تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802728008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاصله عاطفی بین اعضاء خانواده انحرافات اجتماعی را تشدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فاصله عاطفی بین اعضاء خانواده انحرافات اجتماعی را تشدید می کند همدان-ایرنا-کارشناس بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:فاصله عاطفی و روحی والدین با فرزندان بروز انحرافات اجتماعی را تشدید کرده و زمینه را برای بروز بزهکاری های اجتماعی فراهم می سازد.


ˈاردلان سلگیˈروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:مولفه های مهم در گرایش نوجوانان و جوانان به سمت بزهکاری وانحرافات اجتماعی، گسسته شدن پیوندهای عاطفی و روحی میان اعضای خانواده است.
وی اظهار داشت: هر چند در بعضی ازخانواده ها، پدر و مادر دارای حضور فیزیکی هستند، اما متاسفانه نفوذ وجودی و معنوی آنها برای فرزندان محسوس نیست که در چنین وضعیتی، فرزندان به حال خود رها شده و ارتباط آنان با افراد مختلف بدون هیچ نظارت، ضابطه و قانون خاصی درخانواده صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در برخی از خانواده ها پدر، مادر و یا هر دو، بنا به دلایلی همچون طلاق و جدایی و یا مرگ والدین حضور فیزیکی دارند اما حضور معنوی آنها برای فرزندان قابل درک نیست.
وی ادامه داد: دراینگونه خانواده ها که به معضل طلاق و جدایی می انجامد، فرزندان پناهگاه اصلی خودرا از دست داده و هیچ هدایت کننده ای در جریان زندگی ندارند بنابراین در پاره ای از موارد به دلیل محرومیت از پناهگاه جدید نیز در دریای مواج اجتماع، گرفتار ناملایمات می شوند.
وی اظهار داشت:افرادی که دارای منزلت و پایگاه اجتماعی پایینی هستند و یا از نقص عضو، بیماری جسمی، روحی و مشاغل پایین خود یا والدینشان رنج می برند، نیز از سوی افراد جامعه مورد بی مهری قرار گرفته و ناخواسته طرد می شوند.
وی تصریح کرد:اینگونه افراد برای جبران کمبود ها و شاید هم برای رهایی از اینگونه بی مهری ها و معضلات، دست به ارتکاب جرایم و انواع انحرافات اجتماعی می زنند که چگونگی برخورد دوستان، افراد فامیل و همسایگان با فرد بزهکار، درنوع نگاه متقابل وی با دیگران تاثیر به سزایی دارد.
وی اضافه کرد:اگر این برخورد ها، قهرآمیز و به صورت طرد فرد از محیط اجتماعی باشد، جدایی وی از جامعه سرعت بیشتری یافته و این نوع برخورد، همواره به عنوان هزینه ارتکاب هر جرمی به حساب می آید.
وی با بیان اینکه تاثیر گروه همسالان، همفکران،همکاران و دوستان در رشد شخصیت افراد کمتر از تاثیر خانواده نیست، گفت: فرد پس ازخانواده،زیرنفوذ گروه قرار می گیرد و به تدریج تحت تاثیر رفتار آنان است که این امر لزوم نظارت خانواده ها برگروه دوستان فرزندان را تشدید می کند.
وی ادامه داد:اختلافات زناشویی و نزاع بین پدر و مادر باعث می شود محیط خانواده برای تربیت فرزندان، ناامن و نامناسب شود و وقتی خانواده، کانون و محیط مناسبی برای زندگی نباشد تمایل فرزند به حضور در بیرون از خانه بیشتر شده و احتمال کشش به طرف انحرافات اجتماعی نیز بیشتر می شود.
وی اضافه کرد:رفتارهای کودکان و نوجوانان نیز با شیوه های تربیتی والدین رابطه مستقیم و تنگاتنگ دارد وشیوه های تربیتی والدین می بایست با سطح نیازها و خواسته های مختلف فرزندان و همچنین بامتدهای تربیتی صحیح اسلامی هماهنگ باشد و چنانچه والدین از شیوه های تربیتی مبتنی براصول اعتقادی و مذهبی استفاده کنند نتیجه مطلوب در رفتار فرزندانشان منعکس خواهد شد.
وی همچنین عدم آگاهی و بینش صحیح والدین را از دیگر عوامل انحرافات در بین نوجوانان دانست و ادامه داد:مطالعات نشان می دهد کسانی که محروم ازتحصیلات بوده و بینش صحیح نسبت به جامعه و تربیت ندارندامکان فریب خوردن و انعطاف پذیری آنها برای ارتکاب به کارهای انحرافی و برخلاف قانون نیزبیشتراست.
7530/575
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن