با کوچکترین مسائل با همسر خود شاد می شود. با وجود مشکلاتی که در زندگی خود دارد اما با امید زندگی می کند و حتی در خلوت خود اهل تفکر است.
اما از زمانی که این شخصیت دچار مشکلی خاص می شود، سکوت می کند. به عقیده من این دو شخصیت در بخشی هایی از این دو فیلم کاملا با هم متفاوت می شوند. شخصیت یحیی «دوساعت بعد، مهرآباد» در سکانسی از فیلم با وجود رفتار دورنگرایی که دارد یک برون ریزی از خود نشان می دهد که می تواند روی شخصیت زن قصه از جهاتی تاثیر بگذارد.
اما شخصیت ذبیح «انارهای نارس» به شدت اهل خانواده است و با همسر خود زندگی عاشقانه ای دارد. درست از زمانی که برای ذبیح مشکلی پیش می آید زن وی دچار خلا می شود.
*چقدر شخصیت یحیی در فیلم علیرضا فرید از تجربه شخصی شما می آید و یا اینکه ما به ازا این افراد در جامعه را می شناختید. همینطور ذبیح در «انارهای نارس».
- شخصیت یحیی به نوعی رها است و هیچ وابستگی ندارد. جنس لباس پوشیدن این آدم کاملا از شخصیت وی می آید. این ویژگیهای رفتاری وی در اصل در همفکری من با کارگردان شکل گرفت.
به هر حال این آدمها گاهی حتی از نزدیکان ما هستند و یا ممکن است در برشی از زندگی خودمان در آن شرایط قرار گرفته باشیم. هر فردی ممکن است در یک برهه ای از زمان به خاطر شرایطی که دارد علاقه ای نداشته باشد با کسی حرف بزند و تنهایی را ترجیح می دهد.
از طرف دیگر ممکن است مانند شخصیت ذبیح هر آدمی بخواهد زندگی عاشقانه را هم تجربه کند. تمام این لایه ها در زندگی هر فردی وجود دارد اما آنها را فایل بندی کرده و در گوشه ای قرار داده است. اما یک بازیگر تلاش می کند این فایلها را جدا کند و بر اساس شخصیت هایی که قرار است در قالب آنها قرار گیرد نزدیکشان شود.
در طول فیلمبرداری «دو ساعت بعد، مهرآباد» با اینکه گروهی بودیم که همه همدیگر را از قبل می شناختیم و رفاقتی هم داشتیم اما سعی می کردم در زمانهایی که کار فیلمبرداری انجام نمی شد بیشتر تنها باشم و به شخصیت یحیی نزدیک شوم تا به تنهایی این آدم برسم.
اما در «انارهای نارس» بیشتر تلاش می کردم میان گروه باشم. حتی زمانی که قرار نبود من بازی کنم باز هم سر صحنه حاضر می شدم. زمانهایی که آنا نعمتی بازیگر نقش انسی که نقش مقابل من بود بازی داشت تلاش می کردم سر صحنه باشم تا در جریان حس های او قرار بگیرم و بیشتر به شخصیت وی نزدیک شوم.
*همانطور که در ابتدای مصاحبه هم عنوان کردم شیوه ای که شما در این چند سال اخیر در بازیگری پیش رو قرار داده اید قطعا از نگاه منتقدان و یا حتی داوران جشنواره ها به دور نمی ماند. آیا امسال که با دو نقش متفاوت در جشنواره فجر حضور دارید به سیمرغ هم فکر می کنید؟
- این دو نقش خیلی ساده به نظر میرسند اما هر کدام به لحاظ شخصیت پردازی پیچیده بودند. فیلمهای جشنواره هم محلی است که تمامی همکاران من تلاش می کنند اثری متفاوت در آن به نمایش بگذارند. ولی من در هر شرایطی به اکران فیلمها هم فکر میکنم و خیلی دوست دارم در آن شرایط فیلم ها به خوبی دیده شوند.
من سعی کردم انتظارات مخاطب از فیلمی که قرار است برای دیدن آن در سینما زمان بگذارد، برآورده بکنم اما جشنواره یک کارناوال رنگی از فیلم های متفاوت است و قطعا نگاه سلیقه ای هم به همراه دارد. من به نگاه و سلیقه داوران احترام می گذارم.
جا دارد به همه همکارانم در سینما خسته نباشید، بگویم. امسال فیلم های مطرح از کارگردانان بزرگی در جشنواره فجر حضور دارند مانند احمدرضا درویش، ابراهیم حاتمی کیا، رخشان بنی اعتماد و...
در هر صورت امیدوارم جشنواره پرباری داشته باشیم که پر از نگاه و ایده های تازه باشد.
در هر صورت قطعا بدم نمی آید نامزد شوم و یا سیمرغ بگیرم. اما از حضورهایی که در این دو فیلم داشتم راضی هستم چرا که هر دو متعلق به جریان تازه و متفاوت سینمای ایران است. با تمام احترامی که به تمامی فیلمسازان و آثار آنها قائل هستم اما کارهایی را که در آنها حضور داشتم خیلی دوست دارم.
1392/11/18
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]
صفحات پیشنهادی
جز بازیگری کار دیگری بلد نیستم/ گویا حنجره یحیی زنگزده است
فرهنگ و هنر سینمای ایران بازغی در گفتگو با مهر جز بازیگری کار دیگری بلد نیستم گویا حنجره یحیی زنگزده است پژمان بازغی که با دو فیلم انارهای نارس و دو ساعت بعد مهرآباد در جشنواره امسال فجر حضور دارد شخصیت یحیی در دو ساعت بعد مهرآباد را مردی با حنجره زنگزده و بغضی فروپژمان بازغی جز بازیگری کاری بلد نیست!
پژمان بازغی جز بازیگری کاری بلد نیست پژمان بازغی بازیگر سینما و تلویزیون در سی و دومین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم دو ساعت بعد مهرآباد و انارهای نارس در بخشهای نوعی تجربه و سودای سیمرغ حضور دارد که هر دو اولین ساخته بلند سینمایی کارگردانان آنها به شمار میروند روزنامه آرمرونمایی از کتاب گویای «بابا لنگ دراز» با حضور دوبلورهای کارتون
فرهنگ و ادب ادبیات جهان رونمایی از کتاب گویای بابا لنگ دراز با حضور دوبلورهای کارتون کتاب گویای بابا لنگ دراز حاصل کار دوبلورهای کارتونی که چند سال پیش با همین نام در ایران پخش شد روز دوشنبه 28 بهمن در فروشگاه مرکزی شهرکتاب رونمایی میشود به گزارش خبرگزاری مهر «بابدر نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «برف» چه گذشت/ رحمانی: تحت تأثیر سینمای «فرهادی» نیستم/ ت
در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی برف چه گذشت رحمانی تحت تأثیر سینمای فرهادی نیستم تیموریان همیشه بازیگری مستقل بودهام مهدی رحمانیان کارگردان فیلم سینمایی برف در نشست پرسش و پاسخ این فیلم گفت با تمام احترامی که برای اصغر فرهادی قائلم اما فیلمم به هیچ وجه متأثر از سینمای فرهاکارگردان «عصبانی نیستم» به حکم عقل کنار کشید/ هیچ فشاری بر داوران وارد نبود
فرهنگ و هنر سینمای ایران داور جشنواره فیلم فجر در گفتگو با مهر کارگردان عصبانی نیستم به حکم عقل کنار کشید هیچ فشاری بر داوران وارد نبود هوشنگ گلمکانی یکی از داوران بخش سودای سیمرغ با اشاره به اینکه رضا درمیشیان شخصا از داوری فیلم عصبانی نیستم در جشنواره انصراف داده است عنبرازش در گفتوگوی مشروح با فارس: اهل شعار نیستم/ دفتر چاپ فرصت خطای زیاد را ندارد/ به کارگیری 50 متخصص در کارگ
برازش در گفتوگوی مشروح با فارس اهل شعار نیستم دفتر چاپ فرصت خطای زیاد را ندارد به کارگیری 50 متخصص در کارگروههای چاپمحمودرضا برازش از به کارگیری بیش از 50 کارشناس و متخصص در کارگروههای چاپ وزارت ارشاد خبر داد و گفت اهل شعار نیستم بلکه در این دفتر تلاش دارم تا مشکلات پیش رویپیمان معادی: در انتظار گودو، بهترین تجربه کاری من در عرصه بازیگری است
پیمان معادی در انتظار گودو بهترین تجربه کاری من در عرصه بازیگری است تهران - ایرنا - بازیگر نمایش در انتظار گودو با تاکید بر این مساله که تفاوتی میان بازی در سینما و تئاتر وجود ندارد گفت بازی در این نمایش بهترین تجربه کاری من در عرصه بازیگری است به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرناکارگردان «عصبانی نیستم» خودش کنار کشید
داور جشنواره فیلم فجر کارگردان عصبانی نیستم خودش کنار کشید هوشنگ گلمکانی یکی از داوران بخش سودای سیمرغ با اشاره به اینکه رضا درمیشیان شخصا از داوری فیلم عصبانی نیستم در جشنواره انصراف داده است عنوان کرد به دلیل اینکه دو فیلم رستاخیز و آذر شهدخت پرویز و دیگران آرا بالایی به دستباز هم کارگردان بزرگ دیگری همه را ناامید کرد/ فاجعهای دیگر در جشنواره فجر
حاشیه نگاری ششمین روز از جشنواره فیلم فجر باز هم کارگردان بزرگ دیگری همه را ناامید کرد فاجعهای دیگر در جشنواره فجر کارگردانی که با ساخت فیلم نه چندان مناسب خود فاجعه ای دیگر را برای جشنواره فیلم فجر رقم زد به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در حالی ششمین روز از جشنبازیگری که هشت سال ممنوع الکار بود/خود احمدینژاد اجازه بدهد نقشش را بازی میکنم
بازیگری که هشت سال ممنوع الکار بود خود احمدینژاد اجازه بدهد نقشش را بازی میکنم بعد از دوران هشت سالهای که بیکار بودم یک سکانس از سریال آب پریای مرضیه برومند را هم بازی کردم به گزارش نامه نیوز اگر روزی خود آقای احمدینژاد اجازه بدهد حتما قبول میکنم که نقشش را بازی کنم دردرگذشت بازیگری که در شش سالگی اسکار گرفت
درگذشت بازیگری که در شش سالگی اسکار گرفت فرهنگ > سینما - شرلی تمپل کودک ستاره سابق هالیوود که در دهه 1930 با فیلمهایی چون چشمهای درخشان و برخیز و تشویق کن به شهرت رسید از دنیا رفت به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین تمپل دوشنبه در خانه خود در وودساید در کالیفرنیا به«یرما» در شهرهای مختلف شعبه میزند/ برگزاری کارگاه بازیگری در شهرکرد
فرهنگ و هنر تئاتر یرما در شهرهای مختلف شعبه میزند برگزاری کارگاه بازیگری در شهرکرد سرپرست گروه تئاتر یرما با اشاره به برگزاری کارگاه سه روزه هدایت بازیگر و میزانسن در شهرکرد از آغاز برنامه راهاندازی زیر گروههای یرما در شهرهای مختلف کشور خبر داد رضا گوران درباره برنلباسهای متفاوت دستاندرکاران «عصبانی نیستم» در برلین
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴ ۵۷ رضا درمیشیان کارگردان باران کوثری و نوید محمدزاده بازیگران فیلم عصبانی نیستم این روزها با پوششی متفاوت که رضا ندیمی آن را طراحی کرده است در جشنوارهی فیلم برلین حضور دارند به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا فیلم سینماییجز فعالیت هستهای ایران موضوع دیگری در دستور کار مذاکرات نیست/ توان دفاعی ایران مولفه قدرت کشورمان
افخم در واکنش به اظهارت سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا جز فعالیت هستهای ایران موضوع دیگری در دستور کار مذاکرات نیست توان دفاعی ایران مولفه قدرت کشورمان سخنگوي وزارت امور خارجه اظهار نظرهاي برخي مقامات آمريكايي در آستانه شروع دور جديد گفتگوهاي ايران و 5 1 را القاي موضوعات غيشكارچيان متخلفی که به دام مدیرکل افتادند/ صالحي: پشت ميزنشين نيستم
استانها شرق خراسان رضوی در گفتوگو با مهر مطرح شد شكارچيان متخلفی که به دام مدیرکل افتادند صالحي پشت ميزنشين نيستم مشهد - خبرگزاري مهر مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری شکارچیان و متخلفان صید در منطقه حفاظت شده کلیلاق ضمن بازدید از این منطقه خبر داد حميد صالضیاء عربشاهی: پروین دکترا ندارد اما کارش را بلد است/ درخواست پیشکسوت پرسپولیس از روحانی
ضیاء عربشاهی پروین دکترا ندارد اما کارش را بلد است درخواست پیشکسوت پرسپولیس از روحانی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتفد است که علی پروین شناسنامه باشگاه پرسپولیس است و حق اوست که مدیرعامل باشگاه شود ضیاء عربشاهی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز گفت علی پروینامام جمعه موقت قزوین: رواج افکار انقلابی عامل وحشت زورگویان است
امام جمعه موقت قزوین رواج افکار انقلابی عامل وحشت زورگویان استامام جمعه قزوین گفت زورگویان بیشتر از اینکه از سلاحها و امکانات ما بترسند از رواج افکار انقلابی به وحشت افتادهاند به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجتالاسلام عبدالکریم عابدینی امشب در نشست تفسیر قرآن کریم که در ام-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها