تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818886181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود شهرقدس-ایرنا-مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران در همایش تجلیل از نویسندگان و اهل قلم شهرستان قدس، گفت: برگزاری چنین همایشی به یمن برکت انقلاب اسلامی می باشد، چرا که انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود.


ˈسید مرتضی سادات فاطمیˈ که در جمع نویسندگان شهرستان قدس حضور یافته بود، گفت: برگزاری این همایشها در دهه مبارک فجر به یمن وجود فجر آفرینانی است که این انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند، چرا که اسلام دین قلم و کتاب است و ما نیز صاحب کشوری هستیم که با علم و فرهنگ عجین شده است.
سادات فاطمی، گفت: مسلما جامعه ای که نسبت به فرهیختگان و اهل علم و دانش با رویکرد گرامیداشت و تجلیل برخورد کند، آن جامعه راه همواری به سوی پیشرفت خواهد داشت و قطعا هر ملتی که در امر فرهنگ سرمایه گذاری کند هزینه نکرده بلکه سرمایه گذاری برای نسلهای آتی انجام داده است.
وی افزود: اگر اکنون در بعضی موارد عقب ماندگی داریم علت آن کارشکنی های دشمنان بوده است، ولی با پیروزی انقلاب این فرصت به وجود آمده که در کوران رقابت های علمی قرار بگیریم و جوانان ایرانی رشد بی سابقه ای در دنیا داشته اند، آنقدر که در دنیا استعدادهای را شناسایی کرده و به آنها بورسیه رایگان می دهند.
وی با اشاره به اینکه باید این امکان را برای همه نوجوان و جوانان مهیا کرد تا با کتاب آشنا شوند، گفت: آمار در سطح کشور به طور متوسط نشانگر مشاهده برنامه های تلویزیون 4 ساعت در روز، گوش کردن به موسیقی 90 دقیقه، مطالعه کتاب به صورت اینترنتی و مکتوب روزنامه و مجله 75 دقیقه است با این حساب باید بیشتر وقت خود را به مطالعه کردن گذراند.
وی تصریح کرد: رونمایی از 80 جلد کتاب کار بسیار خوبی است ولی این که چقدر این کتاب ها خوانده می شوند مهم تر است، اگر به فکر توسعه هستیم مردم باید با کتاب آشتی کنند؛ آمار نشان داده بین علما و بزرگانی که با کتاب مانوس هستند، آلزایمر مشاهده نمی شود بنابراین اگر دنبال زندگی بهتر مردم هستید و می خواهید تا پایان عمر از نعمت های خدا خوب استفاده کنید باید مطالعه کنید.
وی با تاکید به لزوم توجه به نخبگان، هنرمندان و نویسندگان در جامعه گفت: در چنین جامعه ای رویکرد عمومی به سمت الگو گرفتن از این افراد سوق پیدا می کند چرا که این امر توجه مسوولین به آنها و ارج و قرب این افراد را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: برگزاری این همایشها، ضمن ارتقا منزلت اهالی فرهنگ نزد افراد جامعه، موجات آشنایی بیشتر جوانها با ایشان را به وجود می آورد.
وی ایجاد فضایی شاد برای اماکن فرهنگی را لازم دانست و افزود: ایجاد فضای شاد و به دور از خمودگی موجب توجه بیشتر به خصوص قشر جوان به این موضوع خواهد شد.
این مسوول تعامل میان اهالی فرهنگ را از ملزومات موفقیت برای ماندگاری این امر تلقی کرد و گفت: من به عنوان مدیر کتابخانه استان، همکارانم از کتابدار تا نویسنده و ناشر و فروشنده کتاب باید با نگاه فرابخشی مو جبات هم افزایی را ایجاد کنیم، به این ترتیب اگر در میان ما تعامل باشد و هر کسی از ظرفیت خود در جهت تقویت دیگر بخشها استفاده کند، می توانیم رشد کنیم.
وی با دعوت از مسوولین در همه بخشها گفت: از همه درخواست می کنم در جهت تقویت بنیه علمی کشور بکوشند، و در جهت رونق کتابخانه ها تلاش کنند.
تهرام564/5570
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن