محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843150158
ریتم کند «انارهای نارس» از روزمرگی آدمهای قصه میآید/ انتقاد از محدود کردن بازیگران در نقشهای کلیشهای
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
فرهنگ و هنر > سینمای ایران
ریتم کند «انارهای نارس» از روزمرگی آدمهای قصه میآید/ انتقاد از محدود کردن بازیگران در نقشهای کلیشهای
در نشست رسانه ای فیلم سینمایی «انارهای نارس» به کارگردانی مجید رضا مصطفوی، کارگردان ریتم کند این اثر را حاصل تمپوی درونی آدمهای قصه دانست و آنا نعمتی بازیگر این فیلم نیز از محدود کردن بازیگران در چارچوب ها و قواعد کلیشه ای به خاطر برخی ملاحظات انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانهای فلیم سینمایی «انارهای نارس» شامگاه چهارشنبه 16 بهمن ماه بعد از نمایش فیلم در سالن همایش های برج میلاد با حضور بازیگران و دیگر عوامل این فیلم سینمایی برگزار شد. در این نشست مجید رضا مصطفوی کارگردان فیلم، آنا نعمتی، پژمان بازغی، قطب الدین صادقی، رابعه مدنی بازیگران، حامد ثابت آهنگساز، بهروز معاونیان صدابردار، روزبه رایگا مدیر فیلمبرداری، حسن روح پروری طراح صحنه، رسول سید عربی چهرهپرداز، ناصر فصیحی طراح جلوه های ویژه و مهدی تراببیگی فیلمنامه نویس حضور داشتند. در ابتدای نشست مصطفوی با اشاره به اینکه این فیلم یک اثر اجتماعی است، عنوان کرد: در 4 سال گذشته من یک روز در میان به وزارت ارشاد مراجعه می کردم تا بتوانم برای یکی از چند فیلمنامه ای که در اختیار داشتم پروانه ساخت بگیرم. در نهایت به این فیلم پروانه ساخت ویدیویی با موافقت اصولی دادند که آرش الیاسی با سرمایه ای که در اختیار ما گذاشت تولید این اثر آغاز شد. الیاسی با وجودی که می توانست سرمایه اش را در یک فیلم تجاری وارد کند اما ترجیح داد از فیلم ما حمایت کند.
وی ادامه داد: در عین روایت یک سینمای اجتماعی دغدغه جذب مخاطب را هم در این فیلم داشته ام اما نمی توانم به مستندات جامعه هم پایبند نباشم و تلخی ها را به تصویر نکشم. من با همین مردم زندگی می کنم و متاسفانه در مناسبات کلان کشور ما افرادی مثل انسی و ذبیح فراموش شده اند در صورتی که زیرساخت های کشور مدیون این افراد است. در طول هشت سال اخیر مردم کشور ما وضعیت خوبی نداشتند اما شرافتشان را هم با 40 هزار تومان یارانه معامله نمی کنند. وی درباره کند بودن ریتم فیلم توضیح داد: تمپو درونی فیلم کند است و این امر ربطی به ساختار اجرایی اثر ندارد. در تدوین اولیه اتفاقی که برای ذبیح رخ می داد در دقیقه 50 تصویر می شد اما در نسخه نمایش داده شده این اتفاق 15 دقیقه زودتر نشان داده می شد. ریتم زندگی این زن و شوهر و پیرزنی که در فیلم حضور دارد کند است بنابراین برای روایت داستان زندگی این زوج این شیوه روایت کند لازم بود. اما مطمئنا فیلم برای اکران عمومی باید ریتم تندتری داشته باشد و تدوین مجدد شود. در ادامه آنا نعمتی درباره حضورش در این فیلم توضیح داد: من در طول سالهای فعالیتم تلاش کردم پله پله بالا بیایم و در چارچوب درستی قرار بگیرم. همیشه دغدغه ام این بوده که نقش متفاوتی را در کارنامه ام ایفا کنم اما به خاطر فیزیک و چهره ام معمولا نقش های خاصی به من پیشنهاد می شود. با این وجود همیشه سعی کرده ام قالب آنا نعمتی را بشکنم. در این فیلم تلاش کردم متفاوت تر از بقیه نقشهایم بازی کنم. شاید در طول این سالها نقشهای متفاوت زیادی وجود داشته اما کارگردان ها به خاطر خیلی از ملاحظات آنها را به من پیشنهاد ندادند. نباید هنرپیشه های ایران را در یک سری چارچوب و قواعد مشخص محدود کنیم و به آنها فرصت تجربه های جدید را ندهیم.
وی ادامه داد: مجید مصطفوی قبل از آغاز فیلمبرداری دفترچه ای از خصوصیات و گذشته این شخصیت در اختیار من قرار داد تا دنیای او را بهتر بشناسم. افرادی مثل انسی دور و بر ما زیاد یافت میشوند و ما با آنها ملموس هستیم به همین دلیل شناخت آنها کار زیاد سختی نیست. مصطفوی در ادامه درباره گریم متفاوت بازیگران در این فیلم گفت: در «انارهای نارس» برای اولین بار در ایران ما جسارت به خرج دادیم و از جلوه های ویژه در گریم بهره بردیم. در این فیلم ما روتوش گریم داشتیم که چروک هایی به چهره آنا نعمتی و مهران رجبی اضافه کرده بود. وی درباره حفظ نشدن راکورد بازی آنا نعمتی گفت: من در تدوین تلاش کردم یکدستی را در کار حفظ کنم اما اگر لنگ زدن انسی در این فیلم در جاهایی فراموش شده تقصیر من بوده است. برای اینکه مخاطب با روحیه آرام انسی در فیلم همراه شود این نقص جسمی را برایش طراحی کردیم. رابعه مدنی یکی دیگر از بازیگران فیلم درباره نقشش در این اثر عنوان کر: نقش من در این فیلم بیشتر بیان احساس بود و کسالت روانی یک پیرزن را به نمایش می گذاشت. این پیرزن با وجود بیماری آلزایمر اتفاقات اطرافش را درک می کند و می فهمد. امیدوارم از عهده ایفای این نقش برآمده باشم. پژمان بازغی نیز درباره نقشش در «انارهای نارس» توضیح داد: ممنونم که مجید مصطفوی من را برای ایفای این نقش انتخاب کرد. برای نقش ذبیح ما چندین بار تست گریم زدیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که موهای این کاراکتر را ماشین کنیم. ایفای این نقش برای من بسیار سخت بود چون باید در نیمه اول فیلم شادابی این شخصیت را به درستی به نمایش می گذاستم تا نبودنش در نیمه دوم فیلم در زندگی عاشقانه این زوج احساس شود.
در ادامه بهروز معاونیان درباره نقش صدا در این فیلم توضیح داد: مصطفوی از قبل از آغاز فیلمبرداری برای همه چیز طراحی داشت. طراحی صدای این فیلم نیز که نقش پررنگی در اثر دارد یک کار تیمی بود و خوشحالم که توانستم در خدمت کار باشم. روزبه رایگا مدیر فیلمبرداری این فیلم سینمایی نیز متذکر شد: فیلمبرداری این فیلم با دوربین عکاسی 5D انجام شد اما ما همه تلاشمان را کردیم که با انتخاب لنزهای مناسب کیفیت تصویری درستی را به نمایش بگذاریم. به دلیل پرتابل بودن این دوربین در کار سرعت به وجود آمد. فضاسازی و بازی ها نیز من را به سمتی کشاند تا تصاویری در شان فیلمنامه خلق کنم. حسین روح پروری طراح صحنه فیلم نیز عنوان کرد: زمان فیلمبردایر ما در اردیبهشت و خرداد بود اما به دلیل فضای فیلم باید فصل سردتری را برای نمایش انتخاب می کردیم. بنابراین فضاسازی و طراحی صحنه به شیوه ای انجام شد که انگار فصل پاییز است. در نهایت همه تلاشمان را کردیم تا در راستای مفهوم اثر حرکت کنیم. قطب الدین صادقی یکی دیگر از بازیگران این فیلم درباره نقش کوتاهی که در این اثر ایفا کرده بود، توضیح داد: نقش کوتاهی در این فیلم ایفا میکردم که البته در مونتاژ کوتاهترم شد و از چهار سکانسی که من بازی داشتم سه سکانس آن را درآوردند. اگر میدانستم قرار است نقشم به این کوتاهی باشد آن را قبول نمی کردم اما در نهایت بازی مهم نیست مهم ساختار فیلم است و اگر کلیت فیلم می طلبد ایرادی ندارد که در مونتاژ نقشی کوتاه یا بلند شود. وی افزود: بازیگر باید فرصت این را داشته باشد که توانایی اش را در یک اثر به نمایش بگذارد وگرنه بزرگی یا کوچکی نقش اهمیت ندارد. معتقدم برای منسجم تر شدن فیلم باید 15 دقیقه از آن کوتاه شود. این فیلم دارای محتوای انسانی و اجتماعی است و من کتف هرکس را که در راه اعتلای فرهنگ و هنر این کشور کار کند می بوسم. در جامعه ما جوانانی مثل مصطفوی کم نیستند و من اگر باز هم نیروی فعال، پویا و خوش فکری مثل او ببینم حاضرم با وی همکاری کنم. من به دنبال جاه طلبی در سینما نیستم کار من تدریس و نوشتن و کارگردانی تئاتر است اما علاقمندم از جوانان حمایت کنم.
در بخش دیگری از این نشست رسانه ای رسول سید عربی طراح چهره پردازی این فیلم عنوان کرد: طراحی درست چهره پردازی حاصل تعامل بین کارگردان، بازیگر و گریمور است. تلاش کردم در این فیلم با چهره پردازی درست و از قبل طراحی شده به بیان درست احساس بازیگران کمک کنم. ناصر فصیحی طراح جلوه های ویژه فیلم نیز درباره روتوش گریم در فیلم توضیح داد: این اتفاق برای اولین بار بود که در سینمای ایران می افتاد بنابراین من نمی توانستم از تجربیات دیگران استفاده کنم. بنابراین بعد از مطالعه و تحقیق در این زمینه تلاش کردیم توجه مخاطب به شکلی جلب شود که تمرکز روی نقطه خاصی از صورت نباشد. مهدی تراب بیگی یکی از فیلمنامه نویسان اثر نیز در پایان نشست درباره تجربه همکاری با مصطفوی گفت: من از سه سال قبل سر یک سریال با مصطفوی آشنا شدم. نگاه حساس وی را در این کار بسیار دوست داشتم و تلاش کردیم در نگارش فیلمنامه به سمت فضای متفاوتی که در این سالها کمتر مورد توجه قرار گرفته است، برویم. پرسوناژهای ما در این فیلم دچار یک روزمرگی و انفعال بودند و کاری جز انتظار کشیدن نداشتند بنابراین ریتم کند فلیم طبیعی به نظر می رسد. همچنین معتقد نیستم که فیلم روایت دوپاره ای دارد.
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ - ۱۱:۰۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]
صفحات پیشنهادی
محدود کردن رسانهها نقد را زیرزمینی میکند/برخی برخوردها با علی مطهری ظالمانه بود
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹ ۰۰ دبیرکل اتحادیه تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت اگر فضای نقد آزاد باشد و مردم انتقاداتشان را بیان کنند دیگر نقدهای زیرزمینی ایجاد نمیشود و حکومت هم فشار کمتری را تجربه میکنند داراب بازیار عبدالسلیمانلو در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری داتلاش برای محدود کردن اختیارات رئیس جمهور/ حمایت رهبری ایران از تیم مذاکره کننده
تلاش برای محدود کردن اختیارات رئیس جمهور حمایت رهبری ایران از تیم مذاکره کننده سی ان ان از افزایش تلاش ها در جهت محدود کردن اختیارات اوباما برای لغو تحریم های ایران خبر داد به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز پایگاه اطلاع رسانی شبکه سی ان ان CNN طی تحلیلی تلاش کنگره برای تمحدود كردن رسانه ها، به گسترش فساد مي انجامد
محدود كردن رسانه ها به گسترش فساد مي انجامدمهدي موسوي 28 دي 92تاریخ انتشار شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹ ۵۵ يكي وزراي دولت چند روز پيش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وجود نگرانی در حوزه امنیت اقتصادی گفته بود «هیچ نیازی به رسانهای کردن مسائل مربوط به فساد اقتمنابع رسانهای فاش کردند سعودالفیصل بزودی از وزارت خارجه خداحافظی میکند/ ترکی فیصل بارزترین گزینه برای جانشین
منابع رسانهای فاش کردندسعودالفیصل بزودی از وزارت خارجه خداحافظی میکند ترکی فیصل بارزترین گزینه برای جانشینیبرخی منابع خبری فاش کردند که سعود الفیصل وزیر خارجه سعودی بزودی از وزارتخانه خداحافظی خواهد کرد و ترکی فیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی بارزترین مهره برای جانشینی او مانتقاد رئیس سازمان انتقال خون: داروهای وارداتی مشتق از پلاسما راه بیماریهای نوظهور را باز میکند
انتقاد رئیس سازمان انتقال خون داروهای وارداتی مشتق از پلاسما راه بیماریهای نوظهور را باز میکندرئیس سازمان انتقال خون با انتقاد از ورود بیرویه داروهای مشتق از پلاسما به کشور گفت داروهای وارداتی مشتق از پلاسما راه بیماریهای نوظهور را باز میکند به گزارش خبرگزاری فارس پورفتحوزارت نفت اعتبار برقدار کردن 20 درصد از چاههای کشاورزی را تأمین میکند
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰ ۳۰ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس وزارت نفت را مکلف کردند نسبت به تأمین اعتبار برقدار کردن حداقل 20 درصد از چاههای کشاورزی اقدام کند به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا نمایندگان مجلس در جریانتقاد بذرپاش از هیات رییسه برای رعایت نکردن استاندارد زمان رایگیری
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲ ۴۴ یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از عملکرد هیأت رییسه در مورد دادن زمان برای کسب رای از نمایندگان در مورد طرحهای مختلف انتقاد کرد به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا مهرداد بذرپاش در اخطار و تذکری در جلسه علنی امروز پنجشنبهبذرپاش در تذکری آییننامهای: ثانیه به ثانیه جلسات علنی مهم است/ انتقاد از اصرار برخی نمایندگان برای مطرح کردن
بذرپاش در تذکری آییننامهای ثانیه به ثانیه جلسات علنی مهم است انتقاد از اصرار برخی نمایندگان برای مطرح کردن پیشنهاداتنماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه ثانیه به ثانیه جلسات علنی مجلس مهم است و اصرار بعضی نمایندگان برای صحبت کردن درباره هر امری اصرار بیجایی است نسبت به برخآخرین خبرها از حضور «انارهای نارس» در جشنوارهی فیلم فجر
یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱ ۲۲ مراحل میکس و صداگذاری فیلم سینمایی انارهای نارس ساخته مجیدرضا مصطفوی به پایان رسید تا این فیلم برای حضور در جشنواره فجر آماده نمایش شود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا مراحل میکس و صداگذاری اولین ساخته بلند سینمایی مصطفوی کارگردان جوان سینممیرباقری و بازیگران از اخلاق فریبرز عربنیا دفاع کردند
میرباقری و بازیگران از اخلاق فریبرز عربنیا دفاع کردند فریبرز عربنیا با بیان اینکه آدمی نیست که خیلی قدر و تشویق دیده باشد آرزو کرد ایران در عرصه فرهنگ جهانی بدرخشد مراسم تقدیر از فریبرز عربنیا به پاس دو دهه فعالیت هنری شب گذشته سه شنبه هشتم بهمن با حضور هنرمندان و اهالی رسانپرداخت زكات زمينه را براي نهادينه كردن عدالت در جامعه فراهم مي كند
استانها غرب کردستان حجت الاسلام حسيني شاهرودي پرداخت زكات زمينه را براي نهادينه كردن عدالت در جامعه فراهم مي كند سنندج - خبرگزاری مهر نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت پرداخت زکات و بعد مالی آن زمینه را برای نهادینه کردن عدالت در جامعه فراهم می کن و به همين دليل بايد ناز لفظ انتقام خوشم نمیآید فرکی: از کیروش به خاطر نشان دادن چراغ سبزی که به کریمی انتقاد دارم!
از لفظ انتقام خوشم نمیآیدفرکی از کیروش به خاطر نشان دادن چراغ سبزی که به کریمی انتقاد دارم سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت با تمام ارادتی که به کیروش دارم از او انتقاد دارم باید موضوع دعوت علی کریمی به تیم ملی را بعد از بازی ما اعلام می کرد به گزارش خبرگزاری فارس حسینقصهگویی به رشد مهارت زبانی کودک کمک میکند
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹ ۰۲ یک دکترای روانشناسی کودک و نوجوان با بیان اینکه قصهگویی برای کودکان زیر دو سال در کسب مهارتهای گفتاری نقش بسزایی دارد گفت کودکان این نکات را در حافظه خود نگه میدارند و در هم کلامی با دیگران از آن بهره میبرند دکتر محمد زارع نیستانک در گفتوگو با خبممنوعیت ها و محدودیت های تردد در محور کندوان/کندوان یکطرفه می شود
محدودیت های ترافیکی پایان هفته ممنوعیت ها و محدودیت های تردد در محور کندوان کندوان یکطرفه می شود تردد کلیه خودروها در محور کندوان از ساعت 14 30 الي 24 امروز ازكرج به مرزن آباد ممنوع و تردد از ساعت 17 30 الي 24 امروز از15 كيلومتري بالاي مرزن آباد دزبن به سمت كرج يكطرفه خواهدفیلمهای راه یافته به جشنواره فیلم فجر ( نگاه نو) : ملبورن (نیما جاویدی)- انارهای نارس (مجیدرضا مصطفوی)
شماره خبر 1351465034132323688 پپ منبع تسنیم 0 0 دانلود لینک را کپی کنید دانلود29 دی 1392 ساعت 17 27بنیاعتماد سراغ آدمهای فیلمهای گذشتهاش رفت/ روایتی از «قصهها» در فجر
فرهنگ و هنر سینمای ایران بنیاعتماد سراغ آدمهای فیلمهای گذشتهاش رفت روایتی از قصهها در فجر رخشان بنی اعتماد کارگردان پیشکسوت سینمای ایران پس از 7 سال دوری از جشنواره فیلم فجر امسال با قصهها در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد به گزارش خبرنگار مهر رخسرپرست فرمانداری اردبیل: شهرداری از روزمرگی عبور کند
سرپرست فرمانداری اردبیل شهرداری از روزمرگی عبور کندسرپرست فرمانداری اردبیل گفت شهرداری با عبور از روزمرگی باید به سمت جذب و جلب سرمایهگذاران و کسب منابع درآمدی پایدار برود که در این زمینه مدیریتهای جدید نباید مورد غفلت واقع شود به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل جواد زنجانی عص-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها