تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801704258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 25 هزار هکتار اراضی و باغهای استان سمنان بیمه شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از 25 هزار هکتار اراضی و باغهای استان سمنان بیمه شد سمنان - ایرنا - مدیر گروه خدمات بیمه ای استان سمنان گفت: بیش از 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغهای این استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.


ˈمحمدرضا کرم الدینˈ روز یکشنبه با ارائه گزارش از وضعیت بیمه کشاورزی در این استان گفت: در سال زراعی جاری 20 هزار و 433 هکتار زراعت گندم و جو و نیز چهار هزار و 600 هکتار از باغ ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و بیمه باغ ها تا پایان بهمن و بیمه مراتع تا پایان اسفند و دام ها تا پایان سال زراعی جاری مهلت دارند.
وی افزود: تاکنون 60 هزار راس دام در این استان نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته و پیش بینی می شود این آمار به حدود 200 هزار راس برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در نشست کارگروه تخصصی خشکسالی بخش کشاورزی گفت: کارگروه های فرعی سه گانه برنامه ها، پروژه ها و راهکارهای پیشنهادی خشکسالی را ظرف مدت 10 روز ارائه دهند.
نشست کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی روز شنبه با موضوع خشکسالی و دستور کار بررسی وضعیت بیمه محصولات کشاورزی، وضعیت آب و هوایی سال زراعی و گزارش روسای کارگروه های فرعی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد.
ˈسیدمجید موسویˈ افزود: کارگروه تخصصی نیز در ستاد استانی حداکثر تا دهم اسفند مصوبات را برای اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم به مراجع ذیصلاح این استان ارائه می کند.
وی با توجه به وقوع خشکسالی بر اساس گزارش هواشناسی در استان سمنان خواستار مساعدت اعضاء و دستگاههای وابسته بخش کشاورزی و استفاده از امکانات برای کمک به عشایر این استان شد.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استان سمنان نیز خواستار توجه جدی به بیمه دام ها به ویژه در زمان بروز خسارت شد.
ˈاحمد طاهریˈ افزود: اهتمام ویژه به آمار خسارت وارده به خصوص در مواردی که تحت پوشش نیستند، ارائه طرح های پیشنهادی خشکسالی با ارائه مطالعات لازم و جنبه پیشگیرانه، خروجی آمار یکسان هواشناسی استانی و کشوری در مورد استان سمنان برای جلوگیری از تبعات بعدی و برخورداری از منابع لازم باید مد نظر باشد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان نیز گفت: میزان بارندگی این استان در سال زراعی جاری حدود 25 میلیمتر بوده که از نظر میزان حجمی 30 تا 50 میلیمتر و از لحاظ درصد 8/66 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است و از این لحاظ استان سمنان دچار خشکسالی شدید است.
در این نشست بر جدی گرفتن مباحث در کارگروه های فرعی، مدنظر قرار گرفتن بیمه اجباری و فراگیر دامها، فعال شدن ستاد بیمه شهرستان ها برای براورد خسارت، مد نظر بودن خشکسالی در مزارع دارای چاه آب، راه اندازی یک واحد کلینیک خصوصی دامپزشکی در میامی، در پیش بودن یخبندان بهاره تا اوایل اردیبهشت و اتخاذ تمهیدات لازم، ارائه توصیه های کشاورزی از سوی کارشناس هواشناسی در اخبار و لحاظ کردن نظرات کارشناسان کمیته ویژه، برآورد ریز خسارات به صورت شهرستانی، پیش بینی تمهیدات لازم برای تامین علوفه دام عشایر، پیش بینی یک دوره آموزشی مدیریت خشکسالی از سوی مجتمع آموزش استان و تخصیص کامل اعتبارات مربوط به کمک و امداد رسانی به عشایر مورد تاکید قرار گرفت.ک/1
599/608
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن