تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804313478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«فرشته‌ها با هم می‌آیند» برشی ساده از زندگی است/ جا پای هیچ کارگردانی نگذاشتم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران محمدی در گفتگو با مهر:
«فرشته‌ها با هم می‌آیند» برشی ساده از زندگی است/ جا پای هیچ کارگردانی نگذاشتم
حامد محمدی کارگردان فیلم « فرشته‌ها با هم می آیند» معتقدست این فیلم به سادگی قصه خود را روایت می‌کند و یک درام پیچیده پیش روی مخاطب نمی‌گذارد.



خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ و هنر: حامد محمدی که پیش از این با نگارش فیلمنامه های «طلا و مس» و «حوض نقاشی» حضور موفقی را در سینمای ایران تجربه کرده این بار در قامت یک فیلمساز تازه نفس تلاش کرده با «فرشته ها با هم می‌آیند» گامی دیگر در ارائه فضایی متفاوت از آنچه در مضامین خانوادگی دیده ایم، به تصویر بکشد.

«فرشته‌ها با هم می‌آیند» فیلمی درباره خانواده‌ای جوان است که باید در این خانواده منتظر اتفاقات جدیدی باشیم. در این فیلم که به گفته کارگردانش با تهیه کنندگی مشترک پدرش منوچهر محمدی و حوزه هنری بسیار ناگهانی جلوی دوربین رفته و به طور همزمان کار بازنویسی فیلمنامه و پیش تولید آن انجام گرفته است جواد عزتی، نازنین بیاتی، رضاناجی و الهام کردا به عنوان بازیگر حضور دارند. ضمن اینکه فرشاد محمدی فیلمبردار، میثم مویینی طراح صحنه و لباس، مهرداد میرکیانی چهره پرداز، ساسان نخعی صدابردارو مهیار علیزاده اهنگساز با محمدی همکاری کرده اند.   این فیلم داستان طلبه جوانی است که وضع مالی چندان خوبی ندارد و همسر باردارش سه قلو می‌زاید. روابط این زن و شوهر و فائق آمدن بر مشکلاتشان داستان فیلم را جلو می‌برد.

به بهانه اکران این فیلم درجشنواره فیلم فجر گفتگویی با حامد محمدی انجام داده ایم که می خوانید. *به نظر می آید حامد محمدی این بار انگیزه های فراوانی برای به تصویر کشیدن فضای همیشگی اما متفاوت فیلمنامه هایش در مقام کارگردان داشته است. آیا این تجربه برای شما انگیزه خوبی برای  ورود به دنیای فیلمسازی بود؟ - به طور حتم برای من که پیش تر در مقام فیلنامه نویس حضوری در سینما داشتم ورود به دنیای کارگردانی تجربه ای متفاوت بود؛ تجربه ای که خیلی ساده و ناگهانی شروع شد و در قالب یک روایت ساده که نگارش تا تولید آن 4 ماه طول کشید در عرض 40 روز فیلمبرداری شد. ایامی که هر ساعت آن در جهت آماده سازی برایم ارزشمند بود. البته تجربه اول قطعا ایراداتی دارد و این به نظر من به دلیل حاضر شدنم در پشت دوربین بود بنابراین دوست دارم تماشاگر با نگاه یک فیلم اولی و نه پسر منوچهر محمدی و تجربه های او در عرصه تهیه کنندگی، فیلم را قضاوت کند.

*تجربه فضای کارگردانی و اینکه دیگر در یک محیط آرام مشغول نوشتن نیستید و باید با حاشیه های متفاوتی از دنیای سینما رو به رو شوید به این انگیزه ها و شور شما لطمه نزد؟ - خیر به هیج عنوان. من تصمیم دارم این راهی را که انتخاب کرده ادامه دهم چراکه برایم تجربه لذت بخشی بود و من را وارد دنیای متفاوت با تجربه های متفاوت کرد. ضمن اینکه در ساختن یک فیلم منتظر حال و هوای خوبی بودم که خوشبختانه با نگارش این فیلم به دستم آمد و تصمیم گرفتم بلافاصله خودم ساخت آن را آغاز کنم. من با شناختی که از فضای فیلمنامه داشتم سعی کردم یک قصه جمع و جور، بدون دردسر و خلوت را که در فیلمنامه های قبلی ام آن را تجربه کرده بودم  به تصویر بکشم البته در تدوین با سختی هایی مواجه بودم اما به هر حال تجربه بسیار شیرینی بود که با وجود تمام حاشیه های موجود در سینما آن را مجددا تجربه خواهم کرد.

*به تصویر کشیدن جریانی ناتورالیستی از زندگی دربرگیرنده مولفه های بسیار دشوار و سنجیده ای از سوی کارگردان است که لغزش در آن موجب شکست سنگین فیلمساز در مواجه با مخاطب می شود. شما در این فیلم چه تلاشی برای پشبرد اهداف فیلمنامه کردید؟ - من در این فیلم تلاش کردم غلو شده و سینمایی برای خلق صحنه هایی از زندگی آدم های فیلم کار نکنم. من در طراحی صحنه هم کوشیدم تمام آنچه به تصویر کشیده می شود بیانی از زندگی طبیعی انسان های روزگار ما باشد. ضمن اینکه اصلا مایل نبودم این فرصت، زمانی برای به رخ کشیدن توانایی های سینمایی باشد. من همه تلاش خود را انجام دادم تا زندگی به معنا و مفهوم واقعی کلمه در فیلم به مخاطب نمایش داده شود. البته معتقدم سینمای ما چند وقتی است که تا جریانی برجسته و دیده می شود به سمت همان جریان هدایت می شود و بسیاری از فیلمسازان جوان ما جا پای هنرمندانی می گذارند که سبکی را ابداع کردند. آنها در این آثار حرف خود را نمی زنند و مسیری را تکرار می کنند که حرف خودشان نیست. من اعتقاد دارم همه ما باید حرف خودمان را بزنیم تا مخاطب خود را پیدا کنیم شاید این آزمون و خطا باشد ولی می تواند مسیر خوبی را برای یک فیلمساز مشخص کند. من هم در این فیلم تلاش کردم درام پیچیده ای را برای مخاطب تعریف نکنم و روابط انسانی را در گروه‌های کوچکی نشان دهم که قصه را پیش ببرد.

*و حضور در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را که این بار نمایشگاهی از قهر کرده های دیروز و آشتی کرده های امروز در فضایی جدید است، چگونه ارزیابی می‌کنید؟ فضایی که برای کارگردانان فیلم اولی تجربه جدید و یا شاید متفاوتی باشد. - برای من فضای جشنواره طی این چند سال چه در دوره اصلاحات، چه در دولت قبلی و چه در دولت فعلی هیچ تغییری نکرده است چراکه در این سال‌ها جشنواره برای من شکل جشنواره‌ای و رقابتی که باید داشته باشد را نداشته است و به نوعی یک محفل دورهمی بوده که مدیران آن تلاش کردند به یمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی همه را راضی کنند تا هیچ دلخوری بین کسی به وجود نیاید. گرچه در همین دوره ها مدیرانی که با تجربه تر بودند، نگاه بهتری داشتند و تلاش کردند فضا را ملتهب نکنند اما نمی توان از این گذشت که طی 8 سال گذشته خیلی از بد اخلاقی‌ها در سینمای ایران و جشنواره رواج پیدا کرد و نتیجه آن تصمیم های شخصی و ابداع بخش هایی در جشنواره با هدف بالا رفتن افرادی روی سن برای دریافت جایزه شد که به هیچ عنوان در شان نام سینمای ایران نبود. به نظر من اینها تجربه های غلطی بود که باید فکری به حال آنها کرد.


۱۳۹۲/۱۱/۲۱ - ۱۴:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن