تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802526934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده دولت : تعطیلی پنج شنبه ها قانونی نیست/ معاون وزیر سابق آموزش و پرورش: قانونی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده دولت : تعطیلی پنج شنبه ها قانونی نیست/ معاون وزیر سابق آموزش و پرورش: قانونی است تهران- ایرنا- حمیدرضا کفاش نماینده دولت در بخش پایانی برنامه مناظره این هفته با موضوع تعطیلی روزهای پنج شنبه در مدارس رو در روی ابراهیم سحرخیر معاون وزیر سابق آموزش و پرورش قرار گرفت و طرفین نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند.


*** تعطیلی پنجشنبه ها قانونی نیست
حمیدرضا کفاش در بخش مناظره دو نفره با بیان اینکه تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس قانونی نیست، گفت: اگر ساماندهی آموزش در 5 روز است، پس نظرسنجی ما درباره خلاف قانون است .
وی گفت : باید تعلیم و تربیتی فکر کرد، ما این روز را ( پنج شنبه ) برای خانواده ها در نظر گرفتیم؛ اما ما متولی خانواده ها نیستیم بلکه متولی تعلیم و تربیت هستیم و اینکه خانواده ها خود بایدبخش بیشتری را برای آموزش فرزندانشان با در نظر گرفتن کلاس های کنکور و فوق برنامه اختصاص دهند.
نماینده دولت در برنامه مناظره تصریح کرد: همه وزرای آموزش و پرورش بعد از انقلاب معلم محوری اصل کارشان بوده و اینکه بگوییم فلان وزیر می خواهد تعطیلی را از معلمان بگیرد، اخلاقی نیست.
کفاش توضیح داد: همان مرجعی که گفته معلم 24 ساعت موظف است در هفته کار کند، همان مرجع می تواند آن ساعت را کم یا زیاد کند و ما باید از فضای نظر سنجی بیرون بیاییم.
وی با طرح مجدد سوال اینکه آیا اعلام تعطیلی پنجشنبه به صورت بخشنامه رسمی، قانونی بوده یا خلاف آن؟، افزود: بخشنامه ای که وزارت آموزش و پرورش صادر کرده است، قانونی است؟ حتی بازرسان به برخی از مدارس غیردولتی مراجعه کردند که شما حق ندارید در روز پنجشنبه کلاس برگزار کنید.
*** تعطیلی پنج شنبه ها قانونی است
ابراهیم سحر خیز معاون وزیر سابق آموزش و پرورش گفت : هر کسی که از دور دستی در آموزش و پرورش این کشور داشته باشد متوجه می شود که غنی سازی اوقات فراغت با اجبار ، شدنی نیست.براساس قانون فعالیت های رسمی آموزش و پرورش در پنج روز اول هفته باید انجام شود .
وی در این مناظره دو نفره افزود : باید به دانش آموز و خانواده او این اختیار داده شود که در فوق برنامه های مدرسه شرکت کنند یا فراغت خود را به گونه ای دیگر بگذرانند.
وی ادامه داد : قانون تصریح کرده است که فعالیت های رسمی آموزش و پرورش در پنج روز اول هفته باید انجام شود و این طبیعی است که پنج شنبه را تعطیل در نظر بگیریم.
معاون سابق وزیر آموزش و پرورش گفت : در صورتی که مدیر مدرسه برای روز پنج شنبه فوق برنامه ای مانند اردو را برنامه ریزی کرد می تواند وجه آن را از دانش آموز دریافت کند و دانش آموز نیز می تواند با اختیار خود در آن شرکت کند.
وی بر موضوع اختیاری بودن حضور دانش آموز در روزهای پنج شنبه در مدرسه تاکید کرد و گفت : اگر در موضوع سند تحول بنیادی برای خانواده ها نقشی در نظر گرفته ایم و اگر می خواهیم مساجد و کانون های فرهنگی نقش تربیتی خود را ایفا کنند باید مشخص کنیم چه زمانی را می خواهیم در اختیار این نهادهای تربیتی قرار می دهیم.
وی ادامه داد : تعطیلی پنجشنبه قانونی است ولی الزامی ندارد که کلمه تعطیلی در قانون آورده شود و اگر آموزش و پرورش بخواهد فوق برنامه ای را اجرا کند باید این را در نظر داشته باشد که فوق برنامه برای این روز آزاد اختیاری است نه اجباری.
سحرخیز در مورد مدارس دو شیفته که نمی توانند موضوع تعطیلی روز پنج شنبه را اجرا کنند، گفت : پیش از این ما به این مدارس اعلام کرده بودیم تا زمانی که یک نوبته نشده اند نباید پنج شنبه را تعطیل کنند اما می توانند به اختیار مدیر یک پنج شنبه برای یک شیفت تعطیل کنند و پنجشنبه دیگر را در اختیار شیفت دوم قرار دهند.
در پایان این برنامه اعلام شدکه 88/11 درصد از بینندگان برنامه مناظره در نظرسنجی پیامکی این برنامه با اظهارات حمیدرضا کفاش موافق بودند و 11/ 87 درصد آنها به اظهارات ابراهیم سحرخیز رای دادند.
فراهنگ(3)**9129**1581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن