تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818971256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره فیلم برلین با «هتل بزرگ بوداپست» شروع شد / ادای احترام جشنواره به فیلیپ سیمور هافمن


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


جشنواره فیلم برلین با «هتل بزرگ بوداپست» شروع شد / ادای احترام جشنواره به فیلیپ سیمور هافمن فرهنگ > سینما - شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین با فیلم پرستاره وس اندرسن فیلمساز آمریکایی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «هتل بزرگ بوداپست» چهارشنبه شب در افتتاحیه این دوره جشنواره برلین به نمایش درآمد و به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.

«هتل بزرگ بوداپست» هشتمین فیلم بلند داستانی وس اندرسن و اولین فیلم او پس از فیلم نامزد اسکار «قلمرو طلوع ماه» است که سال 2012 فیلم افتتاحیه جشنواره کن بود.

داستان «هتل بزرگ بوداپست» بین جنگ‌های جهانی اول و دوم روی می‌دهد و از آن به عنوان نامه‌ای عاشقانه به اروپا در آن سا‌ل‌ها یاد شده است.

این فیلم بر ماجراهای گوستاو اچ (با بازی رالف فاینس)، متصدی خدمات جانبی یک هتل اروپایی معروف و زیرو مصطفی (تونی رِوولوری)، یکی از کارگران هتل متمرکز است که قابل‌اعتمادترین دوست او می‌شود.

تعدادی از بازیگران همیشگی فیلم‌های اندرسن مانند بیل موری، جیسن شوارتزمن، آدرین برودی و اوئن ویلسن در فیلم جدید او هم بازی می‌کنند. این اولین فیلم اندرسن است که او فیلمنامه‌اش را به تنهایی نوشته است. داستان «هتل بزرگ بوداپست» حول محور سرقت و پیدا کردن یک تابلو نقاشی ارزشمند متعلق به عصر رنسانس و نبرد برای ثروت بی‌اندازه یک خانواده می‌گردد که در پسزمینه وقایع دراماتیک تاریخی روی می‌دهد. سیرشا رونان، اف. موری آبراهام، ادوارد نورتن، متیو آمالریک، ویلم دافو، لیا سیدو، جف گلدبلام، جود لاو، تیلدا سوئینتن، هاروی کایتل و تام ویلکینسن از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

ابتدا قرار بود نقش اصلی «هتل بزرگ بوداپست» را جانی دپ بازی کند، اما او به خاطر مسائل مربوط به زمان‌بندی از پروژه کنار رفت و بعدا فاینس جایگزین او شد.


بازیگران فیلم «هتل بزرگ بوداپست»

از راست، تونی رِوولوری، رالف فاینس، وس اندرسن، ویلم دافو، ادوارد نورتن و تیلدا سوئینتن

فاینس گفت: «فیلمنامه فوق‌العاده وس (اندرسن) به دستم رسید و این فیلمنامه بی‌شباهت با هر چیزی بود که تاکنون خوانده بودم.»

او ادامه داد: «فکر می‌کنم بودن در فیلمی که سازنده آن اجازه دارد فیلمش را همان جور که خودش می‌خواهد بسازد، اتفاقی نادر است.»

اندرسن 44 ساله که متولد تگزاس است، پیش از این با دو فیلم «خانواده رویال تننبام» (2002) و «زندگی در آب با استیو زیسو» (2005) در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین حضور داشته است. «راشمور»، «دارجلینگ لیمیتد» و «آقای فاکس شگفت‌انگیز» از دیگر ساخته‌های اوست.

اندرسن گفت فیلم جدیدش را - که در هتلی آلمانی در مرز چک و لهستان فیلمبرداری شده - با الهام از آثار اشتفان زوییگ رمان‌نویس اتریشی که در فاصله دهه‌های 1930 و 1940 در اروپا به شهرت رسید، ساخته است.

او همچنین گفت برای ساخت «هتل بزرگ بوداپست» از فیلم‌های کلاسیک فیلمسازان اروپایی مانند ارنست لوبیچ و بیلی وایلدر الهام گرفته است.

«هتل بزرگ بوداپست» تولید مشترک بریتانیا و آلمان است. اندرسن، اسکات رادین، استیون ام. ریلز و جرمی داوسن تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

مرگ فیلیپ سیمور هافمن بازیگر آمریکایی که این هفته در 46 سالگی در نیویورک از دنیا رفت، افتتاحیه جشنواره برلین را تحت تاثیر قرار داد. او قرار بود برای تبلیغ فیلم جدیدش «God"s Pocket» به برلین بیاید.

جیمز شیمس فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی که ریاست هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل را به عهده دارد، گفت که روح هافمن در برلیناله حضور دارد.

او که همراه دیگر داوران بخش مسابقه بین‌الملل در یک نشست خبری شرکت کرده بود، گفت:‌«فیلیپ سیمور هافمن اینجاست و می‌دانم خیلی از دوستانش دور هم جمع می‌شوند و یادش را گرامی می دارند.»

برگزارکنندگان جشنواره همچنین اعلام کردند فیلم «کاپوتی» با بازی هافمن به یاد او در جشنواره روی پرده خواهد رفت. هافمن سال 2005 برای بازی در ترومن کاپوتی نویسنده در این فیلم به کارگردانی بنت میلر برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

امسال بیش از 400 فیلم در برلیناله روی پرده می‌رود که در میان آن‌ها 20 فیلم برای دریافت جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای رقابت می‌کنند.

«عصبانی نیستم!» به کارگردانی رضا درمیشیان از ایران در بخش پانورامای جشنواره فیلم برلین حضور دارد. کن لوچ فیلمساز بریتانیایی جایزه خرس طلایی یک عمر دستاورد جشنواره برلین را دریافت خواهد کرد.

شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین 6 تا 16 فوریه (17 تا 27 بهمن) برگزار می‌شود.

خبرگزاری فرانسه / 6 فوریه / ترجمه: علی افتخاری

5858



جمعه 18 بهمن 1392 - 12:15:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن