تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803166211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبر نجات بخش گوزن ها و آهوان در بیجار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خبر ایرنا نجات بخش گوزن ها و آهوان در بیجار شد بیجار - ایرنا - در پی انتشار گزارش ایرنا در ستون ویژه با عنوان «سفر مرگ گوزن ها و آهوان بیجار را پایان دهید»، تلاش ها برای نجات این حیوانات آغاز شد و با انجام اقدامات تامینی و تغذیه ای فوری برای حیوانات منطقه در دو روز گذشته، زندگی به سایت نگهداری بیجار بازگشت.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علاوه بر 12 تن از کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان که برای سرشماری در منطقه حضور دارند، فرماندار و 16 نفر از کارکنان محیط زیست بیجار نیز برای کمک به تغییر وضعیت گوزن ها و آهوها، به سایت نگهداری بیجار آمده اند.
در پی حوادث تلخی که در چند روز اخیر رخ داد و سه گوزن و دو آهوی سایت منطقه حفاظت شده بیجار تلف شدند، ایرنا 19 بهمن گزارشی در این زمینه منتشر کرد که موجب آغاز امداد رسانی از ساعات اولیه پخش خبر برای نجات حیوانات دیگر شد.
یکی از کارکنان اداره محیط زیست در این رابطه گفت: ما بارها گزارش هایی مبنی بر شرایط نامناسب این حیوانات و لزوم تهیه امکانات بیشتر برای آنها به اداره کل ارسال کرده بودیم و آنها نیز به مرکز منتقل کرده بودند، اما تا زمان انتشار خبر ایرنا اهمیتی داده نمی شد.
یکی از دست اندرکاران این حوزه که نخواست نامش فاش شود نیز گفت: اکنون با ایجاد منبع گرما زیر آبشخورها، از یخ زدن آب جلوگیری شده است تا گوزن ها و آهوان این سایت از تشنگی تلف نشوند.
وی افزود: با کارشناسان مناطق حفاظت شده استان های تهران و همدان در خصوص وضعیت مذکور مشاوره شده و با افزودن مواد مقوی و شربت به تغذیه حیوانات از مرگ بقیه این حیوانات نیز جلوگیری شد.
وی عدم نگهداری علوفه در محل مناسب، رعایت نکردن اصول تغذیه، نبود نظارت لازم برای جلوگیری از یخ زدن آبشخور، عدم توجه به وسایل آبرسانی، نبود نظارت کارشناس و آمادگی نداشتن اداره حفاطت محیط زیست برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلاتی را از مصادیق قصور در نحوه نگهداری از گوزن ها و آهوان سایت نگهداری بیجار بیان کرد.
وی گفت: برودت هوا و نبود وجود وسایل نقلیه ارتباطی مناسب برای دسترسی به سایت مشکلات فوق را مضاعف کرده بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به حفاظت ضعیف از این سایت پرداخت و گفت: لاشه ها و استخوان های باقی مانده، بیانگر دسترسی حیوانات دیگری همچون روباه به سایت است و باید هرچه سریعتر چاره اندیشی شود.
اما یکی دیگر از کارکنان محیط زیست در زمینه دسترسی حیوانات شکارچی به سایت نگهداری گفت: تنها روباه با توجه به اینکه از طریق حفر زمین وارد سایت می شود به این منطقه دسترسی دارد که بقایای استخوان موجود در سایت نشان دهنده این است که روباه یا توانسته حیواناتی را که در شرایط سخت ضعیف شده اند شکار کند و یا اینکه از لاشه حیواناتی که به دلیل تشنگی و گرسنگی تلف شده اند تغذیه کرده است.
وی افزود: در صورتی که گوزن ها و آهوهای سایت بیجار از شرایط نگهداری و تغذیه ای مناسبی برخوردار باشند روباه نمی تواند به آنها آسیبی بزند.
از صبح روز یکشنبه تا لحظه ارسال گزارش، خبرنگار ایرنا تلاش کرد با رییس اداره حفاظت محیط زیست بیجار در این خصوص گفت و گو کند که این امکان فراهم نشد.
با توجه به اینکه گوزن زرد ایرانی تنها در شهرستان بانه استان کردستان امکان زیست دارد و پیشتر نیز مصوباتی برای ایجاد یک سایت نگهداری در این شهرستان مصوب شده بود، امید است محیط زیست برنامه عملی و مطالعه شده ای برای انتقال این گونه به مکانی دیگر را اجرایی کند.ک/3
7350/570/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن