تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820365064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرب مواد آرایشی به جنین خانم های باردارآسیب می رساند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سرب مواد آرایشی به جنین خانم های باردارآسیب می رساند شیراز-ایرنا-کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی فسا از توابع استان فارس گفت:زنان باردار و شیرده نباید از محصولات آرایشی دارای سرب استفاده کنند، چون سرب موجود در این محصولات می تواند از جفت عبور کند و به جنین آسیب برساند .


مهندس سوسن جانی زاده یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرب از راه پوست جذب می شود و مسمومیت ایجاد می کند و اولین علامت مسمومیت با سرب، کم خونی شدید است.
وی ادامه داد:لوازم آرایشی معتبر که مواد مصرف شده برای تولید آن ها روی برچسبشان ذکر شده، حاوی سرب نیستند و وزارت بهداشت برای لوازم آرایشی و بهداشتی که حاوی سرب باشند، برچسب فارسی تایید شده صادر نمی کند.
وی با بیان این مطلب که سرب عنصری است که تقریبا وجه اشتراک مواد تشکیل دهنده تمام محصولات آرایشی محسوب می شود ،افزود: هرچقدرمیزان سرب در محصولات آرایشی بالاتر باشد به همان میزان اثرات مخرب تری بر روی پوست افراد برجا می گذارد.
این کارشناس گفت: مواد آرایشی که ماندگاری طولانی تری روی پوست داشته باشند حاوی درصد بالایی سرب هستند، زیرا این فلز تاثیر زیادی در باقی ماندن پارافین و رنگ روی پوست دارد.
جانی زاده بیان کرد:بهترین راه تشخیص میزان سرب در محصولات آرایشی هنگام خرید محصول این است که مقدار کمی از مواد را پشت پوست یا کف دست بکشید و قطعه ای طلا مانند انگشتر یا حلقه را بر روی موضع به صورت دورانی تا دو دقیقه بچرخانید که درصورت تغییر رنگ محصول آرایشی به رنگهای سیاه ، تیره و یا مات آن محصول آرایشی دارای سرب است.
به گفته وی هر چه مدت زمان تغییر رنگ با حلقه طلا در این مواد کمتر باشد میزان سرب به کار رفته در محصول بسیار بالاتر از حد استاندارد آن است. ک/3
7375/667 /675
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن