تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803264675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرهیز از تصمیمات خلق الساعه و ثبات در سیاست های تجاری از برنامه های این وزارتخانه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: پرهیز از تصمیمات خلق الساعه و ثبات در سیاست های تجاری از برنامه های این وزارتخانه است مشهد - ایرنا - معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت : اولویت کار این وزارتخانه پرهیز از تصمیمات خلق الساعه در بحث تجارت است.


ولی الله افخمی شنبه شب در جمع تجار و صادر کنندگان خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن این استان در مشهد، افزود :
این گونه تصمیمات تجار و بازرگانان ما را در برنامه ها و کارشان متزلزل می کند.
وی اظهارداشت :ثبات در سیاست های تجاری از اهمیت زیادی برای تجار برخوردار است و نباید با بالا و پایین کردن تعرفه ها و مقررات ، سردرگمی تجار و فعالان اقتصادی را رقم بزنیم و مشکلاتی که در سالهای اخیر ایجاد شده بود را دوباره ایجاد کنیم.
وی گفت : این نوع عملکردها و تصمیمات خلق الساعه موجب شده بود تا رشد صنعت کشور در سالها اخیر منفی شود، صنعتی که درسال های بعد از انقلاب هرگز دچار چنین مشکلاتی نشده بود.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد :شرایط چند سال اخیر برای اقتصاد کشور بویژه صنعت بسیار سخت و دشوار بود چنانکه هر چه دامنه تحریم ها گسترش می یافت فعالیت دراین حوزه دشوارتر می شد.
افخمی با بیان اینکه از جمله ویژگی های حوزه اقتصاد آن است که اگر فضا امنیتی و غبار آلود شود ، سرمایه ها جمع شده و از این فضا خارج می شود، گفت : در این مدت ،با توجه به تحریم ها بویژه بانکی و مشکل نقل و انتقال پول عملا کار مبادله ارز با سختی انجام می شد و واحدهای تولید با مشکلات بسیاری مواجه بودند.
وی اظهار داشت : در این شرایط سخت حرکت به سمت ایجاد فضایی آرام و بدون تنش در روابط اقتصادی با کشورهای دیگر وظیفه وزارت خارجه است .
وی بیان کرد : تلاشی که امکان دهد اوضاع و احوال عمومی کشور در ارتباط با روابط خارجی آرام و بدور از تنش باشد.
به گفته وی ، عملا با اقدامات و تصمیمات ارزشمند وزارت خارجه اکنون شرایط نسبتا خوبی ایجاد شده و نویدی برای فعالان اقتصادی است که می توانند بدون نگرانی از تصمیمات خلق الساعه و مشکلات ناشی از آن به فعالیت بپردازند.
افخمی اظهار داشت : وزیر امور خارجه و تیمش در خط مقدم این جبهه کار می کنند تا فضایی آرامش بخش برای فعلان اقتصادی فراهم شود و فعالیت خود را به پیش ببرند.
وی در ادامه اتخاذ و انجام یک پالایش اساسی در تصمیم گیری ها و مقررات اقتصادی را از دیگر ضروریات حوزه اقتصاد و تجارت خواند تا فرآیند سرمایه گذاری و تولید آسان و روان شود.
وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل های صادره در سنوات اخیر این فرآیند ها سخت و دشوار است، گفت :پنج ماه قبل در یک مورد دستورالعمل، صدور مجوز واحد صنعتی در یک فرمت 26 صفحه ای تدوین شده بود که فرآیند به حدی سخت بود که در قدم های متفاوت ایجاد یک واحد، منجر به کنار کشیدن متقاضی سرمایه گذاری می شد.
وی افزود : در نخستین گام مقررات زدایی و تسهیل روند فعالیت ارباب رجوع در دستور کار وزارت صنعت ، معدن و تجارت قرار گرفت و تا جایی که مطلع بودیم روان سازی و تسهیل شد و بخش هایی که هنوز مانده ، پیگیری می شود .
افخمی گفت : در سازمان های صنعت و معدن و تجارت استان ها از جمله خراسان رضوی تمام فرآیندهایی که در مسیر کار در بخش های مختلف وجود دارد باید مورد بازنگری قرار گیرد و هر مانعی که سر راه است و مبتنی بر قانون و مقررات نیست حذف شود تا سرمایه گذار به سهولت کارش را انجام دهد.
وی از جمله اقداماتی که در طی چهار ،پنج ماه گذشته در رابطه با بخش تجارت در این سازمان و وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام شده را حذف محدودیتی دانست که در قالب دریافت مالیات از صادرات ایجاد شده بود .
وی گفت : با پیگیری های انجام شده این محدودیت مرتفع شد و بخشنامه صادر شده رییس سازمان امور مالیاتی هم عطف به ماسبق شد.
وی از دیگر تلاش ها در روان سازی تجارت را حذف دریافت تعهد ارزی از صادر کنندگان عنوان کرد و در بحث دلیل این اقدام افزود : در واقع ارزی که صادر کننده از صادرات کالا کسب می کند بطرق مقتضی به کشور برگشت می کند و دلیلی بر ایجاد بوروکراسی مبنی بر ایجاد تعهد ارزی در این مسیر نیست.
وی در زمینه رایزنان اقتصادی هم گفت :طبق قانون در 30 کشورجهان رایزن بازرگانی داشتیم که به لحاظ محدودیت های که در دو سال اخیر ایجاد شد این تعداد به هفت نفر رسید.
افخمی افزود : ما ظرف چند ماه گذشته هم آیین نامه اعزام رایزنان اقتصادی بعنوان مشاورین بازرگانی تجار را اصلاح کردیم و هم سه رایزن جدید اضافه کردیم.
وی ابراز امیدواری کرد : تا پایان امسال و اوایل سال آینده تعداد این رایزنان اقتصادی به 30 مورد برسد که امور مربوط به تسهیل فعالیت های تجاری را با جدیت دنبال کنند.
به گفته وی ، رایزنان بازرگانی هم بر اساس تجارب و توانمندی مشخص می شوند ضمن آنکه آموزش های لازم را هم دریافت می کنند.
وی افزود : در انتخاب آنان سخت گیری های لازم می شود به گونه ای که توانایی برقراری ارتباط بین کشور هدف و ما را داشته باشند.
وی از آخرین تلاش ها در تسهیل و توسعه تجارت را هم در رابطه با تسهیل مبادلات کالایی با ترکیه عنوان کرد که در سفر دو هفته قبل اردوغان طی امضای یک موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و ترکیه شکل گرفت.
وی افزود : به موجب مفاد این موافقتنامه تخفیف هایی در مبادله برخی اقلام کالا بین دو طرف اعمال می شود .
وی با بیان اینکه این تفاهمنامه به امضای وزرای صنعت ، معدن و تجارت دو کشور رسیده و برای طی مراحل قانونی و تصویب در دولت ارسال شده ،ابراز امیدوارکرد که ظرف سه ماه آینده به تصویب دولت رسیده و موجب تسهیل مبادلات بازرگانی با ترکیه و رونق مبادلات و صادرات شود.
افخمی افزود : شاید انجام این فعالیت آغازی برای تمرینی در کاهش تعرفه ها برای حضور در سازمان تجارت جهانی باشد.
رییس کل سازمان توسعه تجارت در ادامه مجموع موافقتنامه های تجارت ترجیحی ایران با کشورهای دیگر را تا کنون 9 مورد عنوان کرد.
افخمی گفت : بجز ترکیه ، این موافقتنامه های ترجیحی عملا نتوانسته موجبات گشایش در میزان مبادلات کالایی و تجاری فراهم کند که شاید بخشی از علت آن فاصله دور با این کشورها و نیز میزان کم تجارت با آنها چون بوسنی و هرزگوین و یا تونس است که جایگاهی در مبادلات اقتصادی جهانی ندارند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران در ترکمنستان توسط خراسان رضوی گفت : این نمایشگاه با حضور نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت افتتاح می شود.
وی از واحدهای تولیدی و صنعتی صادر کننده کالا با ارزش افزوده بالا خواست در این نمایشگاه حضوری گسترده یابند تا زمینه صمیمیت بیشتری بین ایران و ترکمنستان ایجاد شده و فرصتی برای رفع کاستی های موجود در ارتباط دو جانبه بوجود آید.
2713/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن