تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802426510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ازعذرخواهی کمال تبریزی تا تذکرات رییس سازمان صدا و سیما


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درپی واکنش بختیاریها به سریال سرزمین کهن / ازعذرخواهی کمال تبریزی تا تذکرات رییس سازمان صدا و سیما اهواز- ایرنا- رییس سازمان صداوسیما در نامه ای به معاون این سازمان و در پی گزارش توضیحی کارگردان و سایر دست اندرکاران این فیلم تذکراتی را به وی داد .


گزارش ایرنا دوشنبه شب به نقل از صداوسیما ی مرکزخوزستان حاکی است که در پی ارسال گزارش توضیحی کارگردان، تهیه کننده، مدیر گروه فیلم و سریال و ناظران مجموعه تلویزیونی سرزمین کهن به معاونت سیما درباره برخی ابهامات پیش آمده در زمینه این سریال، عزت الله ضرغامی تذکراتی خطاب به معاونت سیما ابلاغ کرد.
رییس صداوسیما خطاب به علی دارابی تصریح کرده توضیحات ارائه شده ملاحظه شد، همانگونه که گفته شده و انتظار داریم ، سریال تاریخی « سرزمین کهن » مجموعه ای تاثیر گذار برای روشنگری و به تصویر کشیدن تاریخ انقلاب اسلامی است که حقانیت و اصالت انقلاب و ارزش های آن به ویژه مبارزات حق طلبانه و شجاعانه مردم و اقوام مختلف ایرانی در آن روایت می شود .
به رغم شروع مناسب این مجموعه ، با حمله هواپیماهای انگلیسی و شهادت ملارضای بختیاری که به روستا مهاجرت کرده است و تولد « قهرمان فیلم » ،متاسفانه برابر دانستن نام خانوادگی بختیاری با قوم بختیاری در بعضی دیالوگ ها ، ظرفیت برداشت های متفاوت از این نام خاص را به وجود آورده و موجب نگرانی و انتقاد هموطنان عزیز بختیاری ما شده است.
توجه به این نگرانی امری ضروری است. باید اطلاع رسانی تصویری در مورد حوادث قسمت های آینده سریال درباره شخصیت قهرمان سریال که یک بختیاری اصیل است در دستور کار شبکه قرار گیرد.
ضمنا در برنامه های تحلیل هفتگی این سریال، با دعوت از کارشناسان ذی ربط به ویژه در حوزه تاریخ پر افتخار قوم بختیاری ، مردم کشورمان را با فداکاری و سلحشوری های آنان بیشتر آشنا کنید .
ˈمردم شریف بختیاری ، انقلابی و شهید داده اند و در طول تاریخ به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، هرگز دشمنان ملت به ویژه انگلیسی های تفرقه افکن نتوانسته اند کوچکترین واگرایی بین آنان و اسلام و ایران عزیز ایجاد کنند .ˈ
ایجاد کوچکترین بدبینی و بی اعتمادی این عزیزان نسبت به فرزندان پر تلاش و خدمتگزارشان در رسانه ملی قابل تحمل نیست و باید از این رنجش خاطر به خداوند بزرگ پناه برد.
براساس گزارش سازمان صداوسیما در نامه مشترک کارگردان، تهیه کننده، مشاور سریال سرزمین کهن و همچنین مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما به معاون سیمای رسانه ملی نیز در باره قسمت های پخش شده این سریال توضیحاتی داده شده است .
دراین نامه آمده : مجموعه سرزمین کهن روایتگر وقایع سیاسی اجتماعی و مذهبی تاریخ معاصر کشور است که در بستر قصه ای خانوادگی و درام نمایشی، تاریخ تحولات کشور را از شهریور 1320 تا بهمن 1357 به تصویر می کشد. کارگردان، نویسنده و عوامل این سریال با احترام کامل به نقش همه اقوام و مردم نواحی کشور در مبارزات تاریخی ملت ایران، حوادث این برهه از تاریخ کشور را از زاویه دید کودکی بنام رهی به تصویر کشیده اند که در خانواده ای با اصالت و از پدری متدین (حمید رضا بختیاری) که در روستا به ملارضا و آقاملا مشهور است متولد می شود و در بدو طفولیت در بمباران های نیروهای اشغالگر انگلیسی پدرش به شهادت می رسد. از آن پس رهی در کشاکش حوادث تلخ و شیرین روزگار در جستجوی هویت واقعی خویش است و در مسیر این داستان، این فرزند راستین ملت ایران، فریب جریانات سیاسی حاکم در آن مقطع تاریخ را نخورده و اصالت و هویت خود را در تاریخ معاصر کشور حفظ می کند.
دیالوگ های شخصیت های این داستان در نقش اردکانی و بختیاری بیانگر مجادله و کشمکش ها در حوادث دهه 20 شمسی است و در این سریال تنها اسامی رجال سیاسی آن برهه نظیر آیت الله کاشانی، دکتر مصدق، دکتر فاطمی و شهید نواب صفوی از اسامی واقعی آنان اقتباس شده است.
در واقع رهی بختیاری نماد جوانی غیور، غیرتمند و تیزهوش ایرانی است. او فرزند راستین ملاحمیدرضا بختیاری است که از سویی اعتقاد راسخ دینی را از پدرش به ارث برده است و از سویی دیگر عشق به ایران را در دل می پرورد و در آخر در خانواده ای متدین مجذوب سلوک و منش امام خمینی (ره) شده و به نهضت او می گراید و در قالب قهرمان اصلی داستان، در نهضت انقلاب اسلامی نقش آفرینی می کند.
در ادامه آمده است : بدیهی است احترام به همه اقوام شریف و متدین کشور از جمله مردمان متدین و نجیب و اصیل ایل بختیاری از اصول انکارناپذیر است و روند حرکت سریال بر همین مدار است.
ˈبی تردید دست اندرکاران این سریال به هیچ وجه حتی در تصورات ذهنی خویش قصد کوچکترین بی احترامی به ساحت مردم شریف و پر افتخار بختیاری را نداشته اند. مشاهده قسم های آتی این مجموعه تلویزیونی موید این واقعیت خواهد بود . با این وجود چنانچه پخش قسمت های اولیه این مجموعه موجب رنجش خاطر هموطنان عزیز بختیاری شده است، مراتب عذرخواهی خود را اعلام می کنیم.ˈ
محمودرضا تخشید مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه ،محمد مسعود تهیه کننده سریال، کمال تبریزی کارگردان سریال و عباس سلیمی نمین مشاور تاریخی پروژه از جمله امضا کنندگان این نامه هستند .
پخش سریال سرزمین کهن انتقادات مردم برخی مناطق کشور و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در پی داشته است .این مجموعه تلویزیونی هر شب به جز پنج شنبه و جمعه از شبکه سه سینما پخش می شود .
642
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن