تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802891756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه فناوری خلا نیاز به امکانات پیچیده آزمایشگاهی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس انجمن فناوری ˈخلا ایرانˈ: حوزه فناوری خلا نیاز به امکانات پیچیده آزمایشگاهی ندارد اهواز - ایرنا - رییس انجمن فناوری ˈخلا ایرانˈ گفت: نبودنیاز به امکانات پیچیده آزمایشگاهی برای پژوهش از مهمترین فرصت های موجود در حوزه فناوری خلا است.


دکتر ˈجلیل بدراقیˈ چهارشنبه در ششمین کنفرانس ملی خلا ایران که در مهمانسرای دانشگاه شهید چمران اهواز برگزارشد اظهارکرد:تاثیر شگرف بر تولیدات صنایع مرتبط، امکان سازماندهی آزمایشگاه های موجود برای توسعه این فناوری از جمله دیگر فرصت های موجود در این زمینه است.
وی از فرصت های موجود دیگر در این حوزه، به پایه مشترک علمی برای کاربردهای متعدد و امکان همکاری بین المللی با برخی کشورهای صاحب فناوری خلا نام برد.
بدراقی، گفت: نبود دستاورد اقتصادی در کوتاه مدت، امکان جذب متخصصان داخلی توسط کشورهای خارجی، وجود تحریم در زمینه تجهیزات پیشرفته ضد ایران به دلیل کاربرد نظامی و هسته ای فناوری خلا، از جمله تهدیدها در این حوزه است.
وی ادامه داد: نبود ارتباط مناسب میان پژوهش با تولید صنعتی و تجارت، ارتباطات ناچیز در زمینه تحقیقات مشترک بین المللی، تمایل نداشتن بخش خصوصی به ورود در زمینه های نو، نبود انعطاف سامانه آموزشی و مشکلات ساختاری در نظام برنامه ریزی اداری و دولتی از دیگر نقاط ضعف در این حوزه است.
رییس انجمن خلا ایران افزود: امکانات مالی مناسب در شرایط فعلی کشور، وجود نیروی انسانی مستعد یادگیری و وجود متخصصان متعدد در رشته های نزدیک به فناوری خلا از جمله نقاط قوت در این زمینه است.
بدراقی به چالش های آموزشی اشاره کرد و گفت: مشخص نبودن میزان تاثیر آموزش ها و نحوه تدریس رشته های علمی مرتبط با خلا بر کارآفرینی و نوآوری دانش آموختگان در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی، محدود بودن عرضه و تقاضای دوره های آموزشی درباره علوم و فناوری خلا، و نبود ارتباط مناسب بین اساتید و متقاضیان دوره های آموزشی از جمله چالش های موجود است.
وی افزود: راه اندازی و حمایت از کانون تفکر و ایده اندیشی در حوزه فناوری خلا، برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت تخصصی درمراکز تحقیقاتی و صنعتی مرتبط، کمک به انتشار نتایج تحقیقات و دستاوردهای علمی از جمله راهبردهای توسعه فناوری خلا است.
بدراقی اظهارکرد: طرح پیشنهادی با عنوان ˈ تشکیل ستاد توسعه فناوری خلا معاونت علمی و فناوری کشورˈ، و ارایه برنامه کلان توسعه استفاده از تکنیک خلا در صنایع کشور به رییس جمهور پیشین در جلسه وی، با انجمن های علمی از جمله این اقدامات است.
رییس انجمن خلا ایران خاطرنشان کرد: این انجمن موسسه ای غیر انتفاعی است که در زمینه های علمی، پژوهشی و فنی فعالیت می کند و دارای شخصیت حقوقی است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این همایش گفت: به برکت انقلاب اسلامی، کشور ایران جزو 20 کشور برتر دنیا از نظر تولیدات علمی ، و رتبه نخست منطقه را دارد.
ˈخلیل رنجبرˈ اهداف برگزاری این همایش را در دانشگاه چمران کمک به تولید علم و تبدیل تولیدات علمی به عمل و تجاری سازی عنوان کرد.
رنجبر با تاکید بر اتصال دولت، دانشگاه و صنعت ادامه داد: دانشگاه و صنعت به خوبی به هم متصل نشده اند اما اتصال دانشگاه و دولت پررنگ است.
دبیر علمی این همایش نیز گفت: انجمن خلا در حال طی کردن دوران بلوغ است و رشد خوبی داشته است.
ˈعلی اصغر حسینیˈ افزود: 54 مقاله برای شرکت در این همایش ارایه شد که پس از داوری 13 مقاله به صورت شفاهی و 18 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد.
ششمین کنفرانس ملی خلا ایران 16 و 17 بهمن در مهمانسرای دانشگاه شهید چمران اهواز در حال برگزاری است.
7157/642/640
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن