محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832280284
ماجرای تصویرسازی نماز خواندن حُر پشت سر امام حسین (ع)/ «رستاخیز» یک آغاز است
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
فرهنگ و هنر > سینمای ایران درویش مطرح کرد:
ماجرای تصویرسازی نماز خواندن حُر پشت سر امام حسین (ع)/ «رستاخیز» یک آغاز است
احمدرضا درویش کارگردان «رستاخایز» درباره این اثر گفت: ما یک فیلم ساخته ایم درباره عاشورا و نباید توقع داشته باشیم که تمام حرف ها در آن زده شود. این یک آغاز است و امیدوارم در پس آن فیلمهای دیگری ساخته شود.
به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه نشست «رستاخیز» احمدرضا درویش در مورد نشان دادن وقایع تاریخی مذهبی در این فیلم توضیح داد: پس از مراحل تحقیق آن چه برای ما مهم بود این مساله است که چند شرط را باید در نظر بگیریم تا رابطه منطقی بین تاریخ و تخیل برقرار کنیم. ما نمیخواستیم مستند بسازیم. باید یک روایت داستانی و تاریخی را ارایه می کردیم و همچنین این موضوع مهم بود که داستان تاریخی در وسط ماجرا باشد. وی افزود: ما می خواستیم از مرگ معاویه تا شهادت امام حسین(ع) را روایت کنیم به همین دلیل باید به تمام جزئیات در این بخش و همچنین عناصر خیر و شر و ساختار دراماتیک فیلم هم میپرداختیم. قطعاً کار سختی بود تا اینکه به شخصیت بُکَیر که فقط یک خط در تاریخ از آن گفته شده است، رسیدیم. وقتی شخصیت «حر» به لشگر امام حسین(ع) می آید و بیعت می کند فرزندش بُکَیر هم همراهش است اما تاریخ در مورد زندگی بُکَیر صحبتی نکرده است البته درباره حر هم زیاد جزئیاتی در تاریخ وجود ندارد و درباره آن سکوت شده است. درویش ادامه داد: ما شخصیت بُکَیر را انتخاب کردیم تا او را به عنوان نخ تسبیح روایت داشته باشیم تا مجموعه را به هم ربط دهد و راوی قصه باشد. ما در این فیلم تا آنجایی حق تخیل داشتیم که تاریخی ساکت است. در 4 ماهی که امام حسین (ع) در مکه بوند اتفاقات زیادی افتاده است و اشخاص بسیار زیادی در آن زمان ایفای نقش کردند که همگی مهم بودند. در این دوران سه صحنه مهم باید روایت می شد که یکی از آنها خطبه حضرت امام است که ما در آن هیچ دخل و تصرفی انجام ندادیم چون در تاریخ هم به همین صورت روایت شده بود. وی افزود: صحنه بعدی ترور شخصیت امام حسین(ع) است که در تاریخ نیز به این ترور اشاره میشود اما چگونگی آن بیان نمیشود که ما روی آن بخشها کار کردیم و جزئیاتی را مطرح کردیم چرا که می توانست به فرم روایت ما کمک کند. صحنه سوم مربوط به نماز خواندن حر در پشت امام حسین(ع) است که بسیار صحنه مهمی است. این در ساختار قدرت معنی ندارد اما باز تاریخ سکوت کرده است ولی روایات سینمایی درباره آن موجود است. درویش بیان کرد: ما یک فیلم ساخته ایم درباره عاشورا و نباید توقع داشته باشیم که تمام حرف ها در آن زده شود. این یک آغاز است و امیدوارم در پس آن فیلم های دیگری ساخته شود. قائمی مقامی مدیر تولید پروژه افزود: ما حتی از قبل از پیش تولید همه محاسبات را به درستی انجام دادیم و همه چیز را می دانستیم، کار تولید این پروژه بسیار سخت بود. ما در یک سال 350 سوارکار داشتیم. صحنه مکه دو هزار سیاه لشگر داشت و قطعاً اگر تمام ابعاد آن را در نظر بگیریم کار بسیار دشواری در سینمای ایران به حساب می آید. خوشحالم مدیر تولید «رستاخیز» بودم و امیدوارم در آینده چنین فیلم هایی در سینمای ایران تولید شود. سحرخیز مدیر عملیات پس از فیلم درباره این بخش توضیح داد: ما در حین فیلمبرداری کارمان آغاز شد و باید متریال را به گونه این منتقل می کردیم که هیچ وقفه ای در آن ایجاد نشود. متریالی همچون راش های فیلمبرداری، صداها و ... ما همچنین توانستیم تدوین و صداگذاری را در خارج انجام دهیم و تمام این بخش ها با همکاری دوستان پیش رفت. وی درباره صداگذاری این فیلم که در خارج از کشور انجام شده است گفت: این بخش را ترجیح دادیم در خارج از کشور انجام دهیم. به عنوان مثال صداهای مربوط طواف و جمعیت متعلق به فضا و جغرافیای ماست و تلاش کردیم آنها را متناسب با ایران صداسازی کنیم. موسوی طراح گریم فیلم هم گفت: ما 90 شخصیت در این فیلم داشتیم که گریم تمام آنها با نظر درویش و مشاوره ما با هم به نتیجه رسید و تلاش کردند بیشتر برای شخصیت های مهم تاثیرگذار همچون حضرت ابوالفضل(ع) به سمت شمایلی بروم که از آنها تا کنون کشیده شده است. درویش در این باره توضیح داد: بحث چهره پردازی در این فیلم تنها برای رسیدن به نقش نبود بلکه طراح گریم در این فیلم مشاور من در انتخابات بازیگران هم بود. من با تمام عوامل فیلم که نقش مهمی داشتند در صحنه پردازی، نور، میزانسن و ... با هم مشورت می کردیم. طراح گریم «رستاخیز» حتی به من پیشنهاد داد که بهتر است بابک حمیدیان در این فیلم به ایفای دو نقش بپردازد. این کار کاملاً گروهی صورت گرفت. قلی زاده تهیهکننده پروژه در ارتباط با انتخاب آهنگساز خارجی فیلم گفت: در این فیلم بخش های هنری فنی تلاش می کردند یکدیگر را همپوشانی کنند. اگر شما در یک فیلم سینمایی احساس می کنید که تمام اجزا با هم همخوانی دارند به دلیل همراهی عوامل در پشت صحنه است، مذهب آهنگساز ما مذهب سینما است زیرا آهنگساز ما همان درکی از فیلم داشته که فیلمبردار و بازیگران ما داشته اند. ما به انتخاب این آهنگساز رسیدیم همچون انتخاب دیگر عوامل به طور مثال ما حسین جعفریان را برای مدیریت فیلمبرداری انتخاب کردیم نه فیلمبردار دیگری چون نظرمان به حضور وی بود. سینما مرز ندارد همان طور که یک ایرانی در فرانسه فیلم می سازد یک خارجی هم می تواند در یک فیلم ایرانی همکاری کند. این نشان دادن بی کیفیت بودن دیگر عوامل ما در سینما نیست و به اعتقاد من انتخاب درستی انجام دادیم. کیوان کثیریان منتقد سینما و مجری این نشست هم در این باره بیان کرد: آهنگسازان ایرانی ما که در این جشنواره در فیلم های سینمای ایران همکاری داشتند با این آهنگساز خارجی فیلم شما داوری می شوند اتفاقاً این حضور اعتماد به نفس عوامل ایرانی را بالا می برد و فکر می کنم باید چنین حضورهایی بیشتر اتفاق بیافتد. تهیهکننده «رستاخیز» درباره چشم انداز اکران عمومی این فیلم گفت: به نظرم میرسد «رستاخیز» در جای جای دنیا مخاطب را شناسایی کند ما با نمایش های محدود به این ظرفیت فیلم پی برده ایم، در نمایشی که در بازار فیلم هم داشتیم متوجه شدیم که چه مخاطبانی منتظر این فیلم هستند حتی «رستاخیز» توسط منتقدان بینالمللی هم مورد توجه قرار گرفت چرا که موضوع ناب و قصه ای دارد که جذاب است و ما چشم انداز خوبی برای اکران می بینیم. در ادامه این نشست جعفریان مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش گفت: زمانی که فیلمنامه هر فیلم سینمایی را میخوانیم ایده یا برای ساختار بصری فیلم به ذهن ما می رسد و بعد در نهایت با کارگردان به جمع بندی کلی در این زمینه می رسیم. در «رستاخیز» هم همین گونه بود، خوشبختانه من از حضور برازنده به عنوان فیلمبردار نیز در این فیلم استفاده کردم، من و درویش پشت دوربین نشستیم و در رابطه با نوع فیلمبرداری با هم گفتگو می کردیم. «رستاخیز» جزو فیلم های فاخر و پرهزینه بود البته از نظر امکانات فنی چیز فوق العاده ای نداشتیم و با همان امکانات سینمای ایران کار را پیش بردیم. وی ادامه داد: با تلاش همه بچه ها و عوامل پشت دوربین سعی کردیم بهترین کار را انجام دهیم، متاسفانه در طول دوران فیلمبرداری یک اتفاق بسیار بد نیز برای من رخ داد که هیچگاه آن را فراموش نمی کنیم. زنده یاد محمد صاحبی یکی از بچه های گروه من از بالای سکو افتاد و جان خود را از دست داد. علی قلی زاده در ادامه گفت: برای «رستاخیز» سرویس فوق العاده از نظر تجهیزات نگرفتیم اما آن چه که فوق العاده بود عشق و علاقه عوامل به این کار بود. سابقه فیلم «رستاخیز» به سال 81 باز می گردد که اولین قدم در آن زمان برداشته شد و در بهمن ماه 88 فیلمبرداری فیلم آغاز شد. مدت فیلمبرداری 11 ماه طول کشید و یک سال و نیم بر سر پست پروداکشن بود. عوامل بسیار داخلی و خارجی در این فیلم با ما همکاری کردند که جای آنها نیز خالی است در کنار آن نیز تعدادی از بازیگران عرب هم حضور داشتند که نتوانستید در این نشست حضور داشته باشند. وی در پاسخ به این پرسش که بودجه ساخت «رستاخیز» چه میزان است، توضیح داد: این حق افکار عمومی است که بدانند منابع مالی عمومی چگونه هزینه می شود. خوشبختانه دولت جدید سیاست جالبی را پیش رو گرفته و ریز هزینه هایی که برای سینما اختصاص می دهد اطلاع رسانی می کند. اما زمانی که یک پروژه سینمایی خصوصی باشد عوامل این فیلم حق دارند که یک سری از اطلاعات را محفوظ نگه دارند. «رستاخیز» کاملاً توسط بخش خصوصی تامین شده است، توسط افرادی که به چنین کارهایی اعتقاد دارند و مطمئن باشید که منابع مالی فیلم پاکیزه است. وی بیان کرد: بیش از 50 درصد منابع فیلم از خارج از ایران و توسط دو شرکت خارجی تامین شده است. اسامی افراد یا نهادهایی که در تیتراژ آمده تنها نقش حامی فیلم را داشتند. علی قلی زاده در پاسخ به این سوال که چرا ساخت این فیلم سینمایی 10 سال به طول انجامید گفت: اول اینکه 10 سال طول نکشید بلکه 12 سال بود اما زمان زیادی از این 12 سال صرف مطالعات و تحقیقات در رابطه با فیلمنامه بود. همچنین بخش قبل از پیش تولید که بسیار مهم است نیز زمان بسیاری برای آن صرف شد. میرفخرایی طراح صحنه و لباس «رستاخیز» در پاسخ به این سوال که چرا در این فیلم کاخ گلستان و قلعه رودخان دیده می شود، بیان کرد: من در این فیلم کاخ گلستانی ندیدم. پیشنهاد می کنم کسی که این سوال را پرسیده حتماً یک بلیت بخرد تا کاخ گلستان را از نزدیک ببیند. من بهترین کارم را با درویش برای فیلم آخرین پرواز شروع کردم و آخرین کارم نیز با او در «رستاخیز» بود. زمانی که درویش به من پیشنهاد داد که طراحی صحنه و لباس این فیلم را بر عهده بگیرم اعلام کردم که به منابع مناسبی برای طراحی نیاز دارم که خوشبختانه درویش اکثر این منابع را در اختیار من گذاشت. یک سری از طراحی های لباس و لوکیشن انتخاب و بعضی ها تغییر کرد، چه ایرادی دارد که ما لوکیشن قلعه رودخان را برای این فیلم انتخاب کردیم. این مکان برای فیلمبرداری بسیار مناسب بود. وی ادامه داد: درویش و قلیزاده به صنعت سینمای ایران در این فیلم فکر کردند. من خوشحالم که به طراح صحنه و طراح گریم اعتماد کردم که ما در کنار دیگر گروه های خارجی در این فیلم حضور داشته باشیم. صنعت سینمای ما در «رستاخیز» خود را نشان داد. به جرات می توانم بگویم که این فیلم همسطح فیلم های خارجی اما مطابق با امکانات ایران ساخته شده است. درویش در پاسخ به این سوال که چرا صحنه های جنگ از قوت لازم برخوردار نیست، توضیح داد: قوت و یا ضعف جنگ نظر شخصی بیننده است اما ما تحقیقات بسیاری را برای جنگ های آن زمان انجام دادیم. در آن تاریخ و در جنگ های صدر اسلام نبردها بسیار متفاوت بوده و با جنگ های کلاسیک در سینمای جهان بسیار متفاوت است. در جنگ های صدر اسلام پیاده شدن از اسب خطای بزرگی بود، این جنگ ها ابتدا با رجزخوانی و بعد با جنگ های تن به تن و در نهایت حمله دو لشگر شروع و به پایان می رسید. در صحنه نبرد فیلم «رستاخیز» تنها دو سکانس است که جنگ جمعی صورت می گیرد؛ اول آمدن «حر» به صحنه نبرد و قرار گرفتن او در مقابل سپاه یزید که لشگر یزید را برافروخته کرد و جنگ گروهی شروع شد و سکانس دوم پایان جنگ که لشگر یزید به خیمه ها حمله می کند و قتل عام آغاز می شود.
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ - ۱۵:۵۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]
صفحات پیشنهادی
قلی زاده: هزینه فیلمم محرمانه است/ درویش: رستاخیز آغازگر فیلم هایی با موضوع امام حسین (ع) است
آنچه در نشست پرسش و پاسخ فیلم رستاخیز گذشت قلی زاده هزینه فیلمم محرمانه است درویش رستاخیز آغازگر فیلم هایی با موضوع امام حسین ع است فیلم سینمایی رستاخیز آغازگر فیلم هایی با موضوع امام حسین ع است تا بعد از ما با نوع دیگری به آن نگاه کنند به گزارش خبرنگار حوزه سینما بمجموعه تصاویر از تجدید میثاق هنرمندان با آرمانهای امام(ره) تا نماز خواندن کِلِی
مجموعه تصاویراز تجدید میثاق هنرمندان با آرمانهای امام ره تا نماز خواندن کِلِیمهمترین تصاویر ۲۴ ساعت گذشته که در فضای مجازی منتشر شده است را از پیش رو میگذرانید سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس مهمترین تصاویری که در 24 ساعت گذشته در فضای مجازی منتشر شده است را روزانه در قالبهر شب با قرآن/ آیهای که امام باقر (ع) در نماز جمعه میخواندند
هر شب با قرآن آیهای که امام باقر ع در نماز جمعه میخواندند بر آنیم تا در این مجال قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی گزیده به انعکاس آن در ادبیات پارسی پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید مجله شبانه باشگاه خبرنگاران آیه 90 سورهی نماجرای شبی که «خمینی ای امام» پشت کاخ نیاوران ضبط شد
ماجرای شبی که خمینی ای امام پشت کاخ نیاوران ضبط شد فرهنگ > کتاب - یکی از همراهان گفت یک نفر را میشناسد که تجهیزات صوتی پیشرفته دارد و باید با او صحبت کند به اتفاق شمسایی به بنگاه اتومبیلی که روبهروی حسینیه ارشاد بود رفتند و با فرد مورد نظر گفتوگو کردند به گزماجرای شبی که «خمینی ای امام» پشت کاخ نیاوران ضبط شد
ماجرای شبی که خمینی ای امام پشت کاخ نیاوران ضبط شدتاریخ انتشار شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳ ۲۹ یکی از همراهان گفت یک نفر را میشناسد که تجهیزات صوتی پیشرفته دارد و باید با او صحبت کند به اتفاق شمسایی به بنگاه اتومبیلی که روبهروی حسینیه ارشاد بود رفتند و با فرد مورد نبرای اولین بار در پلدختر همایش تکریم و تجلیل از پیرغلامان امام حسین(ع) برگزار شد
برای اولین بار در پلدخترهمایش تکریم و تجلیل از پیرغلامان امام حسین ع برگزار شدبرای نخستین بار از ۲۸ نفر پیرغلام امام حسین ع و امام جمعه پلدختر تجلیل و تقدیر بهعمل آمد به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس پلدختر طی مراسمی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان امام جمعه پلدختر فرماجامانده از بزرگداشت احد دهبزرگی امام حسین را علم می کنند تا حکومت را ساقط کنند/ مداح باسواد این شعرها را نمی
جامانده از بزرگداشت احد دهبزرگیامام حسین را علم می کنند تا حکومت را ساقط کنند مداح باسواد این شعرها را نمیخواندمیگوید دو شاخه را اگر ما بزنیم همه مسلمانان جهان را میتوانیم زیر پوشش قرار دهیم راهکار هم داده یکی اختلاف انداختن بین علما و زدن ولایت فقیه یکی هم شکستن امام حستهیه سناریوی ژنو2 در واشنگتن/ پشت پرده ماجرای پس گرفتن دعوت از ایران
تهیه سناریوی ژنو2 در واشنگتن پشت پرده ماجرای پس گرفتن دعوت از ایران حضور ایران در این کنفرانس برنامه غرب به رهبری آمریکا و پادشاهی های خلیج فارس را خراب می کرد به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز رجب صفروف مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در مسکو در مصاحبه با شبکه صدای آمریکاصلاحیه ماجرای "وقتی امام خمینی واسطه خیر برای یک لات لا اُبالی شد"
اصلاحیه ماجرای وقتی امام خمینی واسطه خیر برای یک لات لا اُبالی شد وبلاگ > مؤذن جامی محمدهادی - ماجرای وقتی امام خمینی واسطه خیر برای یک لات لا اُبالی شد را ازجنبه اخلاقی نقل کردم ولی با کامنت جناب آقای دکتر رجایی عزیز ذیل مطلب و به دلیل اهمیت موضوع و جلوگیری ازلحظه به لحظه تا آغاز زنگ انقلاب در استان مرکزی/ جشنها همزمان با ورود امام خمینی(ره)کلید می خورد
استانها مرکز مرکزی لحظه به لحظه تا آغاز زنگ انقلاب در استان مرکزی جشنها همزمان با ورود امام خمینی ره کلید می خورد اراک-خبرگزاری مهر لحظه به لحظه به 12 بهمن سالروز ورود معمار کبیر انقلاب به وطن نزدیک می شویم شمارش معکوس در حالی برای بزرگداشت دهه انقلاب آغاز که رییس ستاد دههحجتالاسلام مروی در سخنرانی پیش از خطبههای نمازجمعه تهران: مدعیان خادمالحرمین برای از پای درآوردن سوریه التم
حجتالاسلام مروی در سخنرانی پیش از خطبههای نمازجمعه تهران مدعیان خادمالحرمین برای از پای درآوردن سوریه التماس میکنند ۳ خصوصیت بارز امام خمینی ره معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت امروز به نام کشور اسلامی و خادمالحرمینی دست در دست دشمنان قسمخورده اسلام یهود و صهنماز خواندن محمدرضا شاه در کنار کعبه + عکس
نماز خواندن محمدرضا شاه در کنار کعبه عکس در حالیکه فساد اخلاقی محمدرضا و عدم تقید اون به ابتدایی ترین احکام اسلامی شهره عام و خاص بوده و در دوران دیکتاتوری 37 ساله وی بسیاری از بی گناهان به دست جلادان آخرین شاه ایران به شهادت رسیدند وی با اینگونه اعمال قصد عوام فریبی مردم را داماجرای برخورد امام با شهردار وقت تهران
ماجرای برخورد امام با شهردار وقت تهران روز ۱۴ بهمن ۱۳۵۷ جواد شهرستانی شهردار تهران استعفای خود را تسلیم امام خمینی کرد خبرگزاری ایسنا روز ۱۴ بهمن ۱۳۵۷ جواد شهرستانی شهردار تهران استعفای خود را تسلیم امام خمینی کرد تاریخ ایرانی نوشت روزنامه کیهان آن روز به نقل از نزدفرماندار عنبرآباد خواستار شد اطلاعرسانی طرح بازسازی گنبد امام حسین (ع) در جنوب کرمان
فرماندار عنبرآباد خواستار شداطلاعرسانی طرح بازسازی گنبد امام حسین ع در جنوب کرمانفرماندار عنبرآباد گفت باید اطلاعرسانی مطلوبی در ارتباط با طرح بازسازی گنبد حرم امام حسین ع توسط مردم کرمان در منطقه انجام شود به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد ولیمحمد مشایخی ظهر امروز درحواشی از گوشه کنار جشنواره تئاتر فجر اعتراض تماشاگران پشت درهای بسته/ تاخیر در آغاز نمایش رسم شده است!
حواشی از گوشه کنار جشنواره تئاتر فجراعتراض تماشاگران پشت درهای بسته تاخیر در آغاز نمایش رسم شده است از اتفاقات هشتمین روز جشنواره تئاتر فجر میتوان به ادامه روند استقبال از نمایش لهستانی تا لحظه آخر پشت در ماندن تماشاگران با بلیت و عدم اجازه ورود آنها به سالن و تاخیرهای بیدلیلآیتالله حسینی بوشهری: امام خمینی(ره) یکی از مردان تاریخساز جهان اسلام است
آیتالله حسینی بوشهری امام خمینی ره یکی از مردان تاریخساز جهان اسلام استمدیر حوزههای علمیه سراسر کشور گفت امام خمینی ره یکی از مردان تاریخساز جهان اسلام بود و شخصیتی چند بعدی در همه زمینهها داشت به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیتالله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در نخسامام جمعه لاهیجان: برپایی نماز جمعه از برکات انقلاب است
امام جمعه لاهیجان برپایی نماز جمعه از برکات انقلاب استامام جمعه لاهیجان گفت برپایی نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان حجتالاسلام محمدتقی صرفیپور امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن 12 بهمن اظهار کرد فردا نخستین روز دهه مبارکه-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها