تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818893524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه ریزی برای افزایش صدور خدمات فنی مهندسی استان کرمانشاه به عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برنامه ریزی برای افزایش صدور خدمات فنی مهندسی استان کرمانشاه به عراق کرمانشاه - ایرنا - نهمین نشست ستاد توسعه اقتصادی استان کرمانشاه به ریاست استاندار و با تمرکز بر روی صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق بخصوص اقلیم کردستان عصر شنبه در محل اتاق بازرگانی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست که اعضای سازمان نظام مهندسی استان، اعضای انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و برخی شرکت های خصوصی حضور داشتند، استاندار کرمانشاه از اینکه در امر مهم صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق بسیار دیر شده است، ابراز ناخرسندی کرد.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: در حالیکه 600 میلیارد دلار ظرفیت و نیاز کشور عراق به خدمات فنی و مهندسی است اما تاکنون به صدور پیاز و سیب زمینی آن هم با رقم نازل سه میلیارد دلار دلخوش بوده ایم و از این حوزه مهم غافل مانده ایم بطوریکه صدور این خدمات در دیدار چند روز پیش با معاون اول رییس جمهوری (اسحاق جهانگیری) هم مورد تاکید ایشان قرار گرفت.
ˈابراهیم رضایی بابادیˈ گفت: ما سالها به مردم عراق خدمات شایسته ای ارائه کرده ایم و آنها نیز به خوبی قدردان ایرانی ها هستند و تمایل دارند که شرکت های مهندسی ایرانی در بازسازی آن کشور نقش داشته باشند ولی دلیل اینکه تاکنون با وجود رغبت طرف عراقی، از طرف ما کوتاهی شده است، قانع کننده و روشن نیست.
استاندار کرمانشاه از شرکت های مهندسی استان خواست تا دنباله روی از دولتی ها را کنار بگذارند و خودشان وارد گود صدور خدمات فنی و مهندسی به عراق شوند.
وی تاکید کرد که دولت در راستای افزایش صادرات، رقم 10 میلیارد دلار را هدفگزاری کرده است و در این راستا حتی یک دلار افزایش صادراتی هم ارزشمند است لذا از هرگونه حمایت و پشتیبانی از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی دریغ نخواهیم کرد.
وی گفت: علاوه بر اینکه باید همه مرزها را برای توسعه مراودات تجاری با کشور عراق فعال کنیم، لازم است که نگاه راهبردی به صدور خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم و در این راستا چون خیلی دیر شده و زمانی زیادی را از دست داده ایم، لازم است که به صورت جهشی فعالیت کنیم.
رضایی بابادی همچنین از پشتوانه پنج میلیارد دلاری دولت برای حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در کشور عراق خبر داد و گفت: شرکت های کرمانشاهی باید اهل ریسک باشند و وارد فضای ساخت و ساز عراق و گرفتن پروژه های عمرانی و مهندسی این کشور شوند.
استاندار کرمانشاه گفت: برای دولت تدبیر و امید و استانداری کرمانشاه، اولویت نخست ما توسه صادرات به کشور عراق است و در این راه از هیچ تلاشی برای رفع موانع و مشکلات از جمله در حوزه های بیمه و بانکی فروگذار نخواهیم کرد.
در این نشست، مهندسین و صاحبان شرکت های فنی و مهندسی از تجربیات شان در کشور عراق، مشکلاتی که بر سر راه صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور وجود دارد و خواسته هایی که از دولت داشتند، پرداختند و در نهایت قرار شد تا دو هفته آینده مقدمات تشکیل کنسرسیومی در استان به منظور هدفمند شدن صدور خدمات فنی و مهندسی فراهم شود.
571/567
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن