تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818780856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان در تحکیم نهال 35 ساله انقلاب نقش مهمی داشته اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زنان در تحکیم نهال 35 ساله انقلاب نقش مهمی داشته اند دماوند – ایرنا – استاد دانشگاه و عضو شورای آموزش و پروش استان تهران گفت: زنان در به بار نشستن درخت 35 ساله انقلاب نقش مهمی را ایفا کرده اند.


ˈبیتا مدنیˈ روز یکشنبه در جمع مسوولان کمیسیون امور بانوان ادارات و نهادهای شهرستان دماوند در سالن شهید رجایی فرمانداری شهرستان، به نقش زنان از دیدگاه جامعه شناختی و مشی اسلامی و انقلابی پرداخت و گفت: زنان ایرانی در پروراندن جوانان انقلابی در دشت میهن اسلامی با چادرهای سرخ خود افتخاری ابدی آفریدند.
عضو شورای آموزش و پرورش استان تهران با سپاس از درگاه احدیت به جهت اینکه نعمت انسان بودن، زن بودن و مسلمان بودن را به زنان ایرانی هدیه کرده است، گفت: جای بسی شکرگزاری است که خداوند پرورش در دامان اسلام را نصیب زنان ایرانی کرده است که بتوانند پیرو طریقت بزرگ بانوی اطهری باشند که اسوه زنان عالم است.
وی توفیق تعهد مسوولیت بانوان در نظام اسلامی و ایرانی را بسیار سنگین ولی ارزشمند عنوان کرد و افزود: این رسالتی توام با اصالت است برای زن مکتبی مسلمان که جلوه های گوناگون زنانگی را از روزنه عفت، پاکدامنی، شجاعت و تدبیر و امید به منصه ظهور رسانده است.
مدنی گفت: انقلاب اسلامی و در پی آن تحمیل جنگی نابرابر میان ایران اسلامی و چندین کشور، میدان آزمونی برای زنان ایرانی بود تا با چادرهای سرخ خود نهال انقلاب را با تلاشی بی وقفه و اهدای همه داشته های خود بارور کنند تا امروز بتوانیم شاهد گسترش سایه سار این نهال 35 ساله برومند، نه در ایران اسلامی که در پهنه گیتی باشیم.
وی تداوم این رهنمود ها از سوی مادرانی که از قبل از پیروزی انقلاب در دهه های چهل و پنجاه مبارزات خود را در کنار مردان ادامه دادند را در تقویت نظام اسلامی بسیار موثر عنوان کرد.
مدنی افزود: زنان از ابتدای مبارزات انقلابی مردم ایران در پخش اعلامیه و انتقال تجهیزات و بسیاری امور دیگر نقش مهمی را در کنار مردان ایفا کردند که نتیجه آن پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل بود.
عضو شورای آموزش و پرورش بخش رودهن اضافه کرد: در بحبوحه ترویج تفکرات الحادی در دهه های 40 و 50 با وجود ایسم های گوناگون و منافقین، زنان ایرانی با گام های استوار پا به عرصه میدان گذاشتند و با شعار نه شرقی و نه غربی فقط جمهوری اسلامی به مبارزه با تفکرات پوسیده و تحمیلی برخاستند.
وی گفت: درهمان زمان ها زنان در کنار مردان در مبارزه با افکار طاغوت، ترویج مسائل ضد دین و دیکتاتوریهای ستم شاهی در بسط فرهنگ برهنگی و در پی آن برهنگی فرهنگی ایستادند و هرگز تسلیم نشدند.
مدنی افزود: سیمای زن مسلمان ایرانی از دل جامعه جوشید و در برابر کفر زمان در حالی که با یکدست چادر خود را نگه داشته بود در دستان دیگرش فرزندانش را به میدان مبارزه با کفر هدایت کرد تا در برابر غرب زدگی و ابتذال فرهنگی مقاومت خویش را به تصویر کشد و این همان درسی بود که فرزندان ایران اسلامی در میدان دفاع مقدس سرافرازنه از آن با قبولی و معدلی فوق عالی عبور کردند و مدالهایی پرافتخار و ابدی را بر سینه خود نشاندند.
وی گفت: زنان ایرانی با الهام از بانوان پرافتخار دنیای اسلام همچون حضرت خدیجه(س)، فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب در سال 57 برای احیای اسلام و پیروزی انقلاب، فرهنگ منحط غربی را زیر پای خود گذاشتند و به ریسمان الهی چنگ زدند و در برابر کفر طاغوت به مبارزه برخاستند.
مدنی افزود: در شرایط کنونی نقش زنان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و سال حماسه سیاسی و اقتصادی بسیار مهم است، زیرا زنان به عنوان مدیران اقتصادی خانواده می توانند در تحقق حماسه اقتصادی نقش مهمی را ایفا کنند تا حماسه سیاسی نیز محقق شود.
تهرام/8128/1457/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن