تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1832355465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«انارهای نارس» یک عاشقانه سینمایی بود/ آدم‌هایی با شناسنامه ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران یک منتقد در گفتگو با مهر:
«انارهای نارس» یک عاشقانه سینمایی بود/ آدم‌هایی با شناسنامه ایرانی
زاون قوکاسیان معتقد است «انارهای نارس» یک فیلم شاعرانه است که می تواند سینمای به یادماندنی دهه 70 ایران را مجددا به یاد مخاطب بیاورد.



زاون قوکاسیان منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فیلم سینمایی «انارهای نارس» یک فیلم شاعرانه است، گفت: این فیلم سینمایی خوب ساخته شده و می‌تواند سینمای بسیار ماندنی دهه 70 ایران را مجددا ادامه دهد. سینمایی که با نگاهی بسیار دقیق و شاعرانه مسائل اجتماعی را بیان می‌کند و بدون آنکه بخواهد کپی برداری از فیلم های غیرایرانی داشته باشد، حرف خود را می زند. وی ادامه داد: متاسفانه امسال در جشنواره فیلم فجر فیلم هایی دیدم که سعی می کنند مسائلی که بخشی از آن را در جامعه داریم و نیازی به عنوان کردن آن نیست، بیان کنند ولی «انارهای نارس» سعی می کند نگاهی شاعرانه به زندگی داشته باشد و یک روایت ناب از روابط یک زوج را ارائه دهد. این منتقد سینما درباره شخصیت‌های «انارهای نارس» گفت: هر چهار کاراکتر اصلی فیلم به نوعی برای من شناسنامه کاملا ایرانی دارند، آدم هایی هستند که در جامعه ما فراوان وجود دارند. کارگردان به خوبی از بازیگران بازی گرفته است. هیچگاه بازی به این خوبی از آنا نعمتی ندیده ام. همچنین رابعه مدنی نیز به عنوان یک نابازیگر که تنها در چند فیلم سینمایی حضور داشته، به خوبی از عهده نقش خود برآمده است. قوکاسیان با بیان این مطلب که «انارهای نارس» یک پرانتز بین فیلم های حاضر در جشنواره باز کرده است، بیان کرد: امیدوارم این سینما با چنین فیلم هایی مطرح شود. اگر سینمای ایران در آن سوی مرزها مطرح شد بخاطر نگاه شاعرانه ای بود که به اتفاقات جامعه داشت. این دسته از فیلم ها شناسنامه کاملا ایرانی دارند. مصطفوی به خوبی ریتم یک زندگی ایرانی را در این فیلم نشان داده است. وی با بیان این مطلب که کارگردانان سنین 20 تا 30 سال به شدت تحت تاثیر فیلم های اسکاری قرار می‌گیرند، توضیح داد: «انارهای نارس» از چنین فیلم هایی کپی برداری نشده است و از روی تخیل خود کارگردان ساخته شده است. این منتقد سینما با بیان اینکه هر سال تعدادی فیلم خوب و بد در جشنواره وجود دارد که نشان‌دهنده توان سینمای ایران است، گفت: مطبوعات باید از فیلم هایی که در آن شرافت و انسانیت وجود دارد، دفاع کنند. در چنین فیلم هایی به راحتی می توان بخشی از جامعه را در آن دید. ما می خواهیم جامعه ایران و درد ایرانی را در فیلم هایمان ببینیم. اگر فقر در «انارهای نارس» نشان داده شده، کاملا شرافتمندانه بوده است. این فیلم به گونه ای با عشق و فقر روبرو شده که به راحتی می توانیم آن را با منطق بپذیریم. قوکاسیان ادامه داد: نقش مهران رجبی در این فیلم بسیار جالب بود و او بازی متفاوت و خوبی را ارائه داد. به نظر من باید به چنین بخش هایی از این فیلم ها توجه کرد. سینمای ما نیاز دارد که به فیلم هایی مانند «خانه دوست کجاست» ساخته عباس کیارستمی با نگاهی تازه برگردد. ما باید فضای ایران و مردم ایران را در یک لفافه شاعرانه و قابل پذیرش مورد توجه قرار دهیم. این منتقد سینمایی در پایان گفت: در فیلم سینمایی «بیگانه» ساخته بهرام توکلی پانته‌آ بهرام خیلی خوب بازی می کرد اما من به عنوان یک ایرانی بازی او را نمی پسندم ولی بازی مهناز افشار در این فیلم قابل پذیرش است. این بازی ها به گونه ای بود که من را دائم به یاد فیلم «تراموایی بنام هوس» می‌اندازد. در این فیلم آنچه نشان داده می‌شود روابط ایرانی نیست و کارگردان نیز نتوانسته این روابط را ایرانی کند. من نقش پانته‌آ ‌بهرام را تنها با منطق فرنگی می توانم بپذیرم.


۱۳۹۲/۱۱/۲۰ - ۱۵:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن