تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830599238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژمان بازغی جز بازیگری کاری بلد نیست!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
پژمان بازغی جز بازیگری کاری بلد نیست!




پژمان بازغی بازیگر سینما و تلویزیون در سی و دومین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم «دو ساعت بعد، مهرآباد» و «انارهای نارس» در بخش‌های نوعی تجربه و سودای سیمرغ حضور دارد که هر دو اولین ساخته بلند سینمایی کارگردانان آنها به شمار می‌روند.






روزنامه آرمان: پژمان بازغی بازیگر سینما و تلویزیون در سی و دومین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم «دو ساعت بعد، مهرآباد» و «انارهای نارس» در بخش‌های نوعی تجربه و سودای سیمرغ حضور دارد که هر دو اولین ساخته بلند سینمایی کارگردانان آنها یعنی علیرضا فرید و مجید رضا مصطفوی به شمار می‌روند.این بازیگر سینما بعد از فیلم «مرگ کسب و کار من است» ساخته امیر حسین ثقفی انتخاب‌های محدودی در سینما انجام داده است و تلاش داشته بازی‌های متفاوتی هم ارائه کند. البته پیش از فیلم ثقفی نیز در «ریسمان باز» مهرشاد کارخانی در نقشی حضور پیدا کرد که در کارنامه وی جایگاه ویژه‌ای دارد.بازغی امسال هم در این دو فیلم در نقش‌هایی ظاهر شده است که در تجربه کاری وی متفاوت است. در همین ارتباط با او گفت‌وگو کرده‌ایم که می‌خوانید:

شما با بازی در این دو نقش متفاوت ثابت کردید هر آنچه در سال‌های دور از شما در سینما دیده شده وابسته به استعدادتان در بازیگری بوده است. البته به نظر می‌رسد در این دو فیلم شیوه بازی جدیدی را برای ادامه کار خود انتخاب کرده‌اید.

بازیگری برای من همیشه جدی بوده است. چون کار دیگری بلد نیستم. پیش خودم فکر می‌کنم بازیگری حرفه بسیار سختی است چراکه ما هر وقت در قالب یک شخصیت قرار می‌گیریم باید تمام بعد زندگی وی از بدو تولد را در نظر بگیریم و به نوعی تمام جزئیات و شناسنامه نقش را بدانیم. به همین دلیل هیچ وقت برای من حضور در یک نقش در لحظه اتفاق نیفتاده است و من عمدتا با شخصیت‌هایی که قرارست آنها را بازی کنم، زندگی می‌کنم و همیشه هم در این مسیر تمام انرژی خودم را گذاشته‌ام. با این موضوعی که شما در کارنامه کاری من عنوان کردید قبول دارم که دوره‌های مختلف بازیگری را پشت سر گذاشتم. 10 سال اول کارم خیلی تجربه نداشتم و مقوله تصویر را به خوبی نمی‌شناختم، اما بعد از فیلم «دوئل» سعی کردم دقت بیشتری روی جزئیات داشته باشم.برای من همیشه فیلمنامه و همچنین قرار گرفتن در کنار کارگردانانی که توانایی و دانش بالایی دارند، اهمیت زیادی دارد؛ فرقی هم نمی‌کند که کار چندم آنها باشد. این دو فیلمی هم که امسال با آنها در جشنواره فجر حضور دارم از دو فیلمساز فیلم اولی با دو سن متفاوت است.علیرضا فرید، هم دهه من است و شاید فقط چند سال از من بزرگتر باشد. مجیدرضا مصطفوی هم که شاید حدود 10 سال یا بیشتر از من کوچکتر است؛ ولی هر دو این کارگردانان صاحب اندیشه و نگاه خاص خود هستند و صاحب یک ایدئولوژی‌اند. هر دو فیلم مفهوم انسانی عشق را دارند. هر دو اثر هم در ارائه این نگاه موفق بودند.



پس بیشتر علاقه‌مندید با کارگردانان فیلم اولی کار کنید چراکه این فیلمسازان جسارت بیشتری دارند و این امکان را به بازیگر می‌دهند تا در نقشهای متفاوت حضور پیدا کنند.

این کارگردانان انگیزه‌های بیشتری دارند خصوصا اگر مطالعه زیادتری هم در حوزه خود داشته باشند.

در فیلم «دو ساعت بعد، مهرآباد» شما ایفاگر نقش یحیی هستید. جوانی که به دلیل مشکلاتی که در زندگی خود داشته فرد تنهایی است که حتی در گرفتن ارتباط با آدمها نیز دچار مشکل است. این نقش به شدت کم‌دیالوگ و درون‌گراست.

علیرضا فرید یکی از دوستان بسیار خوب قدیمی من است. از ابتدا قرار نبود من در این نقش حضور پیدا کنم. شخصیت یحیی از ابتدا به گونه‌ای دیگر بود. اما در بازنویسی‌هایی که در فیلمنامه انجام شد به این شخصیت فعلی تبدیل شد.درست پنج روز قبل از اینکه کار کلید بخورد با من تماس گرفت که تو باید در نقش یحیی بازی کنی. اما من فکر می‌کردم آن شخصیت یحیی که از قبل در این فیلمنامه بود هیچ ارتباطی به من ندارد اما متوجه شدم که در بازنویسی‌ها تغییر کرده و فرید معتقد است که فقط من باید در این نقش بازی کنم. البته به دلیل دوستی و آشنایی که با وی داشتم از ابتدا در جریان نگارش فیلمنامه بودم ولی با توجه به زمان کمی که تا فیلمبرداری داشتیم من خیلی نتوانستم درباره نقش فکر کنم چون خیلی اتفاقی قرار شد در این فیلم بازی کنم. در اصل من نه خودم را به فیلم تحمیل کردم و نه تحمیل شدم.من و فرید با اتفاق نظر به این نتیجه رسیدیم که یحیی یک بغض فرو خورده است که فقط در یک صحنه خودش را به نمایش می‌گذارد. در مابقی کار این شخصیت انگار حنجره اش زنگ زده است. در طول فیلم می‌بینیم که او دوستی ندارد اما اهل مطالعه است و در خلوت خود کتاب می‌خواند. او به یکباره در مسیر زنی قرار می‌گیرد که این زن دچار قضاوت شده است و تلاش می‌کند ذهنیت او را تغییر دهد. آن هم به دلیل دِینی که به گردن همسر این زن دارد. همین موضوع باعث می‌شود که این شخصیت درونگرا در سکانسی از فیلم یک واکنش بیرونی یا یک برون‌ریزی از خود نشان دهد.

البته شخصیت یحیی به شدت روی زندگی شعله (اندیشه فولادوند) در فیلم «دو ساعت بعد، مهرآباد» تاثیر می‌گذارد.

بله. این البته به هوشمندی کارگردان فیلم بر می‌گردد. او با نوع رفتاری که دارد به نوعی به شعله استقلال را یاد می‌دهد که با وجود اتفاقی که برایش افتاده است چگونه از این پس زندگی خود را اداره و از مشکلات عبور کند. فرید یک کارگردان مولف است و به شدت تلاش کرده با روایتی که در این قصه در پیش گرفته است لحن و بیان خود را و آنچه مدنظرش بوده است به خوبی عنوان کند و به عقیده من به شدت وی حساب شده و سنجیده به تمام جزئیات رفتاری شخصیت‌های فیلم پرداخته است.

ذبیح شخصیتی است که شما در «انارهای نارس» ایفاگر آن هستید. به نوعی نمی‌توان گفت این شخصیت رفتاری متضاد از یحیی دارد. اما در جریان زندگی است و حتی با کوچک‌ترین مسائل می‌تواند شاد باشد البته جدا از شرایطی که در جامعه دارد.

بله. ذبیح یک کارگری است که در ارتفاع کار می‌کند و اتفاقا یک شخصیت برون گرایی دارد. چرا که او با کوچکترین مسائل با همسر خود شاد می‌شود. با وجود مشکلاتی که در زندگی خود دارد اما با امید زندگی می‌کند و حتی در خلوت خود اهل تفکر است.اما از زمانی که این شخصیت دچار مشکلی خاص می‌شود، سکوت می‌کند. به عقیده من این دو شخصیت در بخش‌هایی از این دو فیلم کاملا با هم متفاوت می‌شوند. شخصیت یحیی «دوساعت بعد، مهرآباد» در سکانسی از فیلم با وجود رفتار دورنگرایی که دارد یک برون ریزی از خود نشان می‌دهد که می‌تواند روی شخصیت زن قصه از جهاتی تاثیر بگذارد. اما شخصیت ذبیح «انارهای نارس» به شدت اهل خانواده است و با همسر خود زندگی عاشقانه‌ای دارد. درست از زمانی که برای ذبیح مشکلی پیش می‌آید زن وی دچار خلأ می‌شود.






تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن