تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803223150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تئاتر باید به دغدغه های مردم توجه کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نویسنده نمایشنامه بی بی بیدل: تئاتر باید به دغدغه های مردم توجه کند تهران - ایرنا - نویسنده نمایشنامه بی بی بیدل با بیان آنکه ذات هنر نمایش بازنمایی مشکلات مردم به زبان هنرمندانه و خلاقانه است، افزود: تئاتری را دوست دارم که به دغدغه های مردم توجه کند.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نادر برهانی مرند روز یکشنبه در نشست خبری نمایش بی بی بیدل که ظهر امروز با تاخیری یک ساعته در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر برگزار شد؛ درباره نحوه شکل گیری این اثر نمایشی گفت: نمایشنامه این اثر در حقیقت بازنویسی بر نمایشنامه دیگری از خودم به نام «باران اگر بخواهد» است که دو دهه قبل به کارگردانی آرش آبسالان در تئاتر شهر به صحنه رفت.
وی ادامه داد: پیش از اجرای نمایشنامه بی بی بیدل، دو نمایشنامه مسخ کافکا و جزیره سرگردان را برای اجرا توسط آزاده انصاری کارگردان این نمایش به شورای ارزشیابی متون ارائه دادم که آن دو اثر مورد قبول واقع نشد و سرانجام متن بی بی بیدل در دستور کار قرار گرفت.
برهانی مرند با تاکید بر این مساله که اندیشه و تفکر چه در ساحت نوشتار و چه در کاشتن بذر آن در ذهن مخاطب از اولویت های اهداف نوشتن یک نمایشنامه برای من محسوب می شود ادامه داد: ذات هنر نمایش بازنمایی مشکلات مردم به زبان هنرمندانه و خلاقانه است و تئاتری را دوست دارم که به دغدغه های مردم توجه کند و احساس می کنم بی بی بیدل این کار را انجام می دهد.

** امیدوارم تئاتر عروسکی در ایران فراموش نشود
آزاده انصاری کارگردان نمایش بی بی بیدل نیز دراین نشست با بیان آنکه از سال 1389 در نوبت اجرا در مجموعه تئاترشهر بودم گفت: متن های زیادی برای اجرا ارائه کردم که مورد پذیرش قرار نگرفت و از طرف دیگر با وجود علاقه ام به تئاتر عروسکی به دلیل هزینه بالای این اثر بعد از موافقت با بی بی بیدل تصمیم گرفتم تا این نمایش را به صحنه ببرم.
وی گفت: با توجه به اجرای یک یا دو کار عروسکی در طول سال بهانه خوبی برای رجوع به تئاتر زنده داشتم؛ وقتی شورای حمایت به من می گوید برای کار عروسکی پولی در اختیار هیچ گروهی قرار نمی دهد از دست من کاری بر نمی آید اما از همین جا می خواهم اعلام کنم که امیدوارم با سیاست های در پیش گرفته شده تئاتر عروسکی در ایران به فراموشی سپرده نشود.
وی درباره سختی های کار عروسکی و زنده گفت: هر دو شیوه اجرا سختی های خود را دارند اما در کار عروسکی چندان به شخصیت پردازی توجه نمی شود اما در کار زنده یکی از اساس تولید اجراها توجه بر وجوه مختلف شخصیت های نمایش است.

** کدام سلیقه باعث کنار گذاشتن بی بی بیدل از جشنواره تئاتر فجر شد
در ادامه این نشست محمودرضا رحیمی بازیگر نمایش بی بی بیدل ضمن انتقاد از بیرون گذاشتن این نمایش از جشنواره تئاترفجر گفت: هنوز هم متوجه نشدم که با استناد به کدام سلیقه، نظر و یا قانون این نمایش که اجرای خود را پیش از جشنواره آغاز کرده بود و مورد تایید جامعه هنرمند و منتقد بود از جشنواره کنار گذاشته شد.
این بازگر و مدرس تئاتر ادامه داد: وقتی گفته می شود تئاتر فجر ویترین تئاتر کشور است چطور یک نمایش بی هیچ دلیل از آن کنار گذاشته می شود ؛ از صمیم قلب در انتظار دمیده شدن هوای تازه در تئاتر و هنر ایران هستیم.

** هنر نیاز به فضای باز دارد
سپس فرشته سرابندی یکی از بازیگران نمایش بی بی بیدل با بیان آنکه بعد از 15 سال به صحنه های تئاتر بازگشتم گفت: به شخصه اعتقاد دارم که در هر شرایطی نباید تن به کار هنری داد چرا که ذات هنر تخیل است و تخیل فضایی باز و رها می خواهد با روی کار آمدن دولت جدید تصمیم گرفتم با اتکا به شعار آزادی اندیشه دولت به خانه اولم یعنی تئاتر باز گردم.
محسن قصابیان بازیگر دیگر این نمایش و حاضر در نشست گفت: متن ها و فکر نادر برهانی مرند را دوست دارم و دلیل حضورم در این کار نیز همسویی فکر من با نادر است و خوشحالم که توانستم بار دیگر خودم را در تئاتر محک بزنم و شرایطی پیش آمد که مخاطب به من انتقاد کند و از ضعف ها و قدرت هایم بگوید.
نمایش بی بی بیدل اجرای خود را پیش از جشنواره تئاتر فجر در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرد که در زمان برگزاری جشنواره اجرای آن متوقف شد و قرار است تا 30 بهمن ماه ساعت 19 و 30دقیقه به اجرای خود ادامه خواهد داد.
فراهنگ(3)**9266**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن