تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802667562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی، رویدادی فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انقلاب اسلامی، رویدادی فرهنگی یاسوج- ایرنا- انقلاب اسلامی بیش از آنکه یک رویداد سیاسی باشد یک رویداد فرهنگی است زیرا آنچه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد تحول فکری برگرفته از فرهنگی غنی دینی معمار کبیر انقلاب اسلامی بود.


نامگذاری دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی به عنوان ˈانقلاب اسلامی، شکوفایی فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی ˈ برگرفته از اهمیت نقش زیربنایی فرهنگ در توسعه و نیز توسعه فرهنگی ایران اسلامی به برکت نظام جمهوری اسلامی است.
اگر روزی سلطه جویان فرهنگ سرزمین کهن و متمدن ایران اسلامی را منفعل کرده بودند اما امروز عزت و سربلندی و پایه و اساس اقتدار نظام جمهوری اسلامی منبعث از فرهنگ بالنده ودینی آن است.
فرهنگی دینی که اوج تجلی آن را در فرهنگ بسیج و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس و نقطه اوج و مانایی آن را در بومی کردن علم و دانش ،خلاقیت و ابتکار وشکست دژ تحریم باید جستجو کرد.
برای توجه به اهمیت و جایگاه فرهنگ در توسعه و تعالی یک جامعه باید به این کلام گهربار امام معمارکبیر انقلاب اسلامی بهره گرفت، ˈ فرهنگ مبدا همه خوشبختی ها و بدبختی های ملت است... آن چیزی که ملت ها را می ‏سازد فرهنگ صحیح است... اگر فرهنگ درست ‏بشود یک مملکت اصلاح می ‏شود.ˈ
انحطاط فرهنگی یکی از ابزار قدرتهای استعماری برای استیلا بر دیگر سرزمین ها ، حکومتها و کشورهای کم تر توسعه یافته بود که پیش از انقلاب ایران اسلامی سیاست شوم دشمن بر فرهنگ دینی و اسلامی کشورمان سیطره انداخته بود.
اما به برکت پیروزی انقلاب سرزمین کهن ایران فرهنگ وهنر ناب اسلامی باقدمت دیرینه خود را بازیافت و اینک شکوفایی بخشهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی مخاطره ای برای فرهنگ های مهاجم و هالیودی محسوب می شود.
اهمیت بخش فرهنگ وهنر و انحطاط فرهنگی برای کشورهای غربی بگونه ای است که اینک در بحبوبه ناکامی از اهداف سیاسی به شبیخون فرهنگی در قالب ترویج فرهنگ ابتذال با اقلام فرهنگی و رسانه های مخرب روی آروده اند.
اما اینک آنچه مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی است،ارتقای شاخص های فرهنگی و هیمنه درخشش فرهنگ دینی و بالندگی بخش فرهنگ و هنر ایران اسلامی است که ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی را در جامعه نهادینه کرده است.
برگزاری جشنواره های بین المللی نظیر جشنواره فیلم فجر به عنوان یک رویداد فرهنگی فرامرزی ،جشنواره ئتاتر فجر و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری همراه با برازندگی نام ایران و هنر ایرانی افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است.
اینک فرهنگ و هنر بالنده ایران اسلامی نه تنها واداده نیست بلکه مانا و بالنده است و بستر خوبی برای یکی از مهمترین دغدغه های معمار کبیر انقلاب اسلامی که همان ˈصدور انقلاب بودˈ نیز هست.
درخشش فیلم های ایرانی برگرفته از فرهنگ غنی این سرزمین کهن در جشنواره های مختلف بین المللی حکایت از توسعه فرهنگی و شکوفایی بخش فرهنگ و هنر دینی ایران اسلامی دارد.
ایران اسلامی ایران اگر چه 35 سال پیش یک کشور مستعمره و فرهنگ آن درسیطره فرهنگ غربی بود اما اینک یکی از قطب های علمی و فرهنگی دنیاست که بیشتر نقش را در تولید علم را رجهان ودارد.
توسعه مراکز بزرگ دانشگاهی ،رشته های دانشگاهی و از آن همه مهمتر دست یابی به علوم و فنون روز دنیا در بخشهای مختلف علم و فناوری ،انرژی صلح آمیز هسته ای، نانوتکنولوژی،کشاورزی ،صنعتی،ارتباطات علوم پزشکی همه وهمه از شاخص های فرهنگی است که ارمغان انقلاب اسلامی است.
برای اهمیت بخش فرهنگ جامعه باید به این کلام گهربار امام راحل (ره) توجه کرد:
“صدماتی که کشور ما از فرهنگ رژیم شاه خورده است قابل مقایسه با ضررهای اقتصادی و غیره نبوده است متاسفانه در زمان این پدر و پسر دست اجانب بازگردید و مراکز آموزشی که باید تکیه­گاه ملت باشد به ضدش تبدیل شد.
“ما الآن در همه چیز به گمان یک نحو وابستگی داریم که بالاتر از همه، وابستگی افکار است، افکار جوان­های ما؛ پیرمردهای ما، تحصیل کرده­ها، روشنفکران ما، بسیاری از افکار ما وابسته به غرب است.
درباره فرهنگ هر چه گفته شود کم است. می­دانید و می­دانیم اگر انحرافی در فرهنگ یک رژیم پیدا شود و همه ارگان­ها و مقامات آن رژیم در صراط مستقیم انسانی و الهی پایبند باشند و بر استقلال و آزادی ملت از قیود شیطان عقیده داشته باشند و آن را تعقیب کنند و ملت نیز به تعبیت از اسلام و خواسته­های ارزنده آن پایبند باشند دیری نخواهد کشید که انحراف فرهنگی بر همه غلبه کند و همه را خواهی نخواهی به انحراف کشاند ونسل آتیه را آن چنان کند که انحراف بصورت زیبا و مستقیم را راه نجات بداند و اسلام انحرافی را به جای اسلام حقیقی بپذیرد و بر سر خود و کشور آن آورد که در طول ستم­شاهی و خصوصاً پنجاه سال سیاه بر سر کشور آمد.
اما اینک در پرتو افکار معمار کبیر انقلاب اسلامی و ترسیم مهندسی فرهنگی برگرفته از اندیشه شگرف رهبری معظم انقلاب اسلامی بخش فرهنگ و هنر ایران اسلامی در مسیر از تکامل ودرخشش قرار گرفته است.
671
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن