تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802197641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتفاقی نو برای فیلمساز یزدی در جشنواره فیلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اتفاقی نو برای فیلمساز یزدی در جشنواره فیلم فجر یزد- ایرنا - فیلم ˈ شیار 143ˈ به کارگردانی فیلمساز یزدی توانست در سه بخش سی و دومین جشنواره فیلم فجر جوایز را از آن خود کند .


به گزارش ایرنا ، دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در حالی اسامی نامزدهای دریافت سیمرغ امسال را اعلام کرد که فیلم های کارگردانان یزدی نامزد هشت سیمرغ شدند .
فیلم های سینمایی «خانه ای کنار ابرها» به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری، «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار و «شیفتگی» ساخته علی زمانی عصمتی از جمله آثار فیلمسازان یزدی است که در بزرگترین رویداد سینمایی کشور حضور داشتند .
بر اساس اعلام دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، فیلم «شیار143» در پنج بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین است که به ترتیب سودابه خسروی برای بهترین چهره پردازی، کامران کیان ارثی بهترین: صدابردار، آرش قاسمی: صداگذار، برای بهترین صدای فیلم، فرید سعادتمند برای بهترین موسیقی متن و مریلا زارعی برای بهترین بازیگر نقش اول زن، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بودند .
و سرانجام نتایج جشنواره اعلام شد و مریلا زارعی بهترین بازیگر نقش اول زن سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای ایفای نقش در فیلم شیار 143 شد .
فیلم سینمایی شیار 143 همچنین توانست بهترین فیلم از نگاه مردم شود و با فاصله کمی از آن فیلم ˈخط ویژهˈ در جایگاه دوم قرار گرفت .
جایزه ویژه هیات داوران سی و دومین جشنواره فیلم فجر در بخش بهترین کارگردانی به فیلم شیار 143 به کارگردانی نرگس آبیار و فیلم آرایش غلیظ به کارگردانی حمید نعمت الله رسید و کارگردانان این دو اثر سیمرغ بلورین جشنواره را دریافت کردند .
آبیار کارگردان یزدی این فیلم در هنگام دریافت سیمرغ بلورین این بخش در سخنان کوتاهی گفت: باعث افتخار است که در این جشنواره بودم، از آقای رضاداد بابت حضور این فیلم در جشنواره تشکر می کنم. این فیلم در مورد شخصیتی است به نام الفت که مادر است و ما با لحظه لحظه رنج او جلو می رویم. این فیلم را به مقام مادر تقدیم می کنم، به ویژه مادران رزمندگانی که در جبهه ها جنگیدند و مجروح شدند و اسیر شدند به ویژه مادران شهید. آرزو می کنم روزی برسد که حاج کاظم ها در سرزمین خودشان غریبه نباشند. با تشکر ویژه از ابراهیم حاتمی کیا.
شیار 143به تهیه کنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی همچنین نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم بود .
این فیلم بر اساس برداشتی از کتاب «اختر و روزهای تلواسی» نوشته نرگس آبیار ساخته شده، روایت جدیدی از دفاع مقدس است که داستان مادر شهیدی به نام الفت را تصویر می‎ کند که عاشقانه انتظار بازگشت فرزندش را می کشد، خبرهای خوبی برای او می رسد، اما امتحان بزرگی هم در راه دارد و ... .
این فیلم که توسط نرگس آبیار کارگردان جوان سینمای کشورمان ساخته شده، در نخستین اکران خود در سی و دومین جشنواره بین المللی فجر با استقبال بسیارخوب مخاطبان روبرو شد، به نحوی که پس از پایان نمایش این فیلم در برج میلاد و در جمع اصحاب رسانه و منتقدان، تماشاگران برای دقایقی به تشویق ممتد و طولانی عوامل فیلم پرداختند .
«شیار 143» با مضمون دفاع مقدس دومین اثر نرگس آبیار است که در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد .
فیلم سینمایی «خانه ای کنار ابرها» نیز به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری و تهیه کنندگی روح اله برادری توانست در بخش نگاه نو این جشنواره شرکت کرده و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلم نامه این جشنواره باشد .
آخرین فیلم سید جلال دهقانی اشکذری قبل از فیلم سینمایی «خانه ای کنار ابرها»، فیلم «مسابقه» بود که توسط حوزه هنری یزد و به تهیه کنندگی سید ناصر امامی میبدی ساخته شده است .
این فیلم توانست دیپلم افتخار بخش نگاه نو (فیلم اولی ها) را از آن خود کند .
البته رویا تیموریان هم برای بازی در فیلم «شیفتگی» به کارگردانی علی زمانی عصمتی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بود ولی در نهایت نتوانست این جایزه را دریافت کند . ک/3
1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن