تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819446902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه کتاب مازندران یخ زد/ سنگینی برف بر شانه های نحیف کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران مهر گزارش می دهد؛
نمایشگاه کتاب مازندران یخ زد/ سنگینی برف بر شانه های نحیف کتاب
ساری - خبرگزاری مهر: حال و هوای نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران در سایه بحران برف، نبود مکان مناسب، هزینه های بالای کتاب، فاصله طولانی مسیر نمایشگاه با استقبال نه چندان مناسب شهروندان مواجه شده و فضای نمایشگاه هم مثل این روزهای استان، سرد و یخبندان است.



به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران به مناسبت دهه فجر از 14 بهمن ماه در کیلومتر هفت جاده ساری - نکا و در یک انبار بخش خصوصی دایر شده است. بی برنامگی، نبود امکانات مناسب، تمیز نبودن محیط نمایشگاه، افزایش قیمت کتاب و ... از جمله عواملی است که به رغم تلاش متولیان امر، سبب استقبال کم از این رویدااد بزرگ فرهنگی شده است. نعمت پور ناشر انتشارات آویدا در دهمین نمایشگاه کتاب مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر، عدم استقبال مردم از کتاب را هزینه های بالای نشر دانست و افزود : کتابهای خوبی در چند سال گذشته انتشار یافته ولی به دلیل هزینه بالای آن مردم کمتر رغبت به خرید کتاب دارند. وی با تاکید بر کمک مسئولان در حوزه نشر گفت: اگر مسئولان بتوانند شرایطی را برای ناشران فراهم کنند تا هزینه چاپ کتاب کمتر شود باعث افزایش مطالعه در بین افراد جامعه می شود . ناشر انتشارات آویدا با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی در کشور در حال ازبین رفتن است، ادامه داد: به دلیل قیمت بالای کتاب در کشور ما به ندرت می بینیم کسی کتابی بخواند و افراد ترجیح می دهند وقتشان را صرف اینترنت و فضای مجازی کنند و از این طریق اگر مطلبی خواستند دانلود کنند. نعمت پور تبلیغات نمایشگاه کتاب و سرویس دهی این نمایشگاه را نسبت به سالهای گذشته خوب دانست و بیان داشت: متاسفانه بارش برف و سردی هوا مشکلات زیادی را برای افرادی که از شهرهای مختلف آمده اند ایجاد کرده است. وی به استقبال کم مردم از این نمایشگاه اشاره کرد و افزود : سالهای قبل بچه ها همراه معلمان و مدیران در این نمایشگاه حضور پیدا می کردند که امسال به دلیل سرما و تعطیلی مدارس کودکان همراه خانواده در این نمایشگاه شرکت می کنند.

نعمت پور با بیان اینکه مردم به کتابهای رمان و تاریخی بیشتر علاقه مند هستند، ادامه داد: آویدا انتشارات جوانی است که امسال دومین حضور خود را در این نمایشگاه تجربه می کند و در زمینه عمومی فعال است و بیشتر کتابهای ما چاپ جدید هستند. نمایشگاه امسال کیفی تر است علی یکی از غرفه داران این نمایشگاه نیز با بیان اینکه این نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته از کیفیت بهتری برخوردار است ، اظهارکرد : بهتر است مسئولان برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاهها تلاش کنند. وی به مشکل امکانات گرمایشی نمایشگاه اشاره کرد و افزود: بیشتر افرادی که به این نمایشگاه مراجعه می کنند به دلیل سرمای هوا ترجیح می دهند زودتر این مکان را ترک کنند . نبود مکان مناسب نمایشگاهی یکی دیگر از ناشران این نمایشگاه با انتقاد از نداشتن یک مکان مناسب برای برگزاری چنین نمایشگاههایی گفت: بیشتر افراد برای حضور در این نمایشگاه با مشکلاتی مواجه هستند و امکانات خوبی برای حضور مردم فراهم نشده است.  وی تمیز نبودن محیط نمایشگاه، بی برنامگی و امکانات محدود را از دیگر مشکلات این نمایشگاه عنوان کرد. علی یکی از غرفه داران این نمایشگاه به مشکلات حوزه نشر اشاره کرد و بیان داشت : در گذشته یارانه هایی برای کاغذ در نظر گرفته می شد که با برداشتن آن باعث افزایش قیمت کتابها و در نتیجه کاهش استقبال مردم به حوزه کتاب و کتابخوانی شده است . همچنین ناشران با اشاره به بهتر شدن برگزاری این نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته عمده ترین مشکلات این نمایشگاه را نبود امکانات گرمایشی ، مشکلات مردم برای حضور در نمایشگاه ، اطلاع رسانی محدود ، مکان نامناسب و فاصله طولانی با شهر عنوان کردند . مهدی یکی از بازدید کنندگان این نمایشگاه نیز با اشاره به سرما هوا ، گفت : برای آمدن به این نمایشگاه به دلیل مسافت طولانی آن با مشکلات زیادی مواجه شدیم . وی همچنین به پراکندگی کتابها اشاره کرد وافزود : بیشتر کتابها در همه غرفه ها وجود دارد و تعداد زیادی از آنها تنها در بخش ادبیات و روانشناسی هستند . نبود کتابهای مناسب مهدی ادامه داد : متاسفانه کتابهای علمی در این نمایشگاه وجود ندارد و بیشتر کتابها قدیمی هستند.

خانم محمدی یکی دیگر از بازدید کنندگان که به همراه فرزندانش در این نمایشگاه حضور پیدا کرد ، گفت : متاسفانه با وجود حوزه بندی که در این نمایشگاه صورت گرفته می بینیم که ناشران در همه حوزه ها شرکت کردند و بیشتر کتابها در این نمایشگاه شبیه هم هستند و یک کتاب در بیشتر غرفه ها وجود دارد . وی قیمت کتابها را مناسب دانست وافزود : قیمت کتابها با توجه به تخفیف که دارد مناسب است. مجدی یکی دیگر از مشکلات این نمایشگاه را فاصله آن با شهر دانست وادامه داد : متاسفانه امکانات مناسبی برای بازدید کنندگان از این نمایشگاه در نظر گرفته نشده است. فاطمه یکی دیگر از بازدید کنندگان که به همراه برادرش در این نمایشگاه حضور پیدا کرد با اشاره به افزایش کیفیت آن نسبت به سالهای گذشته ، گفت : مشکلی که بیش از همه وجود دارد قیمت بالای کتابها است که باوجود تنوع آن باعث می شود عده ای دست خالی نمایشگاه را ترک کنند. وی ادامه داد : سرویسهای خاصی برای بازدید کنندگان در نظر گرفته نشده است و بیشتر افراد مجبور شدند با ماشینهای شخصی یا کرایه ای در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در این استان گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب استان از 14 تا 20 بهمن ماه با حضور 400 ناشر سطح کشوری در مرکز استان در حال برگزاری است. حجت الاسلام ابراهیمی افزود: در این نمایشگاه محصولات فرهنگی و کتاب با 40 درصد تخفیف ارائه خواهد شد و 40 هزار عنوان کتاب در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی از چاپ 240 عنوان کتاب و 373 هزار نسخه در سال 92 در استان مازندران توسط ارشاد خبر داد و تصریح کرد: در سالجاری 47 هزار و 800 عنوان کتاب نیز در سطح استان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اهدا گردید.

بازدید کنندگان این نمایشگاه نیز عمده ترین مشکلات این نمایشگاه را نبود امکانات مناسب برای بازدید کنندگان ، قیمت های بالا ، نبود کتابهای علمی و آموزشی مناسب و مکان نامناسب نمایشگاه عنوان کردند.


۱۳۹۲/۱۱/۱۸ - ۱۲:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن