تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802526672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانون دست آموزش و پرورش را برای تربیت دانش آموز نقاد باز گذاشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس حوزه تعلیم و تربیت: قانون دست آموزش و پرورش را برای تربیت دانش آموز نقاد باز گذاشته است تهران - ایرنا - کارشناس حوزه تعلیم و تربیت گفت: قوانین و مقررات مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش این اجازه را داده است که فضا برای تربیت دانش آموز نقاد و منتقد در موضوعات مختلف فراهم شود.


علیرضا رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: به لحاظ قانونی دست آموزش و پرورش باز گذاشته شده تا فضایی برای دانش آموز فراهم کند تا دیدگاه ها و نظرات خود را به مدیر، معاونان و دبیران مدرسه منعکس کند.
وی افزود: اکنون فضای فکری و رویکردهای جدید همچون پررنگ شدن نقش دانش آموز در کتاب های درسی جدیدالتالیف، تقویت زنگ انشا و مطالعه ایجاد شده است تنها عزم ملی نیاز دارد تا برای آینده نسلی شاداب، نقاد و یا فلسفی تربیت شود و البته ایجاد چنین فضایی هم شدنی است.
رحیمی با بیان اینکه یکی از راهکارهای ایجاد فضای نقد و بررسی ارزشیابی توصیفی است، اضافه کرد: لازم است به گونه ای عمل شود که کودکان و نوجوانان به خود ارزیابی برسند ، نسبت به ارزیابی همسالان خود و همسالان نیز نسبت به آنها اظهار نظر کنند و معلم با یک ابزار واحد درباره دانش آموز قضاوت نکند.
این کارشناس مقطع ابتدایی ادامه داد: یکی از امکانات موجود برای ورود دانش آموزان به عرصه نقد و انتقاد، شوراهای دانش آموزی مدرسه است که همه ساله اوایل آبان ماه انتخابات آن برگزار شده و تعدادی از دانش آموزان برای فعالیت در این شورا انتخاب می شوند.
رحیمی یادآورشد: موضوع دانش آموز منتقد اکنون نه به صورت کامل اما ضمنی تحت عناوینی چون ببینیم و بیاندیشیم، پاسخ دهیم و با همکلاسی های خود به بحث بنشینیم، در کتاب های درسی دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه با طرح این موارد امکان منتقد بار آوردن دانش آموزان فراهم می شود، یادآورشد: به عبارت ایجاد روحیه نقد همان فلسفی بار آمدن آنهاست، به این نحو که در انتقاد، انسان دلایلی برای رد یک موضوع مطرح می کند و یا با دلایلی موضوعی را می پذیرد و در فلسفه هم همین است ما مساله ای را می پذیریم یا رد می کنیم که دلیلی برای پذیرش یا رد آن داشته باشیم.
این کارشناس مقطع ابتدایی تصریح کرد اگر آموزش و پرورش بخواهد فضای نقادی را در فرایند تعلیم و تربیت ایجاد کند کار سهل و ممتنعی است.
رحیمی در ارتباط با نحوه ایجاد امکان نقد سازنده در کلاس نیز توضیح داد: امروزه با توجه به اینکه برنامه درس ملی تصویب و به آموزش و پرورش ابلاغ شده بخشی از زمینه های قانونی این امر فراهم شده است.
وی افزود: وقتی در فرآیند آموزش و پرورش بر این مساله تاکید می شود که باید از حاکمیت کتاب درسی دور شده و به جای ارایه صرف کتاب راهنمای معلم به دانش آموزان بسته آموزشی ارایه دهیم و باید به جای حافظه محوری به سمت تعقل محوری و خلاقیت محوری حرکت کنیم طبیعی است که لازمه تحقق این موارد گرایش به سمت تربیت دانش آموز منتقد و فراهم کردن زمینه نقد سازنده در کلاس درس است.
این کارشناس مقطع ابتدایی افزود : خارج شدن محیط کلاس از فضای معلم محوری و داغ شدن بحث های گروهی بستر کارهای جمعی کار برای دانش آموزان و گسترش فعالیت های دسته جمعی ایجاد خواهد شد.
فراهنگ (4)**1883**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن