تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802943978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی کوتاه به آثار نخستین روز جشنواره فیلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی کوتاه به آثار نخستین روز جشنواره فیلم فجر تهران- ایرنا- در نخستین روز از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر پنج اثر سینمایی در برج میلاد به اکران عمومی رسید.


سالن همایش های برج میلاد در این روز میزبان پنج فیلم برای اهالی رسانه بود. زندگی مشترک آقای محمودی و بانو ساخته روح الله حجازی که یک سالی را در توقیف به سر برده بود در سانس اول روی پرده رفت که چندان انتظارات را برآورده نکرد.
حجازی در این فیلم که دنباله ای بر زندگی خصوصی آقا و خانم میم به حساب می آید از همان ایده تقابل سنت و مدرنیسم بهره گرفته و شخصیت های محوری داستان را رودرروی یکدیگر قرار داده است. اما مشکل اینجاست که این تقابل از سطح برداشتن دیوار خانه قدیمی آقای محمودی فراتر نرفته و شخصیت ها به شکلی تک بعدی طراحی شده اند.
به همین خاطر هم فیلم یاد شده با وجود بهره گیری از بازیگران سرشناس، به نظر می رسد شانس چندانی برای فتح گیشه ها در اکران عمومی نخواهد داشت. چرا که فرخ نژاد،قاضیانی و ترانه علیدوستی تنها به تکرار نقش های پیشین خود پرداخته اند بی آنکه نوآوری چندانی به خرج دهند.

* عاشق ها ایستاده می میرند
عاشق ها ایستاده می میرند ساخته شهرام مسلخی، شاید به توان گفت ضعیف ترین فیلم به نمایش درآمده در روز نخست است که پرسش های بسیاری را در رابطه با حضور این فیلم در جشنواره برای اهالی رسانه پدید آورد!.
فیلم درباره خبرنگار جوانی به نام رضاست که به شکلی تصادفی سرنخ هایی از هیوا سربازی عراقی که زمان جنگ جانش را نجات داده به دست می آورد و عازم عراق می شود.
مسلخی تلاش زیادی برای ساخت یک فیلم ضدجنگ به خرج داده اما به دلایلی موفق نشده که مهمترینش همانا فیلمنامه ضعیف و فاقد کشش آن است.
در حقیقت کارگردان اسیر ایده جذاب و نسبتا بکر خود شده و همان را برای موفقیت فیلمش کافی دانسته است!.بازی ضعیف و اغراق شده سروش صحت که هیچ سنخیتی با فیلم ندارد،نقطه ضعف دیگر این فیلم است که در سکانس های تاثیرگذار کار کاملا معکوس عمل می کند.

**گنجشکک اشی مشی
فیلم سه اپیزودی گنجشکک اشی مشی تنها فیلم کودک و نوجوان حاضر در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر است که پیش از این در جشنوار فیلم کودک و نوجوان اصفهان هم به نمایش درآمده است.
گنجشکک اشی مشی فیلمی مستقل از وحید نیک خواه آزاد در مقام تهیه کننده است. وی به همراه غلامرضا رمضانی و مسعود کرامتی اپیزودهای این فیلم را کارگردانی کرده اند. هر قسمت از این فیلم داستان مجزایی را با محور کودک و نوجوان روایت می کند.
فیلم مسعود کرامتی از آن دسته فیلم های است که به بهانه نوجوانان ساخته شده اما کاملا مخاطب بزرگسال را هدف قرار داده است.در هر سه داستان نوجوان ها نقش پررنگی در پیشبرد داستان داشته و بخش مهمی از تلخی حاکم بر فضای فیلم از آن نشات گرفته است.
در هر سه داستان با ناهنجاری های اجتماعی در طبقه فرودست مواجه ایم که آینده نوجوان داستان را تحت الشعاع خود قرار داده و مخاطب را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
نیکخواه آزاد و مسعود کرامتی در گنجشکک اشی مشی روی معضلاتی دست گذاشته اند که تحمیلی و سیاه نما به نظر نرسیده و ربط چندانی به فیلم های سیاه نمای محبوب جشنواره های اروپایی ندارند.نقطه قوت فیلم فوق بازی های خوب و روان حسن پورشیرازی، لیلا زارع و فاطمه گودرزیست که نقش مهمی در ارتقا کیفی فیلم داشته اند.

**بیگانه
بیگانه ساخته بهرام توکلی از معدود فیلم های جشنواره امسال است که فیلمنامه ای اقتباسی داشته و براساس نمایشنامه مشهور تراموایی به نام هوس نوشته تنسی ویلیامز به رشته تحریر درآمده است.
توکلی در ایرانیزه کردن داستان به شدت موفق عمل کرده و با بهره گیری از چهار بازیگر توانای سینمای ایران(پانته آ بهرام،مهناز افشار،امیر جعفری و هومن برق نورد)برداشتی ازاد از این نمایشنامه را ارائه کرده است.
ریتم آرام فیلم نیز برخلاف بسیاری از فیلم های ایرانی کاملا از دل فیلمنامه بیرون آمده و به مخاطب فرصت همراهی کامل با شخصیت های خود را می دهد.
بهرام در نقش زنی در آستانه میانسالی که از مشکلات روانی رنج می برد،فوق العاده ظاهر شده و در مرز مین عقل و جنون گام برمی دارد.امیر جعفری و مهناز افشار هم مکمل های خوبی برای او بوده و تلاش جانانه ای برای هرچه بهتر دیده شدن بازی بهرام داشته اند که بدون شک یکی از امیدهای کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول به حساب می آید.در این میان ضعف هایی هم در بیگانه به چشم می خورد که همانا مهمترینش تفاوت های میان امیر فیلم بیگانه و نمونه آمریکایی اش با بازی مارلون براندوست که این دومی در فروپاشی روحی بلانش(خواهر زنش)نقشی کلیدی دارد.
پایان بندی خوب فیلم را می توان یکی از نقاط قوت آن دانست که مخاطب را تا مدتی در فضای فیلم نگه داشته و به خود مشغول می دارد.

** سیزده
سیزده دومین ساخته سینمایی هومن سیدی پس از فیلم آفریقاست که وارد حوزه نوجوانان شده و قهرمانش را از این طیف برگزیده است. پسری سیزده ساله به نام بمانی پس از جدایی پدر و مادرش از یکدیگر به واسطه تنهایی به سراغ دوستانی بزرگ تر از خودش می رود و در مسیری گام برمی دارد که در نهایت به خلاف ختم می شود.سیدی در این فیلم تلاش کرده نقش ویرانگر طلاق و اثرات مخرب آن بر نوجوانان را به نمایش گذاشته و از مدیوم سینما با خانواده ها در این باب سخن بگوید.
سیزده فیلم تلخیست که بخش عمده تلخی اش را از قصه خود گرفته و می تواند فیلمی مناسب برای خانواده های ایرانی باشد.امیر جعفری و ریما رامین فر در کنار امیر جدیدی تیم بازیگران این فیلم را تشکیل داده اند که به خوبی از عهده ایفای نقش هایشان برآمده اند.سیدی هم پس از موفقیت نسبی آفریقا در سیزده نشان داده که می تواند در آینده ای نزدیک در مقام کارگردان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.
فراهنگ(5)**1983**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن