تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819020362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان آشوب‌زده جشنواره فیلم برلین را تسخیر کردند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کودکان آشوب‌زده جشنواره فیلم برلین را تسخیر کردند فرهنگ > سینما - در دومین روز برگزاری شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم سه فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل روی پرده رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نقش‌آفرینی درخور توجه کودکان گرفتار در زندگی خشن بزرگسالان، روز جمعه در مرکز توجه جشنواره فیلم برلین و نقطه اتکا دو فیلم بود که داستان یکی از آن‌ها در بلفاست دهه 1970 و داستان فیلم دیگر در دوران معاصر در پایتخت آلمان روی می‌دهد.

«71» اولین فیلم بلند داستانی یان دامانج کارگردان متولد پاریس است که سریال بریتانیایی موفق «Top Boy» درباره گروه‌های متخاصم خیابانی را کارگردانی کرده است.

داستان فیلم بریتانیایی «71» سال 1971 در اوج سه دهه درگیری خونین فرقه‌ای در ایرلند شمالی روی می‌دهد و درباره گری (جک اوکانل)، یک تازه‌سرباز جوان انگلیسی است که پشت خطوط دشمن در منطقه کاتولیک گرفتار شده است.

او در اولین جستجوی خود برای پیدا کردن سلاح‌های مخفی‌شده متعلق به یک واحد محلی همراه همرزمان خود گرفتار یک شورش می‌شود. وقتی یک سرباز بریتانیایی بر اثر پرتاب سنگ از ناحیه سر مجروح می‌شود، نوجوانی از بخش کاتولیک به نام شان (با بازی بری کوگان) اسلحه او را برمی‌دارد و فرار می‌کند. آنچه در ادامه روی می‌دهد مجموعه‌ای از واکنش‌های زنجیره‌ای خونبار است.

در همان حال که سربازان در وحشت عقب‌نشینی می‌کنند، گری که از گروه جدا شده، در سفری ادیسه‌وار و هولناک از میان ساختمان‌ها و کوچه‌ها می‌کوشد به مقر خود بازگردد. او در راه به دفعات با شان برخورد می‌کند که برای کار خود بهای سنگینی پرداخته است.


فیلم بریتانیایی «71»

«71» یکی از 20 فیلم بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین است

دامانج که در لندن زندگی می‌کند، شش سال پس از اتفاقات تصویرشده در «71» به دنیا آمده است. او گفت هدفش ساخت یک فیلم ضدجنگ بود که بر جوانی از‌دست‌رفته مناطق متخاصم متمرکز است. «در دوران تحقیق حیرت‌زده شدم، چرا که متوجه شدم بسیاری از بازیگران اصلی فعال در آن سال‌ها نوجوانان بودند.»

دامانج نقش‌آفرینی تماشایی کوگان به نقش شان را تحسین کرد و گفت حضور او در به تصویر کشیدن پسران جوان که در میدان نبرد در جستجوی قبیله هستند، بسیار حیاتی بود.

روز جمعه درام آلمانی «جک» به کارگردانی ادوارد برگر هم در بخش مسابقه بین‌الملل برلیناله نمایش داده شد. این فیلم درباره پسربچه‌ای 10 ساله به نام جک است که در مرکز شهر برلین با سانا، مادر تنها و مهربان خود و برادر کوچکش، مانوئل زندگی به‌هم‌ریخته، اما راحتی دارد.

وقتی سانا برای کاری به بیرون شهر رفته، وقوع یک تصادف هولناک اوضاع خانواده را به هم می‌ریزد. جک از محل اسکان بچه‌های بی‌سرپرست سر درمی‌آورد و سانا حضانت پسر کوچکش را حفظ می‌کند. جک فرار می‌کند و وقتی به خانه برمی‌گردد متوجه می‌شود مانوئل در خانه یک دوست به حال خود رها شده و سانا خانه را ترک کرده است. آنچه در ادامه روی می‌دهد آوارگی جک و مانوئل در خیابان‌های برلین است.

نقش شخصیت جک را ایوو پیتزکر بازیگر 11 ساله بازی می‌کند که نقش‌آفرینی او با استقبال پرشور نمایندگان رسانه‌های حاضر در جشنواره برلین روبرو شد.

برگر گفت انتخاب بازیگر نقش جک گفت: «در مقطعی به این نتیجه رسیدم که هیچ‌وقت نمی‌توانیم جک خودمان را پیدا کنیم. تا اینکه او یک روز در پایان جلسه انتخاب بازیگر و در حالی که در باران، حسابی خیس شده بود، از راه رسید و همه ما مفتون خود کرد.»

«دو مرد در شهر» (Two Men in Town) تازه‌ترین ساخته رشید بوشارب، فیلمساز فرانسوی/الجزایری سومین فیلمی بود که جمعه در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین نمایش داده شد.

فورست ویتکر، هاروی کایتل، برندا بلتین، لوییس گازمن و دولورس هردیا در این فیلم تولید مشترک فرانسه، الجزایر، آمریکا و بلژیک بازی می‌کنند که در برلیناله به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.

ویتکر که سال 2007 برای بازی در نقش ایدی امین در «آخرین پادشاه اسکاتلند» برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد، در «دو مرد در شهر» نقش مردی به نام ویلیام گارنت را بازی می‌کند که به جرم قتل یک پلیس محکوم شده است.

او با کمک یک مامور حوزه عفو مشروط (بلتین) از زندانی در نیومکزیکو آزاد می‌شود، اما کلانتر شهر (کایتل) که گارنت دو دهه قبل مامور او را کشته است، از آزادی او خشمگین است. در این بین، گارنت پس از گرویدن به دین اسلام به دنبال یک شانس دوباره است.


فورست ویتکر در فیلم «دو مرد در شهر»

فورست ویتکر در صحنه‌ای از فیلم «دو مرد در شهر»

«دو مرد در شهر» بازسازی فیلمی کلاسیک تولید 1973 با بازی آلن دلون و ژان گابن است، اما بوشارب 60 ساله گفت تنها از طرح اصلی فیلم اول وام گرفته تا روایتی روزآمد از چشم‌انداز اجتماعی و سیاسی آمریکای معاصر ارائه بدهد.

او گفت: «فیلم‌های من همیشه متاثر از موضوعاتی مانند مهاجرت، عبور از مرزها و تعاملات فرهنگی است.»   

بوشارب بیش از همه برای درام «روزهای افتخار» (2006) درباره سربازان اهل آفریقای شمالی که در جنگ جهانی دوم برای ارتش فرانسه خدمت می‌کردند، شهرت دارد.

در مجموع 20 فیلم برای دریافت جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای این دوره جشنواره برلین رقابت می‌کنند.   

شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین پنجشنبه 6 فوریه با «هتل بزرگ بوداپست» تازه‌ترین ساخته وس اندرسن فیلمساز آمریکایی آغاز شد و تا 16 فوریه (27 بهمن) ادامه دارد. جیمز شیمس فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی ریاست هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل را به عهده دارد.

خبرگزاری فرانسه / 7 فوریه / ترجمه: علی افتخاری

5858



شنبه 19 بهمن 1392 - 15:39:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن