تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802514850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش تر واحدهای صنعتی با مشکلات نقدینگی، مالیات و بیمه مواجه اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش تر واحدهای صنعتی با مشکلات نقدینگی، مالیات و بیمه مواجه اند گرگان - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش تر واحدهای صنعتی با مشکلات کمبود نقدینگی، پرداخت مالیات و بیمه رو به رو هستند.


ˈسیدمحمدعلی سیدابریشمیˈ روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان افزود: ما مصمم به حل این مشکلات هستیم ولی با محدودیت های بسیاری مواجه ایم.
وی گفت: در مجموع شهرک های صنعتی کشور، تا پایان شهریور حدود پنج هزار و 200 واحد تعطیل بوده که با وجود همه تلاش ها، تا آذر امسال این تعداد به پنج هزار و 400 واحد افزایش یافته این در حالی است که ما توانستیم از سقوط 200 تا 250 واحد هم جلوگیری کنیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: حدود 890 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی به دلیل بدهی بانکی به تملک بانک ها درآمده که از این تعداد 192 واحد کم و بیش فعالیت دارند اما بقیه واحدها کاملا متوقف شده و کارگران آن ها رفته اند.
سیدابریشمی علت بدهی این واحدها را بهره بالای بانکی و کمبود نقدینگی عنوان کرد و افزود: راه اندازی مجدد این واحدها اولویت اول ماست زیرا آن چه را که گذشته است باید درمان کنیم.
وی با بیان این که دوران بسیار سختی را پشت سر می گذاریم گفت: سال گذشته رشد منفی 30 درصدی در بحث اشتغال و نرخ رشد منهای 8/5 درصدی اقتصادی را داشتیم و این اعداد و ارقام نشان می دهد که شرایط خوبی را نداریم.
وی افزود: هر چند در دوران رکود تورمی هستیم اما باید امکانات نقدینگی را در اختیار واحدهای صنعتی بگذاریم تا جریان اقتصادی فعال شود و سرمایه گذاری های ناقص تکمیل و توسعه یابد.
وی اضافه کرد: در ابتدای کار دولت جدید تورم حدود 42 درصد بود که اکنون به حدود 28 درصد کاهش یافته است، هر چند در چنین شرایطی نمی خواهیم تورم را تحریک کنیم اما تزریق پول به واحدهایی که قابلیت های لازم را دارند باید صورت گیرد تا اشتغال فعال و سرمایه گذاری ها کامل شود.
مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی گلستان نیز گفت: آن چه اکنون برای ما اهمیت دارد این است که نگاه توسعه ای که طراحی شده به ویژه برای صنایع بالادستی، با حمایت صنعتگران دنبال کنیم.
ˈرحمان محمدزادهˈ افزود: عملیاتی شدن این نگاه به تدوین خط مشی و استراتژی های سازمانی نیاز دارد و ما باید آن ها را در فرآیندهای کاری خود قرار دهیم.
وی اضافه کرد: این موضوع زمانی نتیجه می دهد که در زمینه ارتباطات، هماهنگی ها و تعاملات سازمانی گام های مؤثری را برداریم و بیش تر تلاش کنیم که این امر به وحدت رویه و نگاه تعاملی نیاز دارد.
مدیرعامل قبلی شرکت شهرک های صنعتی گلستان نیز گفت: از سال 78 تاکنون وسعت اراضی صنعتی استان به دو هزار و 40 هکتار و تعداد قراردادها به یک هزار و چهار فقره رسیده است.
ˈنادر بیرودیانˈ افزود: هم اینک 22 شهرک و ناحیه صنعتی در استان با اشتغال دو هزار و 500 تا سه هزار نفر وجود دارد.
وی با اشاره به تعامل صنعت و محیط زیست گفت: گلستان یکی از استان های پیشرو در ایجاد تصفیه خانه فاضلاب واحدهای صنعتی است که تاکنون در 11 شهرک صنعتی طراحی شده است.
وی افزود: هم چنین پروژه های جدیدی مانند استفاده مجدد از پساب واحدهای صنعتی در شهرک های آق قلا و مینودشت طراحی شده است.
وی با بیان این که در تمام شهرستان های استان گلستان حداقل یک شهرک یا یک ناحیه صنعتی را داریم اضافه کرد: در همه این شهرک ها حداقل امکانات زیربنایی مانند آب، برق و گاز فراهم شده است.
وی هم چنین طراحی منطقه ویژه اقتصادی اترک به وسعت یک هزار هکتار و منطقه منفصله اقتصادی در مرز اینچه برون به مساحت 400 هکتار را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: منطقه منفصله اقتصادی که در نقطه صفر مرزی ایجاد خواهد شد می تواند به تبادلات کالایی و ارائه خدمات کمک شایانی کند.
در این مراسم محمدزاده به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی گلستان معرفی و از زحمات بیرودیان مدیرعامل قبلی تقدیر شد.
602
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن