تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804770860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در جلسه عراقچی با طلاب مدرسه معصومیه چه گذشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



در جلسه عراقچی با طلاب مدرسه معصومیه چه گذشت؟
عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان هفته گذشته در سفر یک روزه ای به قم با برخی از علما و طلاب حوزه علمیه قم پیرامون مفاد توافق نامه ژنو دیدار و گفتگو نمود.




به گزارش جام نیوز به نقل از 598، مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان در ابتداری سفر خود به قم با حضور در کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان رهبری درباره آخرین تحولات هسته‌ای توضیح داد و سپس برای پاسخ به سوالات طلاب و فضلا در مدرسه معصومیه قم حاضر شد.


در این جلسه که با موضوع نقد مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم برگزار شد عراقچی سعی نمود  به سوالات و نقدهای طلاب و روحانیون حاضر در این نشست پاسخ دهد.

در ابتدای این جلسه دکتر عراقچی ضمن شرح کوتاهی از روند پرونده هسته ای ایران از سال 1384 تا به امروز اشاره نمود که و اظهار داشت: رفع تعلیق غنی سازی در سال 1384 به درخواست رهبر معظم انقلاب بود که با روی کار آمدن دولت آقای دکتر احمدی نژاد شتاب و سرعت بیشتری به خود گرفت.

دکتر عراقچی در رابطه با حق غنی سازی ایران در مذاکرات هسته ای ژنو، گفت: ما هیچ وقت نخواستیم حق غنی سازی ما را بپذیرند ما حق غنی سازی هسته ای خود را طبق NPT داشتیم. ما از آنها خواستیم با اجرای حق خود، مخالفت نکنند و تحریم ها را بردارند.

دکتر عراقچی مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای در توضیح گام میانی که از ایران خواسته شده بود به قطعنامه های شورای امنیت عمل کند، چنین اظهار داشت: در گام میانی آمده است که به قطعنامه های شورای امنیت می پردازیم،  نه اینکه اجرا می کنیم . این یک دستاورد است که به قطعنامه ها پرداخته شود نه عمل! این درحالیست که امکان دارد از گام اول به گام نهایی برویم و ما از اول به آنها گفته بودیم که باید از قطعنامه ها بگذریم.

وی در بخشی از سخنانش مورد ایرادات توافق نامه ژنو در گام نهایی گفت: حتما کلی ایراد خواهید گرفت که در توافق برای برنامه هسته ای ایران اما و اگرهای زیادی آمده است، نکته اش اینجاست که وقتی 1+5 پذیرفت که ایران غنی سازی هسته ای داشته باشه باید منطقی داشته باشه که باعث ایجاد نگرانی آن ها نشود و قرار گردید بر اساس نیاز عملی باشد .ما هم این اصل را قبول داریم که باید بر اساس نیازمان باشد و دعوا اینجاست که چه کسی تعریف کند که نیاز های ایران چقدر است ؟ نتیجه بر این شد که بطور مشترک تعریف کنیم می دانم این مورد رضایت ما نیست اما زمین در دست ماست و غنی سازی را ادامه می دهیم.

سپس طلاب مدرسه معصومه سوالات متعددی را از ایشان پرسیدند که دو سوال اساسی این جلسه در ادامه می آید:


- اولین سوال در مورد پذیرفتن حق غنی سازی ایران از سوی گروه پنج به علاوه یک بود که شما فرمودید که پذیرفتن حق ما از سوی آنها یک توهین است در صورتی که مقام معظم رهبری در فروردین امسال به این موضوع اذعان داشت و فرمودند ( ایران در مسئله غنی سازی می خواهد که حق غنی سازی از سوی آن ها به رسمیت شناخته شود و ... ) همچنین رئیس جمهور هم در نامه ای که به رهبر انقلاب نوشتند بر پذیرفته شدن حق غنی سازی هسته ای از سوی کشورهای ابر قدرت پذیرفته شود . (اشاره به نامه) و همچنین هم آقای ظریف نیز همین حرف را زد که حق غنی سازی از سوی 5+1 شناخته شد. این درحالیست که با گفته های شما متناقض است.

- دومین سوال در مورد پرداختن به قطعنامه های شورای امنیت بود که پرداختن به قطعنامه ها هم هدف دارد آنهم ذکر شده است که بگونه ای که رضایت بخش باشد یعنی باید برای قطعنامه ها هم مذاکره کنیم و رضایت آن ها را جلب کنیم و  همچنین در هیچ کجای این توافق نامه نیامده است که می توان از گام ابتدایی به گام نهایی رفت.


لازم به ذکر است علی رغم نصب بنرهای خشامدگویی به عباس عراقچی در سطح شهر، دیدار عراقچی با طلاب مدرسه معصومیه به دلیل اصرار مکرر وی بر خبری نشدن این جلسه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و گزارش درج شده توسط یکی از طلاب حاضر در جلسه و البته به صورت کلی و بدون بیان جزئیات مطرح شده نوشته شده است.

عراقچی پس از دیدار با طلاب مدرسه معصومیه در دفتر وزارت امور خارجه در قم با طلاب حوزه علمیه به بحث و گفت‌و‌گو نشست و سعی کرد به ابهامات ایشان درباره توافق ژنو و مذاکرات تخصصی پاسخ دهد.




۱۳۹۲/۱۱/۶ - ۱۷:۱۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن