تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819001381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از اشباح، کلاشینکف تا حق سکوت و خانه پدری در سینمای رسانه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر؛ از اشباح، کلاشینکف تا حق سکوت و خانه پدری در سینمای رسانه تهران - ایرنا - در هشتمین روز از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ، سالن حافظ برج میلاد به عنوان سینمای اهالی رسانه میزبان فیلم های اشباح، حق سکوت، کلاشینکف، خانه پدری و خانوم خواهد بود.


به گزارش روزشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا در هشتمین روز از برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در ساعت 10 صبح فیلم اشباح به کارگردانی داریوش مهرجویی در بخش سودای سیمرغ نمایش داده می شود.
اشباح، برخلاف دو کار قبلی مهرجویی به نام های نارنجی پوش و چه خوبه که برگشتی، یک درام فلسفی - هنری است که زمینه های عاشقانه خاص خود را دارد. آخرین فیلم مهرجویی به نام چه خوبه که برگشتی در سی و یکمین جشنواره بین الملل فجر حضور داشت.
فیلم اشباح روایت کننده داستان زندگی تیمسار سلیمانی و همسرش است که در روابط خود به بن بست می رسند و تلاش های وکیل خانواده برای بهبود اوضاع زندگی آنها بی نتیجه می ماند، تا آنکه سال ها بعد گناهان تیمسار، گریبان مازیار (پسر جوانش) را می گیرد و مسیر عشق و زندگی او را دشوار می سازد.
مهتاب کرامتی، حسن معجونی، مهدی سلطانی، ملیکا شریفی نیا، هنگامه حمیدزاده، امیرعلی دانایی، احمد یاوری شاد، همایون ارشادی و سروش خوبرو بازیگران این اثر سینمایی هستند که توسط جهانگیر کوثری تهیه شده و محمود کلاری مدیریت فیلمبرداری آن را بر عهده داشته است.

**حق السکوت
پس از فیلم اشباح، در ساعت 14 فیلم حق سکوت به کارگردانی محمد هادی ناییجی در بخش نگاه نو روی پرده اکران در مواجهه با اهالی رسانه، منتقدان و هنرمندان مدعو قرار خواهد گرفت.
این فیلم که نخستین اثر سینمایی محمدهادی ناییجی به شمار می رود در بطن خود روایت کننده داستان زندگی یک روحانی مبلغ است که در مسیر فعالیت های روزانه خود درگیر اتفاقاتی می شود که به هیچ وجه انتظار وقوع آنها را نداشته است.
حسام محمودی فرید، شیرین اسماعیلی و باقر سروش بازیگران فیلم حق سکوت را تشکیل می دهند. رضا میرکریمی بر اساس فیلمنامه ای از هادی ناییجی و مدیریت فیلمبرداری مرتضی هدایی، این محصول حوزه هنری را تهیه کرده است.

**کلاشینکف
کلاشینکف به کارگردانی سعید سهیلی سومین فیلمی است که در هشتمین روز جشنواره ساعت 16 در سینمای اهالی رسانه در بخش سودای سیمرغ اکران می شود.
سعید سهیلی که پس از تمام جنجال های به وجود آمده درمورد فیلم گشت ارشاد که منجر به پایین کشیدن و اکران محدود آن شد، با فیلم کلاشینکف در جشنواره سی و دوم فیلم فجر حضور خواهد داشت.
سهیلی در زمان اعتراضات گروه موسوم به انصار حزب الله به فیلم قبلی اش گفته بود که فیلم های بعدی ام حتما تندتر از گشت ارشاد خواهد بود. حال باید دید، این اثر سهیلی که یک فیلم اجتماعی با رگه های طنز است، چگونه خواهد بود.
در خلاصه نسبتا عجیب این اثر سینمایی برای معرفی کلاشینکف آمده است:
یک شهر شلوغ... یک مرد تنها...هزار کوچه بن بست...
اسلحه کلاش، یک خشاب خالی و هزار بغض فروخفته.
اسد: آدم بدبخت، آدم ناشکرِ.
عادل: کدوم ناشکری، ما از اونائیم که به دنیا اومدیم ولی دنیا به ما نیومد...
این اثر که به نویسندگی و تهیه کنندگی سعید سهیلی تولید شده است، فرشاد محمدی را به عنوان مدیر فیلمبرداری با خود به همراه دارد و جواد عزتی، رضا عطاران، ساعد سهیلی، جمشید هاشم پور، شهرام حقیقت دوست، شقایق فراهانی، اندیشه فولادوند، فرهاد اصلانی و سارا سهیلی بازیگران این اثر سینمایی را تشکیل می دهند.

** خانه پدری
برج میلاد به عنوان سینمای اهالی رسانه در ساعت 19، فیلم خانه پدری به کارگردانی کیانوش عیاری را در بخش خارج از مسابقه نمایش می دهد.
خانه پدری به کارگردانی کیانوش عیاری بعد از سه سال از تاریخ ساخته شدنش در بخش خارج از مسابقه سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور یافته است. خانه پدری یک فیلم سه اپیزودی اجتماعی است.
این اثر در خط داستانی خود بازتاب دهنده سرگذشت خانواده ای در شش دهه از زندگی آنها است. روایت زندگی محتشم از 15 تا 80 سالگی که در مرگ خواهر بزرگترش، خود را مقصر می داند.
کیانوش عیاری علاوه بر نگارش این اثر به همراه علی سلطانی خانه پدری را تهیه کرده است و داریوش عیاری مدیریت فیلمبرداری آن را بر عهده دشاته است.
مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، نازنین فراهانی، مینا ساداتی و معصومه بافنده بازیگران این اثر سینمایی را تشکیل می دهند.

**خانوم
و سرانجام در ساعت 21:30 فیلم خانوم به کارگردانی تینا پاکروان در بخش نگاه نو به عنوان آخرین فیلم روز هشتم جشنواره فیلم فجر در برج میلاد اکران می شود.
این اثر که نخستین اثر تینا پاکروان بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون کشور در مقام کارگردان است با روایت سه زن در سه نقطه تهران، از شمال تا جنوب پایتخت کشورمان ساخته شده که امین حیایی، شقایق فراهانی، سیامک انصاری، اشکان خطیبی، اندیشه فولادوند، پانته آ پناهی ها، نقی سیف جمالی، حمیرا اعظمی، سوگل خالقی، مجتبی طهماسبی در آن ایفای نقش کرده اند و کیمیا حسینی و مانی مصلحی نیز بازیگران خردسال این فیلم هستند.
تینا پاکروان پیش از این در سمت مدیر تولید، بازیگر، مجری طرح در سینما فعالیت داشته و آخرین فیلم کوتاه او با نام اینجا شهر من بود در 22 جشنواره جهانی شرکت و هفت جایزه را از آن خود کرده است.
سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به دبیری علیرضا رضاداد که از 12 بهمن کار خود را آغاز کرده است تا 22 بهمن ماه در تهران و شهرستان ها ادامه خواهد داشت.
فراهنگ(5)**9266**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن