تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819050530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این صدای انقلاب اسلامی ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اخبار کوتاه فرهنگی این صدای انقلاب اسلامی ایران است تهران-ایرنا- به منظور یادآوری خاطره پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن سال 57 ، شبکه های مختلف رادیویی اولین طنین انقلابی رسانه ای شده را پخش می کنند.


به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی؛ شبکه های رادیویی در اقدامی هماهنگ ساعت 9 صبح سه شنبه 22 بهمن ماه صدای آیت الله فضل الله محلاتی که اولین بیان رسمی و اعلان پیروزی شکوهمند انقلاب از طریق رسانه ها بود را پخش می کنند.
در بعدازظهر 22 بهمن سال 57 ناگهان صدایی که در آن زمان ناآشنا بود از رادیو به گوش رسید و اعلام کرد:
ˈبسم الله الرحمن الرحیم، این صدای انقلاب اسلامی ایران است...ˈ
خاطر نشان می شود در اسفند 1364 ، آیت الله فضل الله محلاتی که در آن زمان نماینده حضرت امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران بود برای انجام ماموریتی به همراه هشت تن از نمایندگان مجلس و مسوولین نظام، عازم جبهه های جنگ بودند که هواپیمای آنها مورد حمله دو فروند جنگنده بعثی عراقی قرارگرفت و به شهادت رسیدند.

** پایان تدوین مجموعه تلویزیونی خط
مراحل تدوین مجموعه تلویزیونی خط به نویسندگی و کارگردانی عباس رنجبر به پایان رسید.
عباس رنجبر، نویسنده و کارگردان سریال خط از پایان یافتن مراحل تدوین این مجموعه توسط امین رنجبر خبر داد.
مجموعه تلویزیونی خط کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما است که داستان آن درباره اخلاق فردی و اجتماعی آدم هاست و مسیر سیر و سلوک فردی به نام سیاوش سالار را روایت می کند که در اثر برخورد با دختری به نام سوگند و تحت پوشش مکتب حاج رئوف دچار تغییر و تحول شخصیتی می شود.
کامران تفتی، آشا محرابی، محمود پاک نیت، لیلا برخورداری، سیاوش طهمورث، فریبا جدی کار، ایمان صفا، جمال اجلالی، محسن افشانی، مجید جعفری، بهنام قربانی، مهدی چایانی، فرشاد فهیمی، آیلین دائمی، مهرانه به نهاد، مانا بهرامی، مجید لیاقت، سارا والیانی، حمید غلامی، صفرعلی کوهی، داوود مقدادی، کامران مقدادی و ... گروه بازیگران این سریال را تشکیل می دهند.

**رازهای اهرام فاش می شود
مستند جذاب و دیدنی اهرام در یک قسمت 45 دقیقه ای از شبکه مستند پخش می شود.
این مستند به بررسی اهرام مصر ونحوه ساخت آنها و پیچیدگی های موجود در آنها می پردازد؛ اهرام درباره عجایب غیر قابل درک و بغرنجی است که مدت مدیدی دانشمندان علوم و متافیزیک جهان را به خود مشغول داشته است. اما آنچه تا کنون به دست آمده؛ حیرت همگان را از این عجیب ترین ساخته دست بشر بر انگیخته است .
بیشتر فراعنه سلسله های سوم و چهارم مصر در کنار لشکرکشی های پرکشتار و رعب انگیزشان، به عمران و آبادانی مصر نیز پرداخته اند.هنر معماری پررمز و راز مصریان مربوط و متعلق به همین دوره است.
اهرام چهارشنبه ، 23 بهمن ماه ، ساعت 17 از شبکه مستند پخش خواهد شد.

** جشنواره های مد و لباس اتفاقات خوبی در حاشیه خود دارد که اعتمادسازی مهمترین آنها بود.
فاطمه بهرامی، مدیر گروه واحد هنر دانشکده جهاد دانشگاهی ضمن ضروری دانستن برگزاری جشنواره ها بیان کرد: جای خالی برنامه ای برای ساماندهی مد و لباس احساس می شد که در قالب جشنواره مد و لباس برنامه ریزی شد.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره های مد و لباس اتفاقات خوبی در حاشیه خود دارد که اعتمادسازی بین بخش های مختلف آن مهمترین اتفاق بود.
این هنرمند ادامه داد: اینکه تمام بخش های مرتبط با مد و لباس از طراح تا مصرف کننده به نهادی اعتماد می کنند، نشان دهنده موفقیت این فعالیت است.
بهرامی اظهار داشت: جشنواره مد و لباس نیز مانند هر برنامه دیگری نواقصی دارد ولی می بینیم که در هر مرحله بهتر می شود و نکته مهم این است که بین مخاطبان به ویژه جوانان به رسمیت شناخته می شود.
مدیر گروه واحد هنر دانشکده جهاد دانشگاهی در پایان تاکید کرد: چشم انداز من نسبت به جشنواره های مد و لباس روشن است و هرساله بهتر و قوی تر برگزار می شود.

**حضور گسترده بسیجیان رسانه ملی در راهپیمایی 22 بهمن
بسیج سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای ضمن تبریک سی و پنجمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران از عموم ملت با بصیرت ایران اسلامی برای حضور حماسی و گسترده در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت بعمل آورد.
به گزارش روابط عمومی بسیج صداوسیما در این بیاینه آمده است: مردم ایران اسلامی بار دیگر با وحدت مثال زدنی خود ضمن میثاق مجدد با آرمانهای والای حضرت امام (ره)، شهیدان انقلاب و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خروش انقلابی خویش را که همواره منطبق بر مبانی اندیشه ای قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده است، در مقابل چشمان حیرت زده جهانیان به نمایش خواهند گذاشت.
بسیج صداوسیما در این بیانیه یادآور شده است: بسیجیان رسانه ملی در تهران و تمامی مراکز استانها همدل و همزبان با مردم شریف ایران اسلامی در صفوف به هم پیوسته و مصمم تر از همیشه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شرکت خواهند کرد تا انشاءالله حماسه ای دیگر از اقتدار و عظمت ایران اسلامی خلق گردد.

** ابرسازه های باستانی روی آنتن
مجموعه مستند ابرسازه های باستانی چهارشنبه ها ساعت 16 از شبکه مستند پخش می شود.
در این مجموعه مستند با مبتکرانه ترین و شگفت انگیز ترین سازه های تاریخ آشنا می شوید؛ از فتوحات مهندسی اعصار باستان گرفته تا پیشرفته ترین علوم و فناوریهای امروز، برنامه ابرسازه ها از فنون به کار گرفته شده و چالش هایی که در تک تک مراحل طراحی ساخت این بناها پشت سر گذاشته شده است پرده بر میدارد.
ابرسازه های باستانی از رازهای متحولانه ساخت و ساز سری جدید ساختمانهای غول پیکر پرده برمی دارد. مناظر دیدنی که تخیلات را تسخیر می کند، معماران مدرن روز و مهندسین دنیا همچنان که در حال کار و طراحی هستند قادر به پیدا کردن رموز گذشتگان در ساخت بناهایشان نیستند بناهایی زیبا، بدون موقعیت زمانی و ساختار های متحولانه که هیچ کدام برای مهندسین مدرن کنونی با داشتن مواد و ماشین های مدرن در دسترس، قابل ساخت نیست.

**استقرار شبکه های رادیویی در مسیر راهپیمایی 22 بهمن ماه
شبکه های رادیویی معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران با برقراری پایگاههای متعدد، شور انقلابی امت شهید پرور را رسانه ای می کنند.
به گزارش روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی، شبکه های رادیویی طبق سنت همه ساله و همگام با ملت شریف ایران، با برپایی پایگاه، تهیه و تولید برنامه های شاد و متنوع در مسیرهای راهپیمایی سه شنبه 22 بهمن ماه ، حماسه بزرگ مردم را ماندگار می کنند.

**همگام با راهپیمایی 22 بهمن در صبح و زندگی شبکه سحر
سیمای اردوی شبکه سحر ویژه برنامه صبح و زندگی را همزمان با راهپیمایی 22 بهمن روی آنتن می برد.به گزارش روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی، روز سه شنبه ساعت 6:30 به وقت تهران به مدت 50 دقیقه به صورت زنده از سیمای اردو پخش می شود.
وی پخش سرود انقلابی را از دیگر بخش های برنامه عنوان کرد و افزود: سرود به لاله در خون خفته که در قالب کلیپ به زبان اردو بازسازی شده است در این برنامه پخش می شود.
دربندی در ادامه پرداختن به موضوع هنر و انقلاب را از دیگر بحث و های محوری برنامه خواند و تصریح کرد: در این راستا محورهای موضوعی از جمله بیان نمادین و استفاده از استعاره های بصری برای رساندن مفاهیم معنوی انقلاب اسلامی، استفاده و در خدمت قرار دادن عناصر تزیینی هنرهای ایرانی در قالبی نو و تحولات هنرهای تجسمی و نقاشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و گزارش هایی مرتبط با موضوعات یاد شده پخش خواهد شد.

**دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، 22 بهمن ماه به شبکه سحر می آید
سیمای کردی شبکه سحر با پخش ویژه برنامه ای به مناسبت یوم الله 22 بهمن به انعکاس حضور مردم مناطق کردنشین کشور در این حماسه ملی می پردازد.
علی اکبر اسماعیل زاده تهیه کننده ویژه برنامه 22 بهمن در مورد این برنامه گفت: این برنامه صبح روز 22 بهمن به مدت 90 دقیقه به صورت زنده به ارایه گزارش های مختلف از حضور اقشار مختلف هموطنان مناطق کردنشین خواهد پرداخت.
وی افزود: محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی مهمان این ویژه برنامه خواهد بود و پیرامون عوامل زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی به بحث و گفت و گو می پردازد.
اسماعیل زاده به ارتباط زنده با مراکز کردنشین در این برنامه اشاره کرد و ادامه داد: در طول برنامه با مراکز مهاباد، سنندج، کرمانشاه و ایلام ارتباط زنده تصویری برقرار کرده و با هموطنان شرکت کننده در راهپیمایی 22 بهمن گفت و گو می کنیم.

**ترانه پاییزی در قاب تصویر شبکه تهران
فیلم سینمایی ترانه پاییزی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب فردا (سه شنبه) ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش می شود.
فیلم ترانه پاییزی به کارگردانی بهمن زرین پور و تهیه کنندگی بهروز خوش رزم و با فیلمنامه ای از امیرحسین کامیار براساس یک عکس از وقایع انقلاب اسلامی سال 57 شکل گرفته که تلاش دانشجویان برای پیروزی انقلاب را به تصویر می کشد.
بنا بر این گزارش، عمار تفتی، ساره بیات، امیرمحمد زند و ارسطو خوش رزم از بازیگران این فیلم هستند.

**اسدالله بادامچیان میهمان تهران 20
اسدالله بادامچیان قائم مقام شورای موتلفه اسلامی امشب 21 بهمن ماه میهمان برنامه تهران 20 می شود.
قائم مقام شورای موتلفه اسلامی با حضور در برنامه تهران 20 به بیان خاطرات و مبارزات انقلابی در سال های 57 می پردازد .
بنا براین گزارش ، برنامه تهران 20 برنامه ای گفتگو محور از گروه اجتماعی شبکه تهران است که ازسال80 هر شب به جز پنج شنبه وجمعه ها روی آنتن می رود.این برنامه به تهیه کنندگی دکتر محمود احمدی افزادی تولید می شود و مازیار ناظمی اجرای این برنامه را برعهده دارد.

**دروازه بان تیم ملی فوتبال در قاب شبکه یک
مهدی رحمتی دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران مهمان امشب جشن دهه فجر شبکه یک می شود.
در جشن دهه فجر شبکه یک که امشب دوشنبه ساعت 18:10 ازشبکه یک پخش می شود مهدی رحمتی دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان دراین برنامه حضور دارد.
امیر تاجیک خواننده محبوب مردم نیز از دیگر مهمان های برنامه جنگ دهه فجر امشب است که با صدای خود بینندگان را مهمان ترانه هایی شاد می کند.
جنگ دهه فجر شبکه یک هر روز از ساعت 18 تا 19 و با اجرای عباس طاهریان و نیلوفرامینی افر درمجتمع دنیای نور بصورت زنده از شبکه یک پخش می شود.
فراهنگ(1)**9187**1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن