تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802419838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنری که وزیر ارشاد آن را رنج مقدس دانست/ هت تریک «هملت»/ گزارش اختتامییه جشنواره تئاتر فجر


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


هنری که وزیر ارشاد آن را رنج مقدس دانست/ هت تریک «هملت»/ گزارش اختتامییه جشنواره تئاتر فجر فرهنگ > تئاتر - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم پایانی جشنواره تئا‌تر فجر، بار دیگر از مظلومیت هنرهای نمایشی کشور گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شامگاه شنبه 12 بهمن، تالار وحدت تهران با حضور چهره‌های هنری، مدیران فرهنگی و اهالی رسانه، میزبان آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئا‌تر فجر بود. 
در این مراسم، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنان خود را با تاکید بر اهمیت و جایگاه هنر تئا‌تر آغاز کرد و افزود: «تئا‌تر هنری دیرپای و کهن است که تقریبا در تاریخ همه ملل جهان ردپایی از آن یافت می‌شود، هنری که مخاطب را به واقعیت‌انگاری وا می‌دارد. هنر نمایش چنان به واقعیت نزدیک می‌شود که گویی مخاطب جزئی از نمایش است و همه عوامل را برای اجرای برشی از واقعیت کنار هم قرار می‌دهد.»
 او با مقایسه سینما و تئا‌تر گفت: ‌ «هر چند امروز هنر سینما گوی را از هنر نمایش ربوده و فراگیر‌تر شده است، اما در واقع سینما ریشه در هنر نمایش دارد. سینما فرزند کوچک نمایش است و از آبشخور این هنر تغذیه می‌کند. برای همین است آنان که کار هنری را با تئا‌تر آغاز کردند در سینما موفق‌ترند و نگاهی ژرف‌تر دارند.»





 تقدیر از فردوس کاویانی

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «نمایش جزیی از تاریخ و فرهنگ همه ملت‌ها و با عرف رایج غرابت بیشتری دارد. تئا‌تر اغلب عمیق‌تر است و به رویداد‌ها نگاهی فلسفی و روان‌شناسی دارد. تئا‌تر هنری است برای تعالی ارزش‌ها و هنرمند برای رشد و شکوفایی اندیشه‌ در تلاش است.»
 علی جنتی با اشاره به اینکه تئا‌تر همواره در سایه سینما و تلویزیون قرار گرفته است، تاکید کرد: «تئا‌تر و هنرمند تئا‌تر رنج‌های مقدسی هستند که به نوعی یک بار امانت بزرگ را به دوش می‌کشند؛ باری که بسیاری از ما تاب تحمل آن را نداریم. پس بدانیم که هنر سفارسی و فرمایشی هیچگاه ماندگار نخواهد ماند و خیلی زود محو و نابود خواهد شد، تئا‌تر باید از دل بجوشد تا ماندگار شود.»
 او در بخشی از سخنانش به وضع نامطلوب تئا‌تر در ایران هم پرداخت و از کم توجهی به این هنر گلایه کرد. وزیر ارشاد در همین ارتباط گفت: ‌ «سالن‌های تئا‌تر آنقدر فرسوده است که برازنده تئا‌تر و هنرمندان نیست. نمونه آن تئا‌تر شهر است که مدت‌هاست حال و روز خوبی ندارد. من می‌دانم که به این هنر فاخر آنچنان توجه نشده است، می‌دانم که امنیت شغلی و معیشت حداقلی آزارتان می‌دهد و می‌دانم که بر شما مهربانان سخت گذشته است.»
 اما پیش از سخنان وزیر ارشاد، قادر آشنا، مدیر پیشین مرکز هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره تئا‌تر فجر در پاسخ به انتقادهایی که از شیوه و شرایط برگزاری این رویداد هنری شده است، گفت: «در این جشنواره تلاش کردیم بهترین‌ کار‌ها را تقدیم کنیم که اگر نتوانستیم بضاعتمان اجازه نداده است. اگر هر چه کار و اقدام خوب انجام شده مطمئنا متعلق به شما هنرمندان است و هر عیبی در این جشنواره متعلق به بنده است.»
 این مراسم شاهد تقدیر از چهار هنرمند پیشکسوت تئا‌تر هم بود؛ ناهید مسلمی، نصرت‌الله مسعودی، فردوس کاویانی و انوشیروان ارجمند، هنرمندانی بودند که روی صحنه آمدند و در میان تشویق‌های گرم تماشاگران، مورد تجلیل قرار گرفتند. از آن میان، ناهید مسلمی، پیش از دریافت جایزه‌اش در سخنانی کوتاه به کنایه گفت: «از مسئولان محترم ممنونم که در زمانی که من سالم هستم، برایم بزرگداشت گرفتند نه زمانی که عصاء دستم بگیرم.»
 در مراسم پایانی جشنواره تئا‌تر فجر، هنرمندان و نمایش‌های بر‌تر بخش‌های رقابتی جشنواره نیز معرفی شدند. در این میان، بخش بین الملل بیشترین نگاه‌ها را به خود جلب کرده بود که در آن مهم‌ترین جوایز به هنرمندان ایرانی رسید. در این بخش جایزه بهترین بازیگری زن به نیکل هیسترس برای بازی در نمایش «خانه برنارد آلبا» از آلمان رسید. پیام دهکردی برای بازی در نمایش «مرد بالشی» جایزه بهترین بازیگری مرد را دریافت کرد. حسین کیانی برای نگارش نمایشنامه «در شوره زار»، عنوان بهترین نمایشنامه نویس را از آن خود کرد و جایزه ویژه به نمایش «زنان ایبسن» به کارگردانی یونی داهر از نروژ رسید. اما سه جایزه بخش بین الملل جشنواره از آن نمایش «هملت» با کارگردانی آرش دادگر از ایران شد. این نمایش در واقع هت‌تریک کرد و سه جایزه بزرگ، بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه را به دست آورد.

57245 



یکشنبه 13 بهمن 1392 - 00:06:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن