تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803032275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمندان جوان اهل انزلی با ˈپلاستیکˈ از جشنواره فیلم داکا جایزه بردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هنرمندان جوان اهل انزلی با ˈپلاستیکˈ از جشنواره فیلم داکا جایزه بردند انزلی - ایرنا- ˈ مهران همت زاده ˈ کارگردان و ˈ فروغ صادقی ˈ فیلمنامه نویس جوان اهل انزلی با فیلم کوتاه ˈ پلاستیکˈ جایزه و دیپلم افتخار جشنواره فیلم داکا بعنوان بهترین فیلم کوتاه از نگاه تماشاگران را کسب کردند .


به گزارش ایرنا، ˈ پلاستیک ˈ فیلم کوتاهی با موضوع آسیب های زیست محیطی این ماده بر طبیعت و مناظر و زیستگاه های انسانی است .
مهران همت زاده متولد 1368 انزلی و فارغ التحصیل ادبیات فارسی از دانشگاه گیلان است .
این فیلمساز جوان عصر یکشنبه در مصاحبه با ایرنا گفت : اصول اولیه فیلمسازی را با شرکت در کلاس کارگردانی مقدماتی شهرام مکری آموختم و همچنین در کارگاه تئوری فیلمسازی کیارستمی ،اسکویی و محمد اصلانی نیز شرکت کرده ام .
این هنرمند مستعد افزود : پس از گذراندن سربازی دوره پیشرفته فیلمسازی را گذراندم و شش کار بعنوان تکلیف کلاسی تولید کردم .
وی یاداور شد: پروژه ˈپلاستیک ˈ را فروردین ماه امسال آغاز کردم و اولین تجربه مستقل من بود و ایراداتش نیز ناشی از کم تجربگی بوده است .
وی علت انتخاب این موضوع را دغدغه های زیست محیطی ناشی از مشاهده آلودگی شدید ناشی از حجم بالای پلاستیک های رها شده در طبیعت و ضرورت اقدامی برای کاهش مصرف این ماده عنوان و تصریح کرد : تجزیه پلاستیک قرنها به طول می انجامد و در این مدت نه تنها خود ما بلکه فرزندان ما و نسل های بعدی از وجود این پسماندها در طبیعت لطمه می بینند .
همت زاده که دی ماه با موفقیت از جشنواره فیلم داکا بازگشته می گوید : تاثیری که این فیلم بر تماشاگران گذاشت برای من بهترین جایزه است.
وی با اشاره به این که فیلمنامه ˈ پلاستیک ˈ نوشته خانم ˈ فروغ صادقی ˈ از نقاط قوت کار است یاداور شد: در کارگاه فیلم جشنواره داکا نیز همراه ایشان یک فیلم با عنوان ˈ ریکشای طلایی ˈ با موضوع سه چرخه هایی که بعنوان وسیله نقلیه عمومی در بنگلادش از آن استفاده می شود، ساختیم که از سوی مدرس پرتغالی جشنواره ˈ فرانسیسکو ورس ماچادوˈ و دیگران مورد تشویق قرار گرفت .
این فیلمساز جوان اضافه کرد : جالب این جا بود که خودشان می گفتند این فیلم چشم ما را به بخشی از فرهنگمان باز کرد .
وی در مورد کارگاه فیلم جشنواره می گوید دراین کارگاه تئوری های ساخت فیلم طی دو روز از هفت صبح تا هفت غروب آموزش داده شد و بعد باید یک فیلم شش دقیقه ای می ساختیم .
همت زاده خاطرنشان کرد : کیفیت ˈ ریکشای طلایی ˈ با توجه به کوتاه بودن زمان، خیلی خوب نیست ولی طرح ما اول شد .
ˈفروغ صادقی ˈ نویسنده جوانی که فیلمنامهˈ پلاستیک ˈ را نوشته متولد 1370 انزلی و دانشجوی آمار دانشگاه گیلان است .
این داستان نویس جوان می گوید : سال 84 در کارگاه قصه نویسی آروین ایل بیگی با اصول نوشتن داستان کوتاه آشنا شدم و از تشویق ها و راهنمایی های مادرم ( زهره زمانی ) که فیلمساز و داستان نویس است و همچنین استادان ایشان بهره بردم .
او که در زمینه نوشتن داستان کوتاه نیز موفق است، می افزاید : در ابتدای راه هستم و می خواهم داستان نویسی و فیلمنامه نویسی را به طور جدی ادامه دهم .
صادقی خاطرنشان کرد: مخاطبان فیلم پس از تماشای آن در هر ملاقات می گفتند، سعی می کنید کمتر پلاستیک استفاده کنند و همین ماندگاری و تاثیر بر مخاطبان بهترین بازخورد کار بود.
این هنرمند در خاتمه گفت : در کارگاه فیلمسازی این جشنواره جوانانی از نپال، افغانستان و دیگر کشورها بودند که به موضوعات بسیار ساده پرداخته بودند و من دریافتم که حتی از یک موضوع ساده می توان یک فیلم خوب ساخت و نباید مدام به دنبال حرف های گنده و موضوعات پیچیده بود.
حضور این دو هنرمند جوان و همکاری و فعالیتشان به عنوان فیلمنامه نویس و فیلمساز که مکمل و لازم و ملزوم ارائه آثار خوب نیز هست؛ نویدبخش تولید فیلم های ارزشمند از این خطه هنرخیز کشورمان است .
سیزدهمین دوره جشنوار بین المللی فیلم داکا از 10 - 18 ژانویه ( 20 تا 28 دی ) در شهر داکا برگزار شد، در این دوره 178 فیلم از 54 کشور و با حضو 35 میهمان خارجی ازسراسر دنیا به نمایش درآمد.
ایران در این دوره با 21 فیلم و دو داور حضوری چشمگیر و موفق داشت، رسول صدرعاملی به عنوان داور بخش مسابقه آسیا - استرالیا و (زهره زمانی ) در بخش مسابقه فیلم های کوتاه و مستقل به عنوان رییس هیات داوران حضور داشتند.
جشنواره در شش بخش فیلمسازان زن ، آسیا استرالیا، فیلم های کوتاه و مستقل ، معناگرا، کودک ، سینمای جهان برگزار و چهار فیلم (درباره الی ، شهرزیبا ، دایره زنگی ، چهارشنبه سوری ) از اصغر فرهادی نمایش داده شد.ک/3
620/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن