تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803191074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ گوزن ها و آهوان سایت بیجار به گردن سرماخوردگی افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اظهارات متفاوت رییس اداره محیط زیست بیجار؛ مرگ گوزن ها و آهوان سایت بیجار به گردن سرماخوردگی افتاد بیجار - ایرنا - در حالی که دامپزشکی در مورد مرگ گوزن ها و آهوان سایت بیجار هنوز اعلام نظری نکرده و در حالی که مدیر کل محیط زیست کاستی ها را ناشی از کمبود اعتبار می داند، رییس اداره محیط زیست بیجار در اظهاراتی متفاوت سرما خوردگی را عامل اصلی مرگ و میر این حیوانات بیان کرد.


رییس محیط زیست بیجار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت پیش آمده در سایت نگهداری حیوانات بیجار اظهار کرد: تعدادی از گوزن ها و آهوان خیلی جوان و تعدادی نیز به سن پیری رسیده اند، لذا در برابر سرما و برف زمستان جاری توان ادامه حیات را نداشتند.
مجید پارسافر با اشاه به عمر مفید 10 تا 12 سال زندگی طبیعی حیوانات سایت بیجار افزود: زندگی در تمام موجودات روال خود را طی می کند و بعضی موجودات در جوانی و بعضی در پیری مرگ سراغ آنان را می گیرد.
وی تغییر زیستگاه گوزن ها از جنگل و آهوان از دشت به سایت بیجار را قبول کرد و گفت: برودت هوا برای این نوع حیوانات قابل تحمل نبود ولی قوچ و میش های بومی هیچ مشکلی پیدا نکردند.
وی اما نگفت که در حالی که شرایط محیطی برای این حیوانات مناسب نیست پس چرا محیط زیست فکری برای انتقال آنها به محیطی بهتر نمی کند.
پاسارفر دسترسی روباه به گوزن ها و آهوان بعد از مرگ آنها را هم مورد تایید قرار داد و گفت: در حال عادی و زنده بودن، روباه حیوانی نیست که قادر باشد آنها را از پای درآورد.
پارسا فر گفت: برای حفاظت بیشتر علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده در خصوص افزایش تعداد پرسنل نگهداری سایت، مواد خوراکی مغزی و انرژی زا که توان و مقاومت حیات در سایت را افزایش می دهد نیز در برنامه روزانه قرار گرفته است.
مدیر کل دامپزشکی کردستان نیز در مورد مرگ این حیوانات گفت: لاشه های قبلی گوزن ها و آهوها چون توسط حیوانات دیگر خورده شده بود قابل نمونه برداری نبوده است و تنها لاشه یک آهو که اخیرا تلف شده است امکان نمونه برداری از آن وجود دارد.
دکتر کامران زیباکردار با بیان اینکه هنوز کار بر روی این لاشه ادامه دارد و نتایج به زودی اعلام می شود، افزود: بیماری به نام سرماخوردگی در دام وجود ندارد اما عوارض ناشی از سرما می تواند آنها را دچار مرگ کند.
وی اظهار کرد: اگر شرایط دمایی محیط ناگهان کاهش یابد برخی از حیوانات پیر و بیمار ممکن است تلف شوند.
وی تایید کرد که اما هیچ دامی در منطقه بر اثر سرما تلف نشده است.
از سوی دیگر یکی از کارکنان محیط زیست نیز گفت: اگر حیوانات در شرایط آزاد زیست کنند امکان جابجایی در محیط گسترده ای دارند و می توانند شرایط محیطی بهتری را پیدا کنند.
وی که نخواست نامش فاش شود، افزود: وقتی ما حیوانات را به مکانی می آوریم که محل طبیعی زیست آنها نیست، دمای هوا با شرایط زیست آنها سازگار نیست، منبع آبی و تغذیه ای برای آنها فراهم نیست و آنها را در این محیط محدود حصر می کنیم پس باید دقت بیشتری کنیم تا همه شرایط زیست مناسب را به خوبی برای این حیوانات فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه محیط اطراف رودخانه در بیجار گرم ترین نقطه بیجار است، اظهار کرد: بزهای کوهی منطقه حفاظت شده بیجار، در شرایط سرد کوه ها را رها می کنند و به اطراف رودخانه می آیند.
وی افزود: متاسفانه در رابطه با سایت نگهداری بیجار شرایط نگهداری از این سایت همچون شرایط تابستان بوده است و تا پیش از این تلفات، شرایط مناسب زمستان و سرما در این سایت رعایت نشده بود.ک/4
7350/570
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن