تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805634627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در جلسه مجمع كارآفرينان با نعمت‌زاده چه گذشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در جلسه مجمع كارآفرينان با نعمت‌زاده چه گذشت؟
دومين جلسه مجمع كارآفرينان برتر كشور امروز با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين جلسه تعدادي از مديران عامل و مسوولان واحدهاي بزرگ توليدي و صنعتي كشور حضور داشتند. همچنين وزير صنعت،‌معدن و تجارت نيز با احمد دوست حسيني، قائم‌مقام خود و محسن صالحي‌نيا، معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين جلسه حاضر شد.

ضرورت تقويت صادرات به آفريقا

يونس ژائله، صادركنندگان صنعت غذاي كشور در اين جلسه با اشاره به اينكه ظاهرا گفته مي‌شود تحريم‌ها در حال لغو است اما بايد خود را براي شرايط سخت‌تر آماده كنيم، افزود: مهم‌تر از تحريم‌هاي خارجي تحريم‌هاي داخلي هستند كه بايد برداشته شوند. دغدغه صادركنندگان به جاي تقويت حضور در بازارهاي خارجي، صرف مسائل پيش پا افتاده مانند تعزيرات حكومتي و غيره شده است.

او با اشاره به اينكه هنوز بخشنامه‌هاي ارزي شفاف‌سازي نشده‌اند، گفت: به همين دليل صادركنندگان در قراردادهاي سال 2014 خود با ابهام روبرو هستند.

وي افزود: بسياري از كشتي‌هاي ما در بندرعباس خوابيده‌اند و راه نمي‌افتند. در حالي كه بازار آفريقا بهترين بازار براي ما است و ظرفيت زيادي دارد و مي‌توانيم حجم زيادي مواد غذايي و سيمان را به اين بازار صادر كنيم.

ژائله گفت: بايد مشكلات مربوط به حمل و نقل كشور حل شود. در شرايطي كه صنعت ساختمان در كشور خوابيده است اين صنعت در آفريقا فعال بوده و تركيه نهايت استفاده را از بازار صنعت ساختمان آفريقا مي‌برد.

وي افزود: متاسفانه خلف وعده‌هاي رخ داده در جريان مذاكرات بين‌المللي باعث شده تا پرستيژ ايران در عرصه بين‌الملل پايين بيايد. اين درحالي است كه مسوولان بايد اگر در سفرهاي خارجي وعده‌اي به طرف مقابل مي‌دهند حتما آن‌را اجرايي كنند.

وي با اشاره به اينكه كارخانه‌هاي آردسازي با 30 درصد ظرفيت خود در حال كار هستند، گفت: اين اتفاق در حالي رخ داده كه عراق و افغانستان حجم زيادي آرد از فيليپين و اندونزي وارد مي‌كنند. در حالي كه ما به عنوان كشور همسايه بايد آرد عراق را تامين كنيم.

بازارچه‌هاي مرزي جمع شوند

اميري، مديرعامل يك شركت فعال در حوزه صنايع الكترونيك نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه تجارت و صنعت واقعي در ايران هزينه‌هاي به مراتب بيشتري نسبت به تجارت غير واقعي دارد، گفت: متاسفانه سوءاستفاده‌هاي زيادي از بازارچه‌هاي مرزي مي‌شود. از اين مناطق كالا با كارت‌هاي بازرگاني نامعلوم وارد مي‌شود.

وي افزود: بهتر است واردات كالا از بازارچه‌هاي مرزي حذف شود و به جاي آن بخشي از ماليات تجارت واقعي كشور به صورت يارانه به مرز‌نشينان پرداخت شود. اين بهتر است از آن است كه اجازه رونق تجارت غيرقانوني را در بازارچه‌هاي مرزي بدهيم.

اميري گفت: متاسفانه در كميسيون ماده يك به منظور تعيين تعرفه‌هاي واردات از تجربيات توليدكنندگان باتجربه استفاده نمي‌شود.

چرا جهان سومي شده‌ايم؟

عسگريان، فعال صنعت شيشه در اين جلسه با بيان اينكه در شرايط فعلي نمي‌توان سرمايه‌گذاري را براساس برنامه‌هاي بلندمدت انجام داد، گفت: سرعت عمل در اجراي امور بسيار پايين است و آنقدر در اجراي بخشنامه‌ها و مصوبات كند عمل مي‌شود كه بعضا طرح‌ها از توجيه اقتصادي خارج مي‌شود و به همين دليل ما به كشوري جهان سوم تبديل شده‌ايم.

او با اشاره به اينكه تكليف بدهي‌هاي ارزي همچنان مجهول است، گفت: اين وضعيت هم به ضرر دولت و هم به ضرر بدهكاران است. از سوي ديگر بخشنامه‌ي دولت درباره‌ گشايش ال‌سي با 30 درصد هنوز اجرايي نشده است.

ورود يك سرمايه‌گذار آلماني به ايران

قصاعي، فعال صنعت چيني و بلور نيز با اشاره به اينكه هنوز 80 درصد از صنعت كشور دولتي است و بايد به سمت خصوصي‌سازي برويم، گفت: شب گذشته يك سرمايه‌گذار آلماني وارد ايران شد اما هنوز نمي‌دانيم كه وي در آستانه تعطيلات كريسمس به دنبال انجام چه كاري در ايران است. اميدواريم وزير صنعت وي را در اين زمينه راهنمايي كند.

او با بيان اينكه وزارت اقتصاد داراي پنج سازمان وابسته است كه هر كدام جلوي توليد سنگ‌اندازي مي‌كنند، گفت: نبايد طرح‌هاي توسعه در محدوده‌هاي قبلي واحدهاي توليدي نيازمند دريافت مجوزهاي جديد و طي فرآيندهاي طولاني باشد.

ضرورت حل مشكلات ايران و آلمان

رجالي، فعال صنعت نساجي و پتروشيمي نيز با بيان اينكه در صورت 10 برابر شدن سرمايه بانك‌هاي صنعت و معدن و توسعه صادرات حدود 35 تا 38 درصد پول به بخش صنعت تزريق مي‌شود كه با اين كار بخشي از مشكلات نقدينگي واحدها حل مي‌شود، گفت: درخواست ما از دولت اين است كه هرچه سريعتر روابط دولتي ايران با آلمان بهبود يابد و بخش خصوصي دو كشور نيز همكاري‌هاي في‌مابين را گسترش دهند.

وي گفت: به نظر من اگر مشكلات ما با آلمان حل شود كل مشكلاتمان با اروپا حل مي‌شود. ضمن اينكه اگر ما مشكلاتمان با اروپا حل شود نياز چنداني به آمريكا نخواهيم داشت.

رجالي همچنين با انتقاد از عملكرد بورس كالا گفت: بورس كالا تبديل به يك دكان شده و بايد فروش كالا در آن از حالت اجباري خارج شود.

انتظار كاهش قيمتها در بازار خودرو

شريعت، مديرعامل يك شركت خودروسازي نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه بازار داراي انتظارات كاهش قيمت است، گفت: همين موضوع باعث شده تا بازار خودرو دچار ركود شديدي شود و مردم دست از خريد كردن برداشته‌اند. بايد در چنين شرايطي به بازار اطمينان داد تا شركت‌ها بتوانند نقدينگي لازم براي اجراي طرح‌هاي توسعه خود را به دست آورند.

نظارت صوري سازمان استاندارد

عباسي، فعال صنعت تاير نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه بايد هماهنگي بيشتري در زمينه تعيين تعرفه‌هاي واردات در كميسيون ماده يك ايجاد شود، افزود: متاسفانه سازمان استاندارد نظارت چنداني روي واردات ندارد و عمده اين نظارت‌ها نيز صوري هستند.

وي افزود: بيش از 30 برند در بازار تاير كشور وجود دارد اما هيچ كنترلي از نظر فني روي آنها وجود ندارد و بعضا حتي شاهد واردات كالاي تاريخ مصرف گذشته به كشور هستيم.

وي گفت: بانك مركزي چهار سال پيش بخشنامه‌اي را در زمينه امكان‌پذير نبودن دريافت تسهيلات توسط واحدهاي توليدي داراي سهام‌دار بانك اعلام كرد كه اين بخشنامه تبعيض‌آميز بوده و بايد اصلاح شود.

مظلوميت كارآفريني

احمد‌پور، استاد دانشگاه و رئيس يك شركت سرمايه‌گذاري نيز با اشاره به اينكه كشور هنوز داراي هيچ استراتژي صنعتي نيست، گفت: كارآفريني در كشور مظلوم واقع شده و هنوز ارزش واقعي خود را پيدا نكرده است. در دولت‌هاي گذشته وزارت صنايع كوچك و متوسط داشتيم كه اين وزارتخانه به مرور با شهرك‌هاي صنعتي ادغام شد كه باعث تضعيف آن شد.

اصلاح سيستم تعرفه واردات فولاد

ايزدپناه، فعال صنعت فولاد نيز با اشاره به اينكه سيستم تعرفه‌هاي واردات در حوزه محصولات فولادي بايد اصلاح شود، گفت: متاسفانه بانك‌هاي خصوصي شركت‌هايي تاسيس كرده‌اند كه تمام امور مربوط به توليد و سرمايه‌گذاري را خودشان انجام مي‌دهند. به اين ترتيب تسهيلاتي به واحدهاي مستقل نمي‌رسد.

ايجاد منطقه اقتصادي مشترك ايران و افغانستان

احسان‌فر، مديرعامل يك شركت توليدكننده سيمان نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه حضور كشور افزايش يافته است، گفت: در سال گذشته با وجود كاهش نرخ رشد اقتصادي شاهد رونق فعاليت‌هاي سيستم بانكي و تجارت پول در كشور بوديم. اين در حالي است كه با تجارت پول نمي‌توان ارزش افزوده در كشور ايجاد كرد.

وي گفت: استان سيستان و بلوچستان با 2.5 ميليون نفر جمعيت و سهم 11 درصدي از كل مساحت كشور عقب نگه داشته شده است. ما پيشنهادي را در زمينه ايجاد منطقه مشترك اقتصادي ايران و افغانستان ارائه كرده‌ايم و مي‌توانيم با ايجاد پالايشگاه‌هاي كوچك در اين منطقه سالها نياز افغانستان را به سوخت تامين كنيم.

افزايش هزينه حمل داخلي

عزيزيان، فعال صنعت شيشه در اين جلسه با اشاره به اينكه هزينه‌هاي حمل داخلي از 30 درصد ارزش كالا به بيش از دو برابر ارزش كالا افزايش يافته است، گفت: متاسفانه سفارتخانه‌هاي ايران در خارج از كشور هيچ حمايتي از فعالان اقتصادي ايراني نمي‌كنند. چندي پيش يكي از فعالان اقتصادي پولش را در چين خورده بودند جلوي سفارت ايران در اين كشور سه روز نشسته بود اما در نهايت مسوولان سفارت اعلام كردند كه اين موضوع ربطي به ما ندارد.

دولت بدهي‌اش را بدهد

رضايي، فعال صنعت خودرو نيز در اين جلسه گفت: اگر شركت‌هاي دولتي و نيمه دولتي بدهي خود را به ما بپردازند ما هم مي‌توانيم تعهداتمان را به شركت‌هاي ديگر پرداخت كنيم كه به اين ترتيب بخشي از مشكلاتمان نيز حل مي‌شود.

بانكها قوانين را به نفع خودشان اجرا مي‌كنند

فردوس، يك فعال ديگر حوزه خودرو نيز گفت: متاسفانه بانك‌ها بخشنامه‌هاي خود را در هنگام اجرا عطف به ماسبق مي‌كنند. ضمن اينكه بانك‌ها قوانين را به گونه‌اي كه به نفع خودشان است، اجرا مي‌كنند.

انتهاي پيام

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن