تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803292092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعترافات تروریست خطرناک از یکشنبه خونین در لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اعترافات تروریست خطرناک از یکشنبه خونین در لبنان بیروت- ایرنا- « نعیم عباس» تروریست خطرناک و سرکرده اصلی میدانی جنایات تروریستی گروه تکفیری گردان های «عبدالله عزام» در اعترافات خود بعداز بازداشت ، از برنامه این گروه برای خلق یکشنبه ای خونین و مرگبار در ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان پرده برداشت.


به گزارش ایرنا، قراراست روز یکشنبه آینده در ضاحیه جنوبی بیروت به مناسبت ششمین سالگرد شهادت حاج «عماد مغنیه» ( روز شهید) و برای تجلیل از فداکارهای او و دیگر شهدای مقاومت از جمله «سید عباس موسوی »دبیرکل پیشین حزب الله و شهید «راغب حرب» مراسمی برگزار شود و «سید حسن نصرالله» سخنرانی کند.
روزنامه لبنانی «الجمهوریه» در شماره روز جمعه خود با اشاره به اعترافات «نعیم عباس» که با گروه های تکفیری تروریستی از جمله جبهه النصره و دولت اسلامی در عراق و شام(داعش) نیز همکاری و ارتباط نزدیک داشته است، نوشت : این تروریست از برنامه ای خطرناک پرده برداشته که بر اساس آن قرار بوده است چندین نقطه از ضاحیه جنوبی بیروت در روز یکشنبه آینده بطورهمزمان مورد هجوم عناصر انتحاری قرارگیرد.
الجمهوریه نوشت: بر اساس این طرح قرار بوده است یک انتحاری خودرویی بمب گذاری شده را در مقابل شبکه «المنار» در جنوب بیروت منفجر کند و همزمان یک انتحاری دیگر در نقطه ای مابین مناطق «الغبیری» و «الشیاح» در ضاحیه جنوبی بیروت خودرویی دیگر را منفجر کند تا همه ساختمان های اطراف آن به تلی از خاک تبدیل شوند.
نعیم عباس دو روز پیش در اعترافات خود، ماموران امنیتی لبنان را از وجود یک خودرو درمرکز بیروت که با حدود 160 کیلو گرم مواد منفجره بمب گذاری شده بود، مطلع ساخت و کارشناسان ارتش لبنان موفق به کشف و خنثی کردن آن شدند.
همزمان نیروهای ارتش لبنان موفق شدند عنصر انتحاری که قرار بوده است این خودرو را منجفر کند و همچنین یک خودرو دیگر را که از سوریه وارد لبنان شده و در راه بیروت بود را کشف کنند.
رانندگی این خودرو که با حدود 104 کیلوگرم مواد منفجره بمب گذاری شده بود را یک زن برعهده داشته و دو زن دیگر که هر سه از اهالی منطقه عرسال لبنان بوده اند، همراهی می کرده است.
آنها که اکنون دراختیار نیروهای امنیتی لبنان هستند، با این بهانه که یکی اززنان حامله است ، قصد فریب نیروهای امنیتی را داشته اما با هوشیاری این نیروها نقشه آنها برآب شده است.
اعترافات نعیم عباس همچنین منجر به کشف و ضبط یک انبار پر از مواد منفجره ، مهمات ، سلاح و موشک ها در منطقه السعدیات لبنان و همچنین کشف 4 موشک آماده شلیک و هدف گیری شده بسوی ضاحیه جنوبی بیروت در منطقه الدبیه اقلیم الخروب نزدیک شهر صیدا شد.
الجمهوریه نوشت: براساس این طرح خونین قرار بوده است که چند عنصر انتحاری تروریستی دیگر مجهز به کمربندهای انفجاری بطور همزمان با انفجار دو خودرو بمب گذاری شده و شلیک موشک ها، خود را درنقاط مختلف ضاحیه جنوبی بیروت منفجر کنند.
این روزنامه لبنانی با بیان اینکه « نعیم عباس در اعترافات خود تاکید کرده است که قرار بوده یکشنبه ای خونبار در ضاحیه جنوبی بیروت رقم زده شود و تعداد زیادی از مردم کشته و زخمی شوند، افزود: این عناصر تروریست از همان لحظه اول دستگیری با بازجویان همکاری بسیاری کرده اند که از جمله موجب افشای این طرح مرگبار شد.
الجمهوریه همچنین به اعترافات سه زن بازداشت شده نوشت : این سه زن اعتراف کرده اند که ماموریت آنها انتقال خودرو بمب گذاری شده به بیروت بوده و این بار اولی نیست که دست به چنین اقدامی زده اند، پیش از این نیز بارها خودروهای بمب گذاری شده را وارد ضاحیه جنوبی بیروت کرده اند و شخصی به نام «أحمد راید» در این رابطه نقش اصلی را داشته است.
این روزنامه لبنانی با بیان اینکه اعترافات «عمر الاطرش» دیگر سرکرده گروه های تکفیری که چندی پیش دستگیر شد، زمینه دستگیری نعیم عباس را فراهم ساخت، ادامه داد: با این حال برخی از منابع امنیتی پیش بینی می کنند که انفجارها همچنان برخی مناطق لبنان را هدف قرار بدهد بویژه اینکه بسیاری از فعالان داخل این گروه های تروریستی یکدیگر را نمی شناسند و همین امر باعث می شود که پیگرد و دستگیری آنها بسختی صورت پذیرد.
الجمهوریه با بیان اینکه عناصر تکفیری در بیشتر مواقع از برنامه اینترنتی «اسکایپ» برای ارتباطات خود استفاده می کنند، افزود: نعیم عباس در ارتباط مستقیم با «أسامة الشهابی»، «هیثم الشعبی» و «توفیق طه» از دیگر سرکردگان گروه های تکفیری بوده و تلاش آنها بر این بوده است که عملیات های انتحاری گسترده ای مشابه آنچه که در سوریه عملی می شود، در لبنان به اجرا در آورند.
این روزنامه لبنانی همچنین با تاکید بر اینکه ارتش لبنان فعالیت های امنیتی خود را گسترش داده و بسیاری از گذرگاه های غیر قانونی میان لبنان و سوریه را بسته است، نوشت: ارتش لبنان از ابتدای درگیری ها در سوریه، اقدامات خود را به منظور افزایش تدابیر امنیتی در مناطق مرزی لبنان گسترش داده تا از تردد عناصر تروریست و انتقال تسلیحات و مواد منفجره جلوگیری کند.
خاورم**2024 ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




25/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن