تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802913483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناگفته‌های «خانه پدری»‌ها / «لزومی نداشت این فیلم توقیف شود»


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰



کارگردان فیلم «خانه پدری» از اینکه پس از سه سال تلاش گروه سازنده این فیلم توسط مخاطبان در جشنواره فیلم فجر دیده شده است، ابراز خوشحالی کرد. به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کیانوش عیاری پس از نمایش فیلم «خانه پدری» در سالن اصلی برج میلاد در نشست پرسش و پاسخی که شامگاه گذشته (19 بهمن‌ماه) برگزار شد، بیان کرد: در مدت چند روزی که فیلم اکران داشته است با بازتاب‌هایی برخورد کردم که همه متفق‌القول می‌گفتند لزومی نداشت این فیلم توقیف شود. وی اضافه کرد: نمی‌دانم این فیلم در آینده اکران عمومی می‌شود یا خیر اما دیده شدن آن توسط چندهزار نفر که شاید یک حسرت کوچک باشد برای من خیلی خوب بود چون مکمل هر فیلمی مخاطبان آن هستند. این کارگردان درباره واقع‌گرایی فیلم‌هایش بیان کرد: من هیچ علاقه‌ و اصراری ندارم که فیلم‌هایم اجتماعی و جراحی اجتماع باشد. این را باور کنید که نه رسالتی برای خودم و نه برای سینما قائل هستم که به عنوان فیلمساز اجتماعی شناخته شوم، برای من مهم این است که یک فیلم بازتاب واقعی از جامعه باشد و خوشا به حال فیلمسازی که در این باره چیزی در کنته داشته باشد. عیاری با اشاره به اینکه پس از نمایش فیلم «خانه پدری» یکی از تماشاگران از او پرسیده که آیا آنچه در فیلم نمایش داده شده است ایران بوده و آیا پدران ایرانی اینگونه هستند که دختران خود را بکشند؟ با اشاره اینکه متولد شهر اهواز است، گفت: من داور جشنواره فجر بودم و چیزی که مرا آزار می‌دهد دیدن صحنه‌هایی است که فقط به کالبد فیلم اضافه‌می‌شوند و جزو آن نیستند. من اگر فیلمی مثل «خانه پدری» را می‌سازم علاقه ندارم که از مساله‌ای که زیاد هم نیست فیلم بسازم مگر اینکه دغدغه بخشی از زندگی من باشد. او ادامه داد: بنابراین سوال می‌کنم آیا واقعا چنین اتفاقاتی در اینجا نمی‌افتد؟ در همین تهران و در شهرک غرب اردیبهشت سال گذشته پدری دخترش را کشت. دو سال پیش از این هم یک خانواده تهرانی محاکمه‌ای را تشکیل دادند که چنین اتفاق مشابهی در آن رخ داد. مسائل «خانه پدری» ممکن است تمام جامعه را دربرنگرفته باشد اما در سطوح پایین‌تر تعصبات کوری وجود دارد. عیاری با تأکید بر اینکه حرف‌هایش سیاسی برداشت نشود، اضافه کرد: من علاقه‌ای به سیاه‌نمایی ندارم. مرا سانسور نکنید و از من نخواهید که در جامعه‌ای که سرشار از تاریکی است و مشکلات فراوانی در آن وجود دارد از این‌گونه مسائل عبور کنم و به مسائل فرعی‌تر جامعه بپردازم. کارگردان «خانه پدری» در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در نشست مبنی بر اینکه به سوره نساء و رفتار با زنان در شرایطی که در «خانه پدری» نشان داده شد اشاره کرده است اما چرا پدر خانواده دست به قتل دخترش می‌زند؟ بیان کرد: آیا من در فیلم دروغ گفتم. این را باید از چنین خانواده‌هایی پرسید که چرا این‌چنین رفتار می‌کنند؟ اگر می‌دانستم باید در اینجا مدرک ارائه دهم در این ما‌ه‌ها مطالبی را به عنوان سند جمع‌ آوری می‌کردم که در اینجا نشان دهم. او همچنین در بخشی از این نشست یادآور شد: اولین بار سال 55 با مورد مشابهی برخورد کردم و همان‌جا نطفه ساخت «خانه پدری» بسته شد. عیاری با تأکید بر اینکه این یک وظیفه است که فشار روحی و روانی بیشتری بر تماشاگر وارد نشود، گفت: صحنه قتل خشن و دردناک است اما سماجت من در نشان دادن آن این بود که تمام خشونت و نابهنجاری آن به طور کامل نشان داده شود، چون تصورم این بود که چاره‌ای جز این ندارم که این صحنه را در ذهن تماشاگر حک کنم، مخصوصا اینکه بعد از صحنه قتل اتفاق خاصی در فیلم رخ نمی‌دهد. به گزارش ایسنا، مهدی هاشمی یکی از بازیگرانی که در این نشست حضور داشت با بیان اینکه پیش از این فیلم را در دی‌وی‌دی دیده بود و تجربه تماشای «خانه پدری» بر پرده سینما آن هم با تماشاگران و در سکوت بسیار متفاوت است، گفت: من تا قبل از همکاری با آقای عیاری یک بازیگر حرفه‌ای بودم ولی پس از «هزاران چشم» و «روزگار قریب» از مقام یک بازیگر حرفه‌ای به مقام هنروری ارتقاء پیدا کردم. او گفت:‌ در واقع در این چند کاری که با کیانوش عیاری داشتم به مقام نابازیگری رسیدم، چون در کار با عیاری خود را خالی می‌کردم و مثل یک نی می‌شدم که او هر بار می‌توانست آوا‌های مرا بیرون بیاورد. نازنین فراهانی دیگر بازیگر این فیلم با ابزار خوشحالی از اینکه پس از سه سال با چنین ازدحام جمعیتی برای تماشای «خانه پدری» روبرو شده است، گفت: احساس می‌کنم هر بازیگری که با کیانوش عیاری بازی کند، بهترین کار خود را انجام می‌دهد چون او اصلا نمی‌گذارد که شما بازی کنید بلکه باید زندگی کنید. او همچنین در واکنش به برخی سوالاتی که مطرح می‌شد از حاضران پرسید آیا واقعا فیلم ساختن درباره تعصب مردان به زنان عجیب است آن هم در حالی که ما زندگی‌های قبیله‌ای را در ایران دارند که پدران کشتن دخترشان را حق خودشان می‌دانند. ناصر هاشمی یکی دیگر از بازیگران این فیلم که نقش جوانی‌های برادرش مهدی هاشمی را ایفا می‌کرد با بیان اینکه هیچ‌گاه دوست نداشته نقش جوانی مهدی هاشمی را بازی کند و در گذشته پیشنهادهایی به او مطرح شده بود، بیان کرد: اما وقتی برای سریال «روزگار قریب» و «خانه پدری» پیشنهاد این کار مطرح شد نتوانستم رد کنم چون کارگردان آن آقای عیاری بود. شهاب حسینی دیگر بازیگری که در این نشست حضور داشت هم با بیان اینکه کار کردن با کیانوش عیاری برای هر بازیگری حتی اگر در یک اپیزود باشد، افتخار است، گفت: سینمای عیاری از دوره نوجوانی و جوانی من سینمای تأثیرگذاری بوده و همیشه مترصد فرصتی بودم که در فیلم او بازی کنم و امیدوارم این فرصت باز هم برایم تکرار شود. او همچنین با اشاره به اینکه ویژگی‌ یک اثر خوب این است که پس از تمام شدن در ذهن مخاطب بماند، افزود: ویژگی کارهای کیانوش عیاری و اصغر فرهادی این است که وقتی فیلم تمام می‌شود تازه در ذهن شما شروع می‌شود و من از شما می‌خواهم که با حسن نظر به این فیلم‌ها نگاه کنید. به گزارش ایسنا، در این نشست بهزاد عبدی (آهنگساز)، مینا ساداتی (بازیگر)، نژاد ایمانی (طراح صحنه و لباس) و تعدادی دیگر از بازیگران و عوامل فیلم «خانه پدری» هم حضور داشتند. یکی از نکات جالب توجه این نشست این بود که کیانوش عیاری یکی دو نفر از بازیگران زن جوان خود را به دلیل اینکه پس از سه سال تغییر کرده بودند، نمی‌شناخت. فیلم «خانه پدری» شب گذشته به عنوان یکی از آثار بخش خارج از مسابقه سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر در سالن برج میلاد برای اصحاب رسانه به نمایش درآمد و پس از پایان فیلم سازندگان این اثر را برای مدتی تشویق کردند. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن