تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802654545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هراس آمریکا از باورهای دینی ماست / حفظ وحدت داخلی ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله مکارم شیرازی: هراس آمریکا از باورهای دینی ماست / حفظ وحدت داخلی ضروری است قم ایرنا ـ آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: هراس آمریکا از باورهای دینی ماست و سلاح نظامی بهانه ای بیش نیست.


به گزارش ایرنا از دفتر این مرجع تقلید، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار روز پنجشنبه وزیر کشور با وی، اظهار داشت: آمریکا آن قدر که از باورهای دینی ما می ترسند از سلاح های ما نمی ترسد.
وی افزود: آمریکایی ها با صرف هزینه ای سرسام آور سرباز به عراق بردند اما بعضی بیماری های روانی گرفتند و برخی خودکشی یا فرار کردند، اما رزمندگان ما با افتخار تمام هشت سال در برابر دشمن ایستادند و این مساله نیز مرهون همان اعتقادات دینی آنان بود.
وی اعتقادات مذهبی را عامل پیروزی انقلاب اسلامی ارزیابی و تصریح کرد: آنچه انقلاب را به ثمر رساند اعتقادات مذهبی مردم بود؛ چیزی که هشت سال مردم را در جبهه ها نگه داشت، اعتقادات بود، و اعتقادات حادثه ای را آفریدند که دنیا انتظار آن را نداشت.
آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: این که ملتی بدون توسل به شرق و غرب و نیروی خارجی بتواند یک حکومت 2500 ساله را طی 10 روز براندازد مساله ای بی سابقه است و عاملش اعتقادات مذهبی و باورهای دینی و تقید به ارزش ها بود.
وی اضافه کرد: آنچه که بقای نظام را تضمین می کنداعتقادات است که باید حفظ و تقویت شود بنابراین هر چه در این راستا سرمایه گذاری کنیم شایسته خواهد بود و باید پایه های اعتقادی مردم، کشور و نظام را حفظ و تقویت کنیم.
این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر خدایی ناکرده حمله ای به کشور صورت گیرد، همین بچه بسیجی ها و نیروهای مذهبی در خط مقدم حاضر می شوند و از کشور دفاع می کنند، بنابراین باید کاری کرد که اعتقادات مردم و جوانان به ویژه دانشجویان تضعیف نشود.
وی ادامه داد: این دانشجویان هستند که در آینده مصادر کشور را به دست می گیرند از این رو باید پایه های دینی آنها تقویت شود تا جوان ها مؤمن بار بیایند و اگر این متزلزل بشود پشت ما خالی می شود و کسی را برای دفاع از کشور نخواهیم داشت.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر این که باید انسجام بین حوزه و دولت بیشتر و از حوزویان در بخش های مختلف بیشتر استفاده شود، افزود: حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی و علمی وابسته به آن ظرفیت های بسیار خوبی دارند که می توانند در بخش های مختلف به شما کمک کنند.

** حفظ وحدت داخلی ضروری است
وی حفظ وحدت در داخل کشور را یک اصل مهم عنوان و با بیان این که هیچ زمانی به اندازه امروز وحدت برایمان ضرورت نداشته است، تصریح کرد: در گفت وگوهای خارجی همه انتظار دارند که عزت و کرامت ما حفظ شود.
وی همچنین بخش دیگری ازسخنان خود را به مساله پرونده هسته ای ایران اختصاص داد و گفت: انرژی اتمی تبدیل به یک مسأله شرافتی برای ما شده است نه تنها صنعتی و این مساله نیز باید با تدبیر حل بشود.
وی ضمن ابراز خرسندی از پیروزی حجت الاسلام سید حسن روحانی در انتخابات گفت: بحمدالله بعد از آن که آقای روحانی روی کار آمدند بارقه امیدی در دل های مردم پیدا شد که امیدواریم این امید روز به روز بیش تر بشود و ضعف در آن پیدا نشود.
وی اظهار داشت: برای اینکه امید همچنان باقی بماند و روز به روز بهتر و بیشتر بشود باید مراقب برخی از آسیب های مشکل آفرین بود.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که هرگونه جدایی در بین مسوولان و در بین گروه های مردم امیدها را تضعیف می کند، بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت در جامعه تاکید و تصریح کرد: من اخیرا در لابه لای کلمات، ادبیاتی می بینم که رو به خشونت می رود، ادبیات مسؤولان باید به گونه ای باشد که انسجام را بیشتر کند نه این که باعث جدایی شود.
وی با توصیه اکید به مسؤولان در این ارتباط خاطرنشان کرد: تعبیرات اشخاصی که مسوولیت های مهمی دارند و در جلسات مهمی شرکت می کنند خیلی مهم است، این تعبیرها واقعا اثرگذار است، گاهی یک مطلبی را زیرورو می کند. به دوستان سفارش کنید ادبیاتی انتخاب شود که رو به سوی انسجام بیشتر برویم.

** اهمیت وحدت میان اقشار مختلف
وی در ادامه به اهمیت وحدت بین اقشار مختلف اشاره کرد و افزود: ارتباط میان حوزه و دولت و حوزه و دانشگاه باید روز به روز بیشتر باشد تا بتوانیم در مقابل دشمنان وحدت مان را حفظ کنیم.
وی در پایان بر ضرورت توجه ویژه مسؤولان کشور به شهر مقدس قم تاکید کردو اظهار داشت: قم را نباید با دیگر شهرهای کشور مقایسه کرد قم متعلق به تمام جهان اسلام است حوزه و مراجع با هزینه خود نیروهای مختلف مورد نیاز نظام و کشور در عرصه های مختلف را تربیت کرده و می کننداز این رو هر گونه توجهی به قم صورت گیرد به جا و شایسته است.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی نیز گزارش مبسوطی از وضعیت کشور ارائه کرد.
وزیر کشور امروز پنجشنبه در سفری به شهر مقدس قم با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی و آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و شبیری زنجانی از مراجع تقلید دیدار کرد.
دیدار با حضرات آیات عبدالله جوادی آملی، نوری همدانی، وحید خراسانی، جعفر سبحانی و موسوی اردبیلی و شرکت در جلسه شورای اداری استان قم از دیگر برنامه های وزیر کشور در این سفر یک روزه است. ک/3
7407 / 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن