تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819837742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علی رضایی عضو هیات منصفه مطبوعات هرمزگان شد/گردآوری جلد دوم قصه های بومی هرمزگان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > هرمزگان اخبار کوتاه هرمزگان/
علی رضایی عضو هیات منصفه مطبوعات هرمزگان شد/گردآوری جلد دوم قصه های بومی هرمزگان
بندرعباس - خبرگزاری مهر: علی رضایی رئیس حوزه هنری استان هرمزگان و رئیس مرکز هرمزگان شناسی به عنوان عضو هیئت منصفه مطبوعات هرمزگان معرفی شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضاء هیات منصفه سراسر کشور طی حکمی علی رضایی را به مدت دوسال به عنوان عضو هیات منصفه مطبوعات استان هرمزگان منصوب کرد. گردآوری جلد دوم قصه های بومی هرمزگان جمع آوری و ویرایش جلد دوم قصه های بومی هرمزگان در واحد پژوهش حوزه هنری هرمزگان به پایان رسید. این پروژه پژوهشی به همت واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری هرمزگان در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ شفاهی مردم مناطق مختلف استان و تبدیل آن به فرهنگ مکتوب انجام شد. پس از این که کار گردآوری، بازنویسی و ویرایش جلد اول این مجموعه به پایان رسید با توجه به گستردگی و تنوع قصه ها، مقرر شد جمع آوری، ویرایش و تدوین جلد دوم نیز آغاز گردد که پس از انجام این کار و بازنویسی قصه ها دومین جلد این مجموعه نیز آماده شد. این پژوهش به همت مژده عباسی، پروانه ماندگاری و مجید ذاکری، از داستان نویسان خوب استان، آماده شده است. "قصه های بومی هرمزگان" یکی از مجموعه های فرهنگی است که به عنوان زیرمجموعه ای از دانشنامه ی مردم هرمزگان فراهم و تدوین و ارائه می شود. تاکنون مجموعه ی "واژگان بومی هرمزگان" به عنوان یکی از زیرمجموعه های این دانشنامه  به چاپ رسیده است. "واژگان بومی هرمزگان" منتشر شد واحد پژوهش حوزه هنری هرمزگان از انتشار کتاب "واژگان بومی هرمزگان" خبر داد. این مجموعه تلاشی است برای شناساندن بخشی از فرهنگ و فولکلور هرمزگان و خلیج فارس. از این رو براساس وظیفه نگاهبانی از میراث ارزشمند معنوی مردم هرمزگان، با عنوان دانشنامه ی مردم هرمزگان مجموعه های فرهنگی در زمینه های مختلف فراهم و تدوین و ارائه می شود که مجموعه ی "واژگان بومی هرمزگان" یکی از آن هاست. مولف این کتاب عباس سایبانی است که به اهتمام ماندانا سایبانی و با همکاری حوزه هنری استان هرمزگان به چاپ رسیده است.    


۱۳۹۲/۱۱/۷ - ۰۹:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن