تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801775157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری پنجمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان/ بیعت هنرمندان با شهدا همزمان با افتتاح جشنواره


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان قطبی خبر داد:
برگزاری پنجمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان/ بیعت هنرمندان با شهدا همزمان با افتتاح جشنواره
اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر کل اداره ارشاد اصفهان با بیان اینکه پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در اصفهان به مدت 10 روز برگزار می شود، گفت: این جشنواره با حضور اصحاب هنر در گلستان شهدا و با بیعت هنرمندان با آرمان های امام و شهدا از روز 5 شنبه 17 بهمن ماه آغاز می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد قطبی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون برگزاری پنجمین جشنواره فیلم فجر اصفهان اظهار داشت: با وجود نا امیدی هایی که به دلیل هزینه ها در ارتباط با برگزاری جشنواره فجر در اصفهان وجود داشت این جشنواره همانند سال های گذشته در اصفهان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه از سوی وزارت ارشاد 20 فیلم در اختیار شهرستان ها قرار گرفته که اسامی 19 فیلم مشخص شده است، افزود : در ابتدا قرار بود هر فیلم در یک سانس به روی پرده برود اما با رایزنی های لازم در نهایت قرار شد که در هر روز دو فیلم و هر کدام در سه سانس در سینما سپاهان اکران شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه تیم داوری انتخاب شده اند و این فیلم ها در 5 بخش به طور مستقیم داوری می شود، تاکید کرد: بهترین بازگر زن و مرد، بهترین کارگردان، فیلم و فیلمنامه توسط داوران برگزیده  و از آنها تقدیر می شود و یک فیلم نیز به عنوان فیلم برگزیده از نگاه مردم انتخاب می شود.

وی با بیان اینکه دستگاه ها و ارگان ها نیز می توانند از منظر خود  فیلم های برگزیده را انتخاب کنند، تاکید کرد: تاکنون سه محور موضوعی برای جشنواره انتخاب شده است که موضوع های قرآن و عترت با داوری و اهدای جوایز توسط اتحادیه موسسات قرآنی، فرهنگ شهروندی با داوری و اهدای حوایز سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و دفاع مقدس با داوری و تقدیر اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس از آن جمله است.

قطبی اضافه کرد: محدودیتی موضوعی برای جشنواره نداریم بنابراین ارگان هایی که تمایل به داوری و اهدای جوایز بر اساس موضوعات مرتبط با ارگان خود را دارند می توانند تا پیش از آغاز جشنواره درخواست را به اداره ارشاد اصفهان ارائه کنند.

وی اضافه کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور اصحاب هنر در گلستان شهدا با بیعت هنرمندان با آرمان های امام وشهدا یک ساعت پیش از آغاز اکران فیلم های جشنواره از ساعت از ساعت 9 صبح روز 5 شنبه 17 بعمن ماه آغاز می شود.

علل لغو کنسرت مازیار فلاحی

مدیر کل اداره ارشاد اصفهان در ادامه با اشاره به لغو کنسرت مازیار فلاحی در اصفهان و حواشی پیرامون آن بیان داشت: وظیفه فرهنگی، شرعی و عرفی ما صیانت از  فرهنگ و هنر است و در این راستا باید از ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه جلوگیری شود چرا که هنر از این منظر بسیار آسیب پذیر است.

وی ادامه داد: قطار فرهنگی و هنری باید با مدیریت کسی هدایت شود که از نظر قانون در نظام شناخته شده و دارای مجوز باشد و در غیر این صورت از ورود فرد به عرصه هنر باید جلوگیری شود.

قطبی با بیان اینکه حمایت از افراد صاحب صلاحیت و صیانت از ورود افراد غیر متخصص به عرصه هنر از وظایف ماست، تاکید کرد: در عرصه های مختلف چاپ و نشر و موارد همانند آن آیین نامه های متعددی بازنویسی و قواعدی اضافه و تمهیداتی برای صیانت از فرهنگ و هنر اندیشیده شده است.

موسقی در تمدن سازی نونی اسلامی نقش موثری دارد

وی با اشاره به اینکه موسیقی در تمدن سازی نوین اسلامی نقش آفرین است، بیان داشت: اگر موسیقی به درستی مدیریت شود می تواند تحقق بخش یکی از مهم ترین مولفه های تمدن اسلامی در سطح دنیا باشد و نمونه بارز این نوع موسیقی تاثیرگذار را در سرودهای زمان انقلاب شاهد هستیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تاکید کرد: نکته مهم اینجاست که مداخله و ورود غیرتخصصی افراد در عرصه موسیقی همانند واقعه ای که در دو هفته پیش شاهد آن بودیم می تواند بسیار آسیب زا باشد.

وی اضافه کرد: بر این اساس اداره ارشاد اصفهان از اجرای کنسرت بدون مجوزی را که می توانست اقتدار فرهنگ و هنر اصفهان را به دلیل ورود غیرکارشناسنانه فردی که خود را تهیه کننده کنسرت معرفی کرده بود؛ زیر سئوال ببرد جلوگیری کرد.

قطبی تصریح کرد: برای من بسیار سخت بود که فردی که تخصصی در عرصه موسیقی ندارد با نام و نشان یک هنرمند مهم کشور بازی کند و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد چراکه وظیفه ما صیانت از هنر و هنرمندان است.

وی ادامه داد: بر این اساس از افرادی که به شکل قانونمند وارد این عرصه شوند با تمام توان دفاع می کنیم و برعکس هر کس پا روی قانون بگذارد به عنوان مجری قانون جلوی وی می ایستیم و تقصیر این امر نیز با خودش است.

مدیر کل اداره ارشاد اصفهان ابراز داشت: فردی که به نام تهیه کننده کنسرت مازیار فلاحی پیش از صدور مجوز برای این کنسرت اقدام به فروش بلیط به مردم کرده است فردی متخلف است و آنچه در مطبوعات به عنوان مجوز منتشر کرده است تنها درخواست وی برای این موضوع بوده است و هیچ مجوزی با امضای من در اختیار ندارد.


۱۳۹۲/۱۱/۱۴ - ۱۶:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن