محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842948033
گفتوگوی فارس با محمدکاظم کاظمی درباره شعر انقلاب اسلامی خانوادگی مقلد امام بودیم/ شاعران فارسیزبان از صد سال پیش منتظر وقوع انقلاب اسلامی بودند
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفتوگوی فارس با محمدکاظم کاظمی درباره شعر انقلاب اسلامی
خانوادگی مقلد امام بودیم/ شاعران فارسیزبان از صد سال پیش منتظر وقوع انقلاب اسلامی بودند
کاظمی گفت: وجود رساله امام در خانههای مردم افغانستان بسیار قضیه طبیعی بود و به همین دلیل ما سالها پیش از انقلاب با امام آشنا بودیم. خود من تقریبا 5 سال پیش از انقلاب رساله امام را داشتم و خانوادگی مقلد امام خمینی بودیم.
خبرگزاری فارس- مهناز سعیدحسینی: محمدکاظم کاظمی شاعر اهل افغانستان که مدتها است در ایران به سر میبرد، نقش بسیار پررنگ و موثری در شعر معاصر فارسی و به خصوص جریان شعر انقلاب اسلامی داشته است. بسیاری از شاعران کشورمان از جوانان گرفته تا پیشکسوتان محمدکاظم کاظمی را دوست دارند، اشعارش را میستایند و بر نقش پر رنگ او در تعالی جریان شعری معاصر صحه میگذارند و استقبال کم نظیری که چندی پیش در مراسم بزرگداشت کاظمی در موسسه رسانهای اوج انجام شد، نیز گوشهای از اهمیت این چهره ادبی را نشان میدهد. کاظمی اهل کشور افغانستان است، ولی صاحب ماندگارترین اشعار درباره انقلاب اسلامی و شخص امام خمینی (ره) است. او در این سالها هم پای مبارزان جبهههای جنگ و شهادت در دفاع از انقلاب اسلامی شعر سروده و هم سنگر دیگر مجاهدان فرهنگی عرصه زبان فارسی، عرق بر جبین ریخته و تلاش کرده است. با محمد کاظم کاظمی درباره شعر انقلاب اسلامی، تاثیری که بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران بر او و مردم افغانستان گذاشته و جریان ادبی پس از انقلاب گفتگو کردیم. این گفتوگوی خواندنی را از دست ندهید: **مردم افغانستان در فعالیتهای جهادی متاثر از انقلاب اسلامی بودند فارس: آقای کاظمی! شما تاثیری را که انقلاب اسلامی بر شاعران افغانستان گذاشت و باعث شد در این باره شعر بگویند، چگونه میبینید؟ تاثیری که انقلاب اسلامی بر شاعران ما گذاشت از چند منظر و زاویه قابل بررسی است. اول اینکه انقلاب اسلامی روی مردم افغانستان تاثیر داشت و باعث شد بسیاری از مردم گرایشی به انقلاب اسلامی پیدا کنند و در نتیجه بسیاری به ایران مهاجرت کردند. از سوی دیگر بسیاری از مردم ما و مجاهدین ما که در فعالیتهای جهادی علیه روسها شرکت میکردند، از انقلاب اسلامی الهام گرفتند و در شعارها و فعالیتها و مبارزاتشان تحت تاثیر انقلاب اسلامی بودند. طبیعتا در بین این افراد کسانی هم بودند که شعر هم میگفتند و این شاعران از آن روح انقلاب اسلامی تاثیر گرفته بودند، بدون اینکه از شعر انقلاب اسلامی متاثر باشند. یعنی مثلا در سبک شعری و جریانهای شعری به همان سبک و سیاق رایج در افغانستان شعر میگفتند منتها روحیه و روح شعرشان متاثر از انقلاب اسلامی بود. **شاعران مهاجر افغانستان از جریان شعر انقلاب تاثیر پذیرفتند اما گروه دیگر شاعرانی هستند که به سبب مهاجرت به ایران با جریان های شعری انقلاب اسلامی آشنا شدند و چون در مراحل اولیه شعر سرودن بودند، از جریان شعر انقلاب تاثیر پذیرفتند. یعنی نه تنها از جریان انقلاب اسلامی تاثیر پذیرفتند بلکه شعرشان هم متاثر از جریان شعر انقلاب بود و این تاثیر گاهی خود را در سرایش شعر با موضوع و مضمون انقلاب نشان داد که البته شاید تعداد اینها زیاد نباشد اما از آنجا که بیشتر شاعران افغانستان برای مسائل داخل کشور شعر میگفتند، باز هم متاثر از روحیهای بودند که در ایران شکل گرفته بود. به هر حال آن قسمت از جریان ادبی شعر افغانستان که مشخصا برای انقلاب شعر گفته، کمتر است اما آنچه که خیلی مهمتر است اینکه این شاعران، جریان، سبک و گونهای از سرایش شعر را در افغانستان رایج کردند که از لحاظ سبک و موضوعات شعری و نگاهی دینی که به مسائل داشتند از انقلاب اسلامی و جریان شعر انقلاب تاثیر پذیرفته بودند. **پیام اصلی انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست فارس: شما انقلاب اسلامی و پیامهای امام خمینی (ره) را چه قدر محدود به ایران میدانید؟ آیا این انقلاب صرفا برای مردم ایران بود یا پیامی است که ملت افغانستان هم میتوانند از آن تاثیر بپذیرند؟ بعضی پیامهای انقلاب یعنی آن پیامهای اصلی که به تعبیری گرایش اسلام سیاسی است و مقابله با استکبار و همراهی با مستضعفان دنیا را فریاد میزند، اموری است که محدود به مرزهای ایران محدود نشده و در همه دنیا تاثیر گذاشته است. منتها یک سری مسائلی که در ایران پس از انقلاب میبینیم، مربوط به شکل برپایی نظام جمهوری اسلامی در ایران است و این ممکن است برای شرایط سیاسی و اجتماعی و دینی ایران قابل استفاده باشد و عینا این موضوعات برای کشورهای دیگر قابل تطبیق نباشد. این موضوعی است که گاهی خوب تفکیک نمیشود. مثلا بعضیها در افغانستان به جای اینکه روح انقلاب را دریابند و در برنامههای کلان اداری و سیاسی به کار ببرند، فکر میکنند نظام حکومتی افغانستان باید شکل متفاوتی پیدا کند اما این موضوع با توجه به مقتضیات سیاسی و اجتماعی هر کشور فرق میکند و فکر میکنم در این قضیه ما باید تفکیک قائل شویم. آن قسمت که مربوط به روح انقلاب بود، در کشورهای دیگر بسیار تاثیر گذار بوده است منتها نمیتوانیم بگوییم هر آنچه که در ایران بعد از انقلاب اتفاق افتاد عینا با همان ترکیب در کشورهای دیگر قابل اجرا است. چون هر کشور مقتضیات حکومتی خود را دارد. مثلا در کشوری اکثریت جامعه اهل تسنن هستند، به تبع نمیتوان انتظار داشت اجتهاد شیعی در آن حاکم شود. **در بیشتر شعرهایم تاثیر شعر انقلاب دیده میشود فارس: شما مشخصا چند شعر درباره روح انقلاب اسلامی و مشخصا شخص حضرت امام دارید؟ شعرهایم نسبتا متعددی است اگر با آن مفهوم کلی که گفتم نگاه کنیم. در شعر سفر که «بیار باره که امشب سوار خواهم شد»، شعر تقدیم به امام شده و آن تفکر امام که ستیز با استکبار است و رویارویی حق و باطل در آن جلوه میکند، در این شعر دیده میشود. یا مثلا در شعر روایت، مقداری به جنبههای فکری و مذهبی پرداختهام که ما از انقلاب بهره گرفتیم و در همان شعر است که از مصرعی از اشعار امام خمینی هم در آن استفاده کردهام. نوع تفکری که در این شعر و دیگر شعرهایم از آن سخن رفته است، نوع فکری است که در شعر اقبال و دیگر کسانی که این گرایش اسلام را ترویج میکردند، نیز وجود دارد. بعضی شعرهایم هم مشخصا درباره شخص حضرت امام است. یک مثنوی، یک ترکیب بند و یک شعر هم برای سالگرد رحلت ایشان. البته در بعضی از شعرهایم هم به روشنی این موضوع در آن دیده نمیشود اما تاثیر شعر انقلاب در آنها دیده میشود. بیشتر شعرهای من این ویژگی را دارد. **بسیاری از مردم افغانستان طرفدار امام بودند فارس: از حال و هوای خودتان در زمان پیروزی انقلاب میگویید؟ آن زمانی که امام (ره) زنده بود و انقلاب اسلامی در اوج قرار داشت، شما چه حال و هوایی داشتید؟ من آن زمان در افغانستان بودم. شاید این نکته برای شما بسیار جالب باشد که بدانید حضرت امام در افغانستان طرفداران بسیاری داشتند و بسیاری از مردم افغانستان مقلد ایشان بودند. البته مردم از مجتهدان متعددی تقلید میکردند اما بیشتر مردمی که گرایشهای سیاسی و انقلابی داشتند از امام تقلید میکردند و وجود رسالههای امام در خانههای مردم بسیار قضیه طبیعی بود و به همین دلیل ما سالها پیش از انقلاب با امام آشنا بودیم. خود من تقریبا 5 سال پیش از انقلاب رساله امام را داشتم و خانوادگی مقلد امام خمینی بودیم. طبیعتا وقتی آستانه پیروزی انقلاب شد و اخبار ایران به ما میرسید با علاقه مندی اخبار را دنبال میکردیم و در روزهای پیروزی انقلاب ما پای رادیو نشسته بودیم و با دقت اخبار را پیگیری میکردیم که در ایران چه اتفاقی میافتد. انقلاب ایران برای ما بسیار خوشحال کننده بود. برای بسیاری از مردم افغانستان بسیار خوشحال کننده بود. در خانه بسیاری از مردم کتابهای حضرت امام و عکس های حضرت امام پیدا میشد و حتی دیگر بزرگان انقلاب هم کتابهایشان به افغانستان رسیده بود و کتابهای شهید مطهری و دکتر شریعتی در بسیاری از خانههای افغانستان یافت میشد. **داشتن عکس و رساله امام در افغانستان جرم بود در آن سالها حکومت افغانستان حکومت کمونیستی بود و به شدت مخالف این گرایش مردم به انقلاب اسلامی بود و به همین دلیل وجود عکس امام یا رساله ایشان که دلالت میکرد به علاقه و ارتباط معنوی با ایران، جرم شناخته میشد و کافی بود در خانه کسی این چیزها پیدا شود تا منجر به بازداشت و اعدام شود. بسیاری از مردم افغانستان به همین خاطر بازداشت و اعدام شدند. از لیست این اعدامیها را که اخیرا اسم 5 هزار نفر از آنها فاش شد، ببینید، مشاهده می کنید در مقابل اتهام بسیاری از این افراد نوشته شده است،: خمینیست یا وابسته به ایران. اینها چیزهایی است که کاملا روشن و آشکار است. این فهرست اخیرا منتشر شده و اسم 5 هزار نفر از کشته شدگان دوره کمونیستی در آن است. **شاعران فارسی زبان از 100 سال پیش منتظر انقلاب اسلامی بودند فارس: عدهای شماتت میکنند که چرا شاعران افغانستان درباره انقلاب اسلامی شعر میگویند یا اصلا چرا ورود میکنند به این حوزه و بهانههایی از این دست. پاسخ شما به این بهانهها و ایرادها چیست؟ اینکه ما شعر میگوییم که روح انقلابی در آن است به معنی آن نیست که ما این روح را به صورت سفارش و دیکته شده از ایران گرفته باشیم. این روحی است که در واقع تقریبا 100 سال از زمان سید جمال الدین به بعد در روح اشعار امت اسلامی دمیده شد و بسیاری از شاعران افغانستان سالها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و حتی قبل از 15 خرداد سال 42 با روحیه انقلابی و اسلامی شعر میگفتند. مثل علامه سید اسماعیل بلخی یا اقبال لاهوری در پاکستان. مثلا اقبال در شعری با همین رویکرد انقلابی، میسراید: « من در این خاک کهن گوهر جان میبینم/ چشم هر ذره چو انجم نگران میبینم انقلابی که نگنجد به ضمیر افلاک/ بینم او هیچ ندانم که چه سان میبینم یعنی او این انقلاب را تصویر میکند و در جای دیگری میسراید: «میرسد مردی که زنجیر غلامان بشکند/ دیدهام از روزن دیوار زندان شما یعنی همواره شاعران فارسی زبانی که گرایش انقلابی و اسلامی داشتند، انتظار یک نجات و انقلاب را داشتهاند. استاد خلیل الله خلیلی اندیشههای اسلامی و انقلابی را در شعرهایش ترویج می کند. بنابر این، این مساله ،مساله تازهای نبوده و به همین ترتیب وقتی انقلاب اسلامی رخ میدهد، انگار آرمان همیشگی که از صد سال پیش و از زمان سید جمال وجود داشت، تحقق یافت و ما برای آن آرمان شعر می گوییم. **هیچ سفارشی در کار نیست برای همین این شعرهایی که روح انقلاب در آن است، این طور نیست که سفارشی از سوی متولیان فرهنگی ایران باشد. اینها طبیعتا با انقلاب اسلامی ایران هم سو است و ما هم این را دریافتیم. آنچه که ما مردم مسلمان قرنها منتظر آن بودیم در ایران اتفاق افتاد و این میتواند در مقیاسهای دیگر و در کشورهای دیگر دنیا الهام بخش باشد. منتها بعضی کسان این را از نوع سفارش پذیری از نهادها و مسئولان فرهنگی ایران تلقی میکنند و بعضی نیز دخالت کردن و اظهار نظر کردن در امور سیاسی و داخلی ایران. در صورتی که برای ما این طور نیست. **انقلاب اسلامی یک مفهوم جهانی است که در ایران تحقق پیدا کرده برای ما انقلاب اسلامی یک مفهوم جهانی است که در ایران تحقق پیدا کرده است و در شکل و شمایل مشابه هم در کشورهای دیگر تا حدودی مصداق پیدا کرده و در همه جاهای دیگر دنیا رنگی از این آرمان جهانی دیده میشود و وقتی ما درباره این آرمان جهانی شعر میگوییم و به شاخصهایش اشاره میکنیم، از منظر همان نگاه کلی است. اما این به معنای تایید هر آنچه که بعد از انقلاب در ایران اتفاق افتاده نیست که بسیاری از آنها برای مردم ایران و حتی مذهبیها و انقلابیهای ایران هم ناگوار است و انتقاد میکنند که چرا بعضی بیعدالتی وجود دارد. ما مردم افغانستان هم به خاطر مسائل مهاجرت در ایران رنجهای میبریم و سختیهایی می کشیم و اینکه اگر ما برای روح انقلاب و مفهوم کلی شعر میگوییم، منافاتی با رنجهای ما ندارد. ما در جای خودش از آن رنجها هم میگوییم و باید راهی پیدا کنیم برای اینکه یک نوع نگاه اصلاحی به وجود بیاد نه نگاه تخریبی. انتهای پیام/و
92/11/21 - 09:09
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]
صفحات پیشنهادی
گفتوگوی فارس با عسگرپور درباره خودش و «میهمان داریم»/۱ خودم را تا آخر مدیون امام و انقلاب میدانم/ ژست مخالفت
گفتوگوی فارس با عسگرپور درباره خودش و میهمان داریم ۱خودم را تا آخر مدیون امام و انقلاب میدانم ژست مخالفت با حاکمیت را نمیفهمم برخی به قواعد فرش قرمز جشنوارهها تن میدهندمحمدمهدی عسگرپور میگوید اگر انقلاب نمیشد معلوم نبود کارگردان شود و امروز هم اگر فیلمی میسازد بر مبنمنتخب «شب شعر انقلاب اسلامی شاعران افغان» در گفتوگو با فارس: اشتراکات فرهنگی-ادبی ایران و افغانستان
منتخب شب شعر انقلاب اسلامی شاعران افغان در گفتوگو با فارس اشتراکات فرهنگی-ادبی ایران و افغانستان جایی برای تفرقهافکنی باقی نگذاشته استمنتخب شب شعر انقلاب اسلامی شاعران افغان با اشاره به تاثیر کلام حضرت امام ره بر شاعران آزادی خواه افغان اظهار داشت مشترکان دینی فرهنگی و ادبیگفت گوی فارس با محمدکاظم کاظمی در جستوجوی شاعران جوان بود/دل کندن از بیدل سخت است
گفت گوی فارس با محمدکاظم کاظمیدر جستوجوی شاعران جوان بود دل کندن از بیدل سخت استزمانی که امام در نجف تبعید بودند پدرم کتاب ولایت فقیه امام را از دفتر امام تحویل گرفت و مخفیانه به افغانستان برد او از جمله اولین کسانی است که از مقلدین و مروجین حضرت امام در افغانستان محسوب میشودگفت و گوی فارس با هاشم کرونی درباره ده بزرگی خانواده بزرگ ده بزرگی/او برای تمام امامزادگان شیراز شعر گفته
گفت و گوی فارس با هاشم کرونی درباره ده بزرگیخانواده بزرگ ده بزرگی او برای تمام امامزادگان شیراز شعر گفتهحقیقت این است که آقای ده بزرگی همه عمرش را پای نهال شب شعر عاشورا گذاشته و اگر امروز کودک دیروز و جوان برومند نزدیک 30 ساله امروز است پدر مهربانی که دستش بگرفت و پا به پا بردگفتوگوی مشروح فارس با احمد شاکری درباره وضعیت داستان انقلاب وضعیت موجود نتیجه کمکهای خداوند به نویسندگان انق
گفتوگوی مشروح فارس با احمد شاکری درباره وضعیت داستان انقلابوضعیت موجود نتیجه کمکهای خداوند به نویسندگان انقلاب است تکرار خطای گذشته به ادبیات انقلاب ضرر زده استیک نویسنده و منتقد گفت آنچه به ادبیات داستانی انقلاب اسلامی ضرر زده است تجربه راههای نو نیست چرا که برای بنها نهادنبرگزاری شب شعر انقلاب اسلامی توسط شاعران افغان+تصاویر
برگزاری شب شعر انقلاب اسلامی توسط شاعران افغان تصاویرشب شعر شاعران افغانستان با حضور محمدکاظم کاظمی شاعر سرشناس افغان و جمع زیادی از مهاجران در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام علی بن موسیالرضا ع برگزار شد به گزارش خبرنگار دفتر منطقهای خبرگزاری فارس شب شعر شاعران افغانستان شبکاووس سیدامامی در گفتوگو با فارس: «وحدت» نقطه تمرکز امام راحل و رمز موفقیت انقلاب اسلامی است
کاووس سیدامامی در گفتوگو با فارس وحدت نقطه تمرکز امام راحل و رمز موفقیت انقلاب اسلامی استعضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق ع گفت توجه به وحدت یکی از مهمترین ارکان اندیشه امام و رمز اصلی موفقیت ایشان است که متأسفانه امروز در جهان اسلام کمتر مدنظر قرار دارد کاووس سیدامامی عضوگفتوگوی مشروح فارس با محمدکاظم مزینانی نویسنده داستان انقلاب داستان انقلاب باید از حالت گلخانهای خارج شود/ د
گفتوگوی مشروح فارس با محمدکاظم مزینانی نویسنده داستان انقلابداستان انقلاب باید از حالت گلخانهای خارج شود در مقابل سوژهای مانند انقلاب نوشتن از فردیت معنا نداردنویسنده رمان شاه بیشین گفت مگر میشود نویسنده ایرانی داستان بنویسد و سوژه انقلاب اسلامی را نبیند وقتی سوژهای بهپیشنهاد فارس برای مطالعه آخر هفته/ کتاب «تفنگ پدر بر بام های تهران» همنوا با آهنگ پیروزی انقلاب اسلا
پیشنهاد فارس برای مطالعه آخر هفته کتاب تفنگ پدر بر بام های تهرانهمنوا با آهنگ پیروزی انقلاب اسلامیخواندن کتاب تفنگ پدر بر بامهای تهران برای آن گروه از خوانندگان ادبیات معاصر که به مطالعه آثاری داستانی با موضوع انقلاب اسلامی ایران علاقه مند هستند خالی از لطف نیست خبرگزاری فارس-اختتامیه «شبهای شعر انقلاب»/1 حداد عادل: مجله «ادبیات انقلاب اسلامی» 22 بهمن منتشر میشود
اختتامیه شبهای شعر انقلاب 1حداد عادل مجله ادبیات انقلاب اسلامی 22 بهمن منتشر میشود ادبیات به برکت انقلاب جان گرفترئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از انتشار مجله ادبیات انقلاب اسلامی تا 22 بهمن سال جاری خبر داد و گفت با توجه به علاقه زیاد به شعر و ادبیات اما هیچ وقت دانشجوی رسممناظره در «زاویه» درباره رویکرد انقلاب اسلامی به مدرنیته
فرهنگ و هنر رادیو و تلویزیون مناظره در زاویه درباره رویکرد انقلاب اسلامی به مدرنیته برنامه زاویه امشب با حضور کارشناسان رویکرد انقلاب اسلامی به پدیده مدرنیته را با عنوان انقلاب اسلامی تداوم مدرنیته و یا تقابل با آن بررسی می کند به گزارش خبرنگار مهر برنامه گفتگومحور &laخاطرات رهبر انقلاب درباره شخصیّت امام خمینی(ره) را دانلود کنید
خاطرات رهبر انقلاب درباره شخصیّت امام خمینی ره را دانلود کنیدهمزمان با ایام الله دهه فجر امکان دانلود کتاب مدح خورشید گزیدهای از خاطرات حضرت آیتالله العظمی خامنهای مدّظلّهالعالی رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره شخصیّت حضرت امام خمینی ره رهبر کبیر انقلاب اسلامی فراهم آمدپاک آئین در گفتوگو با فارس همنشینی سه نسل از شاعران انقلاب امشب برگزار میشود
پاک آئین در گفتوگو با فارسهمنشینی سه نسل از شاعران انقلاب امشب برگزار میشودمدیر کل روابط عمومی و امور بینالملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از همنشینی امشب سه نسل از شاعران انقلاب در فرهنگسرای اندیشه خبرداد پدرام پاک آئین مدیر کل روابط عمومی و امور بینالملل سازمان فرهنگیگزارش فارس از مناظره «انقلاب اسلامی تداوم یا تقابل با مدرنیته» «نفی استبداد» جنبه سلبی انق
گزارش فارس از مناظره انقلاب اسلامی تداوم یا تقابل با مدرنیتهنفی استبداد جنبه سلبی انقلاب اسلامی است نمیتوانیم بین خودمان و غرب دیوار بکشیممناظره انقلاب اسلامی تداوم یا تقابل با مدرنیته در حالی برگزار شد که هر دو صاحبنظر عرصه انقلاب معتقد بودند نفی استبداد و استعمار جنبه سلبی اگفتوگوی فارس با سیدهاشم حسینی، نویسنده داستان انقلاب آینده داستان انقلاب جدا از آینده ادبیات داستانی نیست/ اد
گفتوگوی فارس با سیدهاشم حسینی نویسنده داستان انقلابآینده داستان انقلاب جدا از آینده ادبیات داستانی نیست ادبیات انقلاب نباید محدود به جشنواره شودیک نوینسده گفت طی چند سال اخیر ادبیات داستانی انقلاب اسلامی وابستگی شدیدی با برگزاری جشنواره داستان انقلاب پیدا کرده و همین امر یکیشب شعردیدار با بهاران به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی
در فرهنگسرای اندیشه برگزار میشود شب شعر دیدار با بهاران به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی شب شعر دیدار با بهاران به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در روز سه شنبه مصادف با 15 بهمن ماه سالجاری در فرهنگسرای اندیشه برگزار میشود رضا عبداللهی مسئول کانون ادبی فرهنگسرای اندیشه در گفتفربین در گفتوگو با فارس تشریح کرد نقش قرآنیان در پیروزی انقلاب اسلامی/ رابطه دوسویه انقلاب و فعالیتهای قرآنی
فربین در گفتوگو با فارس تشریح کردنقش قرآنیان در پیروزی انقلاب اسلامی رابطه دوسویه انقلاب و فعالیتهای قرآنیقاری پیشکسوت قرآن با اشاره به نقش فعالان قرآنی در پیروزی انقلاب اسلامی گفت بین فعالان قرآنی و انقلاب همواره رابطه دوسویه وجود داشته است به طوری که انقلاب سبب تقویت آنها و-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها